48 Reacties

2 maanden geleden

Mijn baby van 12 weken gaat rond 20.30 uur naar bed. Verschonen, slaapzakje aan, flesje en dan naar bed. Soms valt hij direct in slaap, en soms nog niet. Dan zet ik zijn muziekmobiel aan en valt hij alsnog in slaap.

2 maanden geleden

Onze zoon is 4 maanden en slaapt van 20.30u tot 8u/8.30u. Rond 19.30u laatste fles, na boven, slaapzak aan en verhaaltje voorlezen. Dan even wiegen en dan in zijn eigen bedje als hij bijna slaapt.

2 maanden geleden

Ik sta versteld hoeveel van jullie babies hebben die zelf in slaap vallen door ze slaperig neer te leggen en doorslapen of maar 1x wakker worden in de nacht. Heerlijk klinkt dat! Ik vraag me echt af wat ik niet goed doe. Mijn kleine van 14 wk kan niet slaperig/of bij einde wakkertijd worden neergelegd want dan gaat ze meteen hard huilen. Ze slaapt alleen door te wiegen/rondlopen en vaak is dat niet genoeg en moet ik haar nog voeden. Vervolgens leg je haar slapend neer en wordt ze ALTIJD minstens 2 - 3 keer wakker. Vaak zodra ze het bedje raakt maar ook vaak na 5-10 min te hebben geslapen en dan begint het riedeltje opnieuw. Als ze eenmaal diep slaapt (ergens tussen 21:00 - 23:00 uur) slaapt ze het langst achter elkaar door, rond de 3,5 uur. Daarna wordt ze elke 2 uur of soms al na een uur wakker. Ik ga er gemiddeld 3x per nacht uit. Mijn ritueel is kamer donker maken, white noise aan, verschonen, slaapzak aan, eerst wiegen als ze blijft jammeren/huilen dan aanleggen en dan slapend neerleggen. Wakker/slaperig neerleggen is direct huilen en als ik niet snel genoeg reageer overstuur krijsen. Boekje lezen heb ik nog niet gedaan, lees dat veel van jullie dat doen. Dat kan ik nog wel proberen

2 maanden geleden

Onze kleine is 15 weken, ik geef fulltime bv. Ik probeer te mikken op een bedtijd tussen 18.30 en 19.15u net als haar grote zus. We gaan dan naar boven met zn allen. Mn man doet de peuter, ik de baby. Evt. douchen als er nog tijd/energie is. Dan verschoon ik d'r en ga naar onze slaapkamer. Ik voed haar in de stoel met een zacht lampje. Daarna lees ik een klein verhaaltje voor. Dan in de cosleeper met een muziekje aan, kusje en dan de whitenoise. Meestal valt ze dan vanzelf in slaap zonder speentje (overdag is dat meestal ondenkbaar 馃槄). Dan begint haar nacht en onze avond, heel blij dat ze dit zo goed snapt! Overigens is hier overdag een rom rommeltje met 4 a 5 korte dutjes, dus zeker niet in alles een voorbeeldbaby 馃檭

2 maanden geleden

Reactie op Sallyyy

Ik sta versteld hoeveel van jullie babies hebben die zelf in slaap vallen d ...
Ik denk persoonlijk dat het niet in het ritueel zit en dat een boekje lezen echt geen verschil zal maken. De ene baby slaapt nou eenmaal makkelijker in dan de andere. Ik ga er ook gemiddeld 4x per nacht uit. Het komt vanzelf wel een x goed, hoe pittig het soms ook is.

2 maanden geleden

Reactie op Sallyyy

Ik sta versteld hoeveel van jullie babies hebben die zelf in slaap vallen d ...
Same! Bij mij precies zo en dan heb ik nog een peuter rondlopen