8 Reacties
één maand geleden
Wat wij doen is soms douchen, dan schone luier/pyjama/slaapzak aan, White noise aan, voeden in de stoel op haar kamer (borstvoeding), dan boekje lezen (vaak samen met grote broer), even knuffelen en daarna leg ik haar wakker op bed. Dan een kus en welterusten wensen en dan loop ik weg.
Bij beide kinderen vanaf +- 3 maand begonnen met voorlezen. Sowieso voor elk slaapje en vaak overdag ook nog tussendoor.
één maand geleden
Mijn avondroutine met de baby is echt naar boven, schone luier, pyjama, slaapzak, in bed leggen, kusje geven en weltrusten zeggen 🙈.
Met de oudste ook altijd zo gedaan. Tegenwoordig is het bij de oudste dan luier, pyjama, tandenpoetsen, verhaaltje, in bed leggen, kusje en weltrusten (en er naast blijven liggen tot hij slaapt helaas).
Wat ik van iedereen om mij heen hoor die in de baby tijd een heel lange routine gedaan hebben, dat ze nu spijt hebben aangezien het kindje er aan gewend is en het dus bijna niet af te bouwen is 😅.
Ik zou zelf dus evt nog boekje lezen toevoegen, maar echt niet meer
één maand geleden
Reactie op nautic
Hoe doen jullie dat. Hier baby 16 weken. We beginnen inderdaad met een kusj ...
Hier is ook regelmatig nog hulp nodig hoor. Meestal valt ze wel zelf in slaap, maar wordt dan binnen een half uur weer wakker. Dan moet ik haar eerst uit bed halen en troosten/voeden voordat ze weer gaat slapen. Mijn ervaring is dat dat normaal is als ze nog zo jong zijn. Maar voor nu laat ik het zo, want in dat halve uurtje kan ik vaak precies m'n zoon naar bed brengen.
één maand geleden
Reactie op nautic
Hoe doen jullie dat. Hier baby 16 weken. We beginnen inderdaad met een kusj ...
Ons zoontje krijgt een tut en een knuffeldoekje , die heeft hij wel echt nodig voor het slapen ook. Verder moppert hij echt wel voor hij zelf in slaap valt. Het is absoluut geen huilen, maar eerder kreunen en steunen dat hij niet lekker ligt/het hem niet lukt. Meestal slaapt hij binnen 10 min, maar vanavond bv was een avond dat hij er 45 min over gedaan heeft.
één maand geleden
Reactie op Ab itsme
Mijn avondroutine met de baby is echt naar boven, schone luier, pyjama, sla ...
Dit is zeker waar! De oudste heeft een wat langere routine; tanden poetsen, naar de wc, in bad, afdrogen/pyjama aan, 2 boekjes lezen, dag bespreken, instoppen, even kletsen, welterusten wensen, lamp uit, deur dicht. En daar hoef ik dus echt niet van af te wijken, dan heb ik ruzie. Dus even een keer snel douchen zit er eigenlijk niet in. Dan gaat er echt een hele strijd aan vooraf. En geen boekjes lezen betekent hier echt een huilende peuter. Dus inderdaad, maak je routine niet te lang, je komt er niet zomaar meer vanaf😅
één maand geleden
Wij zijn nog een beetje zoekende naar een routine. Het gebeurd vaak dat onze kleine tussen 20.30-22.00 bij ons in slaap valt op de bank. We leggen hem dan slapend in bed. Sinds deze week willen we hem wakker in z'n bedje leggen zodat hij uit zichzelf in slaap leert vallen. Wij doen nu een boekje lezen en slaap kindje slaap zingen en dan leggen we hem in bed. Gister wilde hij dat alleen niet, alsnog een halfuur bezig geweest met wiegen enz om hem uiteindelijk in slaap te krijgen. Dus het is nog een beetje zoeken. (Onze kleine is 4,5maand)
één maand geleden
Wij doen altijd eerst wassen, schone luier, pyjama aan. Dan gaan we naar onze slaapkamer en trekken we daar de slaapzak aan. Dan maken we t lekker kus met elkaar. Door de lampen uit te doen en een klein lichtje over te houden. Hier geven wij dan in alle rust de fles en gaan we liedjes zingen of bespreken wij de dag. Daarna knuffelen we nog even, zing ik een slaapliedje waarna ik haar lekker in bedje leg.
Voor ons werkt dit heel fijn en weet onze dochter precies wanneer ze de nacht ingaat of wanneer t een dutje overdag is.