Graag jullie advies. Ik geef mijn zoontje van 7 weken borstvoeding op verzoek maar tijdens de laatste voeding voor het slapen gaan +- 21:00 heb ik sinds een week onvoldoende melk. Mijn zoontje raakt erg gefrustreerd tijdens het drinken en huilt na de voeding totdat hij extra krijgt. Deze extra melk haalde ik uit mijn voorraad gekolfde melk, maar die is nu op.. Ik heb al geprobeerd mijn productie te verhogen door vaker aan te leggen en hem geholpen door borstcompressie tijdens het voeden, maar beide helpt niet genoeg. Ik heb al voor 2 eerdere problemen een lactatiekundige laten komen, dus nog een keer wordt te duur. De borstvoeding gaat verder wel heel goed nu.
Ik denk er nu over om deze avondvoeding door kunstvoeding te vervangen. Dan zou hij dus 1x per dag kunstvoeding krijgen, maar ik weet niet of dit negatieve gevolgen heeft voor hem? Ik wil dan zelf wel kolven om mijn productie op peil te houden en dan kan ik weer een voorraad opbouwen.
Een andere optie is natuurlijk om na de ochtend voeding nog wat proberen te kolven en hier de avondvoeding mee aan te vullen. Echter weet ik dan niet hoe ik een voorraad moet gaan opbouwen voor als ik weer ga werken?
Ik hoor het graag als jullie adviezen hebben :) Alvast bedankt!