6 Reacties

vorig jaar

Heb ik ook, ik ben ook 4 weken geleden bevallen. Volgensmij heet deze afscheiding lochia. Verder geen koorts klinkt goed, met baarmoeder ontsteking heb je wel koorts zie ik

vorig jaar

Ik had ook veel zorgen over baarmoederontsteking omdat ze in het ziekenhuis hadden gezegd dat er misschien wat vlies achtergebleven was. Had hier zoveel zorgen over tot huilen toe (ook beetje hypochonder 😅) en toen heeft mijn kraamzorgster heel veel tijd genomen om mijn zorgen weg te nemen door het ook samen te bespreken met de vk. Zij zeiden dat het binnen een paar dagen na de bevalling dan zou opspelen, binnen 10 dagen. Je zou erge buikpijn krijgen, als in dat zij jouw buik niet mogen aanraken, samen met hoge koorts en een hele nare geur. Vk zei dat als er een ontsteking daar is dat zij het al zou ruiken als ze het huis inkomt. Dit nam mijn zorgen toen wel weg. Hopelijk helpt het jou ook om er niet over te piekeren (zolang geen koorts, megapijn en stank hoef je geen zorgen te hebben). Een bruine gele bloeding is wel normaal, als het goed is wordt het allemaal langzaam minder. De buikpijn kan komen doordat je organen opnieuw hun plekje vinden. Bloeden tot 6 weken na de bevalling of kz is normaal!
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

vorig jaar

Het bloed gaat over van bloed naar uiteindelijk wondvocht, wat je vaak ook hebt bij een diepe wond. Dit is gelig/lichtbruin. Als het stinkt/anders ruikt dan de dagen ervoor dan moet je aan de bel trekken en natuurlijk zodra je koorts krijgt al helemaal.

vorig jaar

Ik heb op dit moment een baarmoederontsteking en dat het zo erg moet ruiken dat je het van buitenaf ruikt is niet altijd het geval. Maar: je merkt het écht wel! Op de plek waar je baarmoeder zit kan je voorzichtig drukken. Kan je dit? Zelfs al voelt het vervelend: dan denk ik niet dat het baarmoederontsteking is. Bij mij kunnen ze die hele plek niet aanraken… 😅. Bruin/gelig verlies is ook normaal, dit is oud bloed. Ter vergelijking: mijn afscheiding ziet er op dit moment uit als snot. Echt meer richting het vies groene aan. Slik je nog ibuprofen/paracetamol? Als je zonder dat geen koorts hebt, zou ik me ook niet zo’n zorgen maken. Ik heb bijvoorbeeld zodra mijn pijnstilling een beetje aan het eind van hun werkingstijd zit gelijk mega rillingen, loopt mijn temperatuur heel snel op en ben ik gelijk dood ziek, tot spierspasmes enzo aan toe. Als je je echt zorgen maakt kan je altijd even de huisarts vragen je Ontstekingswaarden te checken.

vorig jaar

Ik morgen 4wkn geleden keizersnede en bij is het nu ook bruinig / geel en dit is normaal.

vorig jaar

Ik heb op dit moment een baarmoederontsteking en dat het zo erg moet ruiken ...
Dit klinkt heel naar. Beterschap! Hoop dat t gauw over is