15 Reacties
3 maanden geleden
Hier de laatste 3 nachten ook.
Zoontje is 8.5week maar is ook vol in ontwikkeling. Brabbelen, knuistjes in zn mond en gister draaide hij 2x van buik naar rug. Ik denk een sprong maar vervelend is t wel 😅
3 maanden geleden
Ik moet daar ook aan denken! En rond de 3 maanden gebeurt er ook veel: een sprongetje in de ontwikkeling en regeldagen vanwege een groeispurt. En je baby wordt zich rond deze periode veel bewuster van de wereld om zich heen, waardoor hij ineens niks meer wil missen.
Mijn zoontje wil bijvoorbeeld heel vaak, maar heel kort drinken deze week. Daardoor slaapt hij ook ineens slechter. Ik weet nog van mijn oudste dat hij dat ook had rond deze tijd en dat het rond de 4 maanden ineens weer heel anders was.
Ik hoop dat jullie nachten snel weer wat rustiger zijn! En misschien kan je tot die tijd het wiegje naast je bed zetten? Dan hoef je er niet steeds uit.
3 maanden geleden
Dit klinkt inderdaad echt als de 4 maanden slaapregressie! Zeker aangezien ze het voorheen ‘wel kon’. Ze leren dan hun slaapcyclussen (opnieuw) koppelen. Het enige dat je dus kunt doen is haar tussendoor weer in slaap te helpen vallen. Hopelijk gaat deze fase snel weer voorbij! 😬
3 maanden geleden
Geen tips, maar deze leeftijd staat wel bekend om slecht slapen (4 maanden slaapregressie of sprong 4). Je kunt er helaas niet veel anders aan doen dan uitzitten😅
Is het een optie haar bedje tijdelijk op jullie slaapkamer te zetten? Scheelt weer een stukje lopen.
Ik heb zelf een co-sleeper naast mijn bed, dan kan ik zo even over haar hoofdje kriebelen of een speentje geven zonder zelf op te hoeven staan.
3 maanden geleden
Kan de slaapregressie ook al bij 12,5 week beginnen?
Ik ben vanacht elk uur /1.5 uur het bed uit geweest om onze zoon weer in slaap te sussen en zijn speentje te geven.
Hazenslaapjes op de dag (die hij al vanaf het begin doet) probeert hij nu ook te koppelen. Dit lukt vaak niet maar soms ook wel. Hij is in ieder geval wel duidelijk bezig met ontwikkeling hierin.
Zijn lichaam is dus druk bezig met zijn slaap… wat naar mijn idee past bij een slaapregressie. Hij is alleen pas 3 maanden. Sprong drie is hij net uit. De kamer is ook niet te warm. Zij armpjes zitten onder het nunki laken met bundi slaapzakje dus het is ook niet dat hij zichzelf wakker slaat.
3 maanden geleden
Hier gaan de nachten ook slecht, terwijl ze eerst af en toe doorsliep. Ze is bijna 13 weken dus hetzelfde als bij jou! Ik denk dat het erbij hoort 😴😭
3 maanden geleden
Pfffff, hier is het nachtelijk ontwaken ook volop aan de gang, ik ben gesloopt. Het lijkt per nacht erger te worden, in heb haar tussen 23:00 gisterenavond en 07:30 vanmorgen 6 keer aan de borst gehad😵💫. Tussendoor een paar keer in de co sleeper proberen te leggen, maar dan ligt ze maar te woelen en met haar benen te trappelen. Ik hoop dat dit zo'n slaapregressie/progressie is en dat het rap beter wordt want dit is niet grappig meer.
3 maanden geleden
Reactie op Loenie87
Pfffff, hier is het nachtelijk ontwaken ook volop aan de gang, ik ben geslo ...
Hier precies hetzelfde 😭. Hoe oud is ze? Mijne 3 maanden
3 maanden geleden
Reactie op Loenie87
Morgen 3 maanden!
Ik hoop dat het een fase is, vind het erg vermoeiend vooral met die hitte
3 maanden geleden
Reactie op Taurus1994
Ik hoop dat het een fase is, vind het erg vermoeiend vooral met die hitte
Ja super vermoeiend😓
Vandaag heeft mijn kleine ook haar prikjes gehad dus ik ga er vanuit dat het sowieso weer drama wordt. Zo jammer dat ik overdag niet kan slapen, man was met de peuter op pad dus dat was het ideale moment om even met de baby bij te slapen. Dus ik ga vanavond maar tegelijkertijd met de kinderen naar bed denk ik.