4 Reacties
één maand geleden
Het klinkt alsof hij oververmoeid is. Een oververmoeide baby slaapt niet alleen moeilijker maar heeft ook nog meer moeite met slaapcyclussen aan elkaar knopen. Twee dingen die ik aan zou raden:
- Eerder naar bed brengen: tussen 6 en 8 uur. In dat tijdvak goed observeren wanneer je de eerste tekenen van vermoeidheid ziet. Dan bedtijdroutine en laten slapen. Hij moet hier wel even aan wennen.
- Slaapjes overdag verlengen. Je wilt slaapjes van minimaal minimaal 45 minuten (1 slaapcyclus) maar eigenlijk va een uur, 1,5 of 2 uur. Kies een paar dagen uit waarop je niks hebt staan en zet alles op alles om zijn slaapjes te verlengen. Wieg hem, laat hem bij jou slapen, loop/rij rondjes met hem in de kinderwagen, draagzak whatever works. Kijk hoe hij het doet als hij 3a4 langere slaapjes krijgt. Dit kan aan het begin je nachten misschien wat ontregelen maar gaat hem uiteindelijk echt goed doen.
Een baby huilt pas bij vermoeidheid als het eigenlijk al te laat is. Daarvoor laten ze andere meer subtiele tekenen zien. Google slaapsignalen en observeer je kleintje dan even een paar dagen heel goed. Bij eerste slaapsignalen proberen meteen op bed te leggen. Aan het begin zal het nog nodig zijn om te wiegen, maar je zal merken dat het veel korter hoeft en hij sneller en met minder gedoe in slaap valt. Als dit allemaal soepeler gaat kan je werken aan zelfstandig in slaap vallen.
Heel veel succes! Bij ons kan slaap overdag ook nog pittig zijn maar deze tips hielpen mij enorm.
één maand geleden
niet elke baby heeft dezelfde slaapbehoefte, dus als jou kindje sneller moe is zou ik daar in meegaan. Je baby kent geen wakkertijden, jij bent ook niet elke avond om klokslag 21:30 moe en valt in slaap he 🤣
één maand geleden
Mijn dochter van 4 maanden moet ook na een uur, soms 1 uur en 15 min weer slapen. Slaapjes zijn dan 45 minuten, soms 1.5 uur. Ik kan haar ook echt niet langer wakker houden, het is gewoon een slaapkopje.