6 Reacties

2 dagen geleden

Sprongetje denk ik. ‘Helaas’ zijn baby’s ook geen robots die voor altijd hetzelfde doen. Je denkt soms een ritme gevormd te hebben en *poef* voor je het weet gooien ze dat zo weer om.. Hier sliep ons zoontje na vijf maanden éindelijk de nachten door, na dat dus vijf maanden niet gedaan te hebben. Dat heeft hij zo’n vijf nachten gedaan en toen kwam die weer voor de nacht voeding en meld zich sindsdien weer elke twee á drie uur 🥲 Ik denk zelf dat het sprong vijf is, volgens Oei ik Groei zit hij rond deze periode in deze sprong. Wordt vanzelf weer beter, denk ik dan. 😝

2 dagen geleden

Ach zo vervelend.. helemaal als je weer gewend was door te slapen, M’n dochter is ook 5 maanden en heeft precies hetzelfde schema. Blijft alleen wel al 5 maanden snachts komen. Dit was vaak tussen 05.00 en 6.00 uur, dit vond ik nog oké want dan hield ze het ook vaak wel uit tot 12.00 uur haar volgende fles. Maar laatste tijd komt ze rond 03.00. Veel te vroeg en krijgt hierdoor ook een extra fles op de dag. Snap er soms ook niks van want mevrouw heeft reserve genoeg 😓 daarnaast kwam ze vorige week wel twee keer 8.00 voor de laatste fles..

één dag geleden

Onze dochter is over 4 dagen alweer 6 maanden en ook zij komt nu alweer een maand lang elke nacht rond 3 uur. Hebben het eerst hele tijd geprobeerd met speen maar dan is ze echt 1,5 uur wakker voor ze weer een keer in slaap valt. Afgelopen 3 nachten is het 2 uur dat ze wakker word (zal wel met de klok te maken hebben) maar hebben nu ook maar toegegeven om toch een flesje (120+4) te geven want dan valt ze sneller weer terug in slaap. En dan slaapt ze tot 6 uur. Voorheen sliep ze echt van 19:30 tot 6:30. Ook wij zijn nu wel ten einde raad en de nachten breken nu wel op. Haar ritme is als volgt. 7:00 180 fles 8:45 fruit (ong 200 gr) 9:00 slapen (45 min) 11:00 180 fles 13:00 slapen (tegenwoordig ook maar een kort slaapje) 15:00 180 fles 16:00 slaapje (30 min) 16:45 groente (ong 200 gr) 19:00 papfles 180 Ik persoonlijk denk dat het in ons geval overgang is van 3 naar 2 slaapjes, dus ik ga dat maar proberen aangezien ze 3 uur lang achter elkaar wakker kan zijn. En wij gaan ook proberen met broodje. Aangezien ze haar groente en fruit erg goed eet en we de fles mochten minderen

één dag geleden

Ik zou er eerder voor zorgen dat je vriend zich wat betrokkener of verantwoordelijker voelt en wakker word. Je zal komende jaren wel vaker periodes hebben dat slapen slecht gaat namelijk! 😊

één dag geleden

Lieverd, mijn meisje is 6 maanden en heeft nog nooit een nacht doorgeslapen. Ze komt altijd 3 keer voor een voeding in de nacht

16 uur geleden

Reactie op RelaxedOrkaan817255

Ik zou er eerder voor zorgen dat je vriend zich wat betrokkener of verantwo ...
Hij is zeker betrokken en verantwoordelijk. Zodra ik hem roep dan zal die klaar staan. Alleen ik ben dan toch al wakker en ik kan niet slapen wanneer mijn dochter wakker is. Dus vandaar dat ik het doe 😀