28 Reacties

4 maanden geleden

Jij eet toch ook als je honger hebt ik zou haar wat meer volgen. Gewoon geven waar ze om vraagt.

4 maanden geleden

Hii, Hier 3 weken baby en ook erg hongerig. Probeer beetje de wandeling te plannen na 2uurtjes, zodat ik het soms nog kan rekken maar vaak geef ik na 2.5uur voeding. Daarna kan hij ook soms eens na 3.5uur komen. Zijn geen robotjes en wij hebben soms ook eerder honger

4 maanden geleden

waarschijnlijk regeldagen? en als ze huilt gewoon voeden op verzoek

4 maanden geleden

Hier baby van 4 weken die afgelopen dagen ook om de 2u kwam en soms zelfs eerder 😅 vandaag om de 3 a 4uur. Zal wel bepaalde fase zijn :)

4 maanden geleden

Ik herken het alleen dan met borstvoeding en alleen overdag. Heb het idee dat het komt door het warme weer. Wij drinken nu toch ook meer?!

4 maanden geleden

Hier 7 wk en heb ook moeite met flessen ‘ rekken’ Wat hier helpt is flesje klaarmaken, stukje lattn drinken en dan na uur weer stukje drinken. Kost wel veel tijd en gedoe maar baby is hierdoor tevreden en drinkt niet abnormaal veel.

4 maanden geleden

Reactie op n_babyvr

waarschijnlijk regeldagen? en als ze huilt gewoon voeden op verzoek
Dan heb ze al heel lang regeldagen😂 ben hier al 2 weken mee bezig… is dat normaal?

4 maanden geleden

Reactie op Josje24

Ik herken het alleen dan met borstvoeding en alleen overdag. Heb het idee d ...
Mijn dochter krijgt fles… als ik haar om de 2 uur fles geef zit ze op 7 voedingen… dat is wel too much toch?

4 maanden geleden

Reactie op RoxanneIvy

Mijn dochter krijgt fles… als ik haar om de 2 uur fles geef zit ze op 7 voe ...
Volgens mij mag ze de eerste 3 maanden 8 flessen/voedingen op een dag hebben en dat dat heel normaal is..

4 maanden geleden

Reactie op RoxanneIvy

Mijn dochter krijgt fles… als ik haar om de 2 uur fles geef zit ze op 7 voe ...
Bij ons zeggen ze altijd op cb, als je maar niet over de 1000c komt.. dan kan het slecht voor de nieren zijn

4 maanden geleden

Ik zou doen wat goed voelt voor jou en je kindje. Je kindje zal het vast nodig hebben. Een hard huilende baby is voor beiden niet fijn. Het is altijd (te) makkelijk gezegd: probeer het te rekken naar drie uur. Een kindje een uur lang overstuur hebben of toegeven aan de behoefte.. Zolang je kindje niet ontzettend veel overgewicht heeft, of signalen vertoont van overvoeden, dan dan zal ze het nodig hebben. En wie weet is dit over een tijdje ook weer anders, en laat ze er meer tijd tussen. Ik zou dus je eigen gevoel volgen.

4 maanden geleden

Gewoon meer geven. Mijn dochter van 7,5 week krijgt 2x 180 cc en 4x 150 cc

4 maanden geleden

Reactie op xfemkevdberg

Gewoon meer geven. Mijn dochter van 7,5 week krijgt 2x 180 cc en 4x 150 cc
3x 150 cc bedoel ik

4 maanden geleden

Hoe zwaar is ze? Wat een raar advies om te rekken tot 3 uur als ze aan het krijsen is. Dan heeft ze gewoon honger. 150 x gewicht zou ik dan aanhouden met een max van 200xgewicht per dag. Dus ons kindje is 5,5 kg x 150 = 825 ml per dag drinken, max 5,5 x 200 = 1100 ml per dag. Heb je deze rekensom al gedaan en klopt dit met wat ze nu krijgt?

4 maanden geleden

Ik geef bv, en dat is een beetje anders, maar mijn baby is ook niet op de klok! Soms honger na 1.5 uur en soms na 3.5 of ‘snachts zelfs 4.5 uur!

4 maanden geleden

Reactie op aardbeitje4

Hoe zwaar is ze? Wat een raar advies om te rekken tot 3 uur als ze aan het ...
Ze weegt nu 3700 maar ik ben niet goed in rekenen. Kijk altijd op de verpakking hoeveel ze mag en anders CB maar vind dat je van het CB niet veel wijzer word.

4 maanden geleden

Reactie op RoxanneIvy

Ze weegt nu 3700 maar ik ben niet goed in rekenen. Kijk altijd op de verpak ...
Dan zou ze in principe maximaal 740 ml per dag mogen drinken, zit je daarop?

4 maanden geleden

Reactie op aardbeitje4

Dan zou ze in principe maximaal 740 ml per dag mogen drinken, zit je daarop ...
6x135= 810 … dus zit er zelfs boven.

4 maanden geleden

Als ik je verhaal lees zou ik haar gewoon wat meer geven. Blijkbaar heeft ze het nodig. Ik lees al langer in dit forum en heb zo’n vraag al vaker gezien. Uit de antwoorden blijkt dat er mensen hun kinderen meer geven dan de rekensom en andere minder. Het is maar een richtlijn. Mijn zoon komt bijv op te weinig voeding uit volgens de rekensom maar ik krijg er gewoon niet meer in. Hierbij zei het CB dat ik moest ophogen. Wat niet gaat, gaat niet.

4 maanden geleden

Tja, ik zou dan toch ophogen. Probeer eens 1 flesje wat meer te geven en kijk wat het doet. Een baby kan goed aangeven dat ze nog honger heeft en dat doet ze op deze manier! Gewoon eens uitproberen en kijken of ze daar wat langer verzadigd van is, als dat zo is dan heeft ze gewoon behoefte aan meer eten. Dan zou je kunnen kijken of 1 flesje voldoende is om op te hogen of dat je om het flesje meer gaat aanbieden maar dat is even uitproberen :)