30 Reacties
4 maanden geleden
Ik herken mijn oudste dochter hier in. Ook niet aan de borst wel fles. Ik zei altijd ze drinkt in etappes Ipv hele voedingen. Ik ging hele rare dingen doen grotere spenen op de fles proberen enzo ? Werkte allemaal niet. Ook het slapen wat je beschrijft herkenbaar. Plus ze leek altijd onrustig ik werd er zelf erg zenuwachtig van en was dag en nacht met haar bezig.
Ze is inmiddels 16 en heb laatst deze ervaring besproken met iemand en die zei : had ze niet een te kort tong riempje ? En wat denk je ze kan op deze leeftijd nog steeds haar tong niet uit steken. Ik heb dit nooit geweten of nooit aan gedacht als oorzaak. Maar misschien is dit ook wat bij jouw baby het ‘probleem’ is.
4 maanden geleden
Reactie op Jessara
Komt ze wel gewoon goed aan? Dat is wat telt voor haar.
Heb je voor de vo ...
Ja ze groeit goed. Ze komt meer dan genoeg aan en plast en poept goed.. lactatiekundige heeft al meegekeken. Aanhappen etc kon ze gewoon goed. Maar ze begint al met huilen als ze de borst ziet
4 maanden geleden
Mbt de slaapjes overdag. Hier ook echt een drama, ze kan makkelijk 9 uur achter elkaar wakker zijn zonder slaapje. Alleen in de draagzak lukt het. Ik kolf zelf fulltime en ik dacht hoe dan..hoe moet ik kolven en de hele dag met een draagzak lopen. Toen las ik ergens dat babies die overdag niet (goed) slapen het beste een paar dagen achter elkaar in de draagzak mogen slapen zodat ze wennen aan slaapjes doen overdag. Zijn we nu aan het proberen..hopen dat het werkt. En inbakeren natuurlijk. Zonder inbakeren slaapt ze sws niet.
Kan me voorstellen dat t drinken van kleine beetjes haar ook wakker houden. Heb je al manieren uitgezocht waarbij je er meer in kan krijgen? Zit er misschien iets dwars als zo wat gedronken heeft en niet meer kan?
4 maanden geleden
Heb je misschien kunstvoeding geprobeerd en soms weigeren baby’s borst of moeders melk door wat moeder eet bijvoorbeeld te veel kruiden of bonnen
4 maanden geleden
Hi!
Allereerst; je doet niets fout! Laat je vooral niet onzeker maken door al die verhalen over doorslapen etc. Geloof me; de meeste horrorverhalen worden niet gedeeld maar zijn eerder regel dan uitzondering!! En daarbij vergeten mensen ze snel heb ik het idee :)
Ons zoontje van 9 weken slaapt ook bijna niet overdag. De eerste 4 a 5 weken dronk hij ook kleine beetjes (uit de fles, eerst afgekolfde voeding, later fles). Super frustrerend en doodmoe werd ik ervan. Respect dat jij nog steeds kolft en continue voedt!
Het CB gaf bij mij aan dat we hem maar moesten laten huilen tot de 3 uur zodat hij leerde drinken. Dat heb ik 1 keer geprobeerd en niet weer want het was krijsen en voelde niet goed.
Ik ben wakkertijden aan gaan houden en heel erg op slaapsignalen gaan letten, zodat ik hem op het goede moment neerleg. Soms in de kinderwagen om daarna op pad te gaan. Dit heeft zeker wat gedaan in z’n slaap overdag al blijven ze wel kort.
We hebben qua hoeveelheid voeding vanalles geprobeerd maar ik denk dat het uiteindelijk ‘vanzelf’ en misschien met de acceptatie dat het nu eenmaal zo was beter geworden. Hij drinkt misschien nog steeds niet zoveel als ‘gemiddeld’ maar wel beter! Ongeveer 100cc per keer nu.
Als hij huilde probeer ik het eerst met een speentje en daar ‘rekte’ ik het nog wel eens mee (uiteraard wel zolang hij voldoende binnenkrijgt per dag). Daarnaast probeerde ik hem af te leiden en te troosten ipv meteen drinken aan te bieden.
Het is hartstikke pittig dus als ik je iets op het hard mag drukken (tenzij je je natuurlijk echt zorgen zou maken) probeer het voor een deel te accepteren zodat je energie over zorgen maken daar niet naar toe gaat. Het is al super knap dat je nog steeds kolft, echt petje af! Heel veel succes.
4 maanden geleden
Als ik dit lees, denk ik aan een cirkel waar jullie inzitten. Omdat ze weinig drinkt, komt ze vaak en daarom kan ze weinig slapen, dus is ook moe. En kan niet veel slapen, want dan heeft ze honger. Kortom, moe en honger.
Misschien kan je proberen de cirkel te doorbreken, hoe hier zijn denk meerdere opties voor.
Ik weet niet hoe je baby is, maar misschien kan je proberen de voedingen te rekken, zodat ze meer gaat drinken, waardoor ze langer er tussen laat, waardoor ze meer tijd en rust heeft om te slapen tussendoor.
Klinkt heel makkelijk, maar dat is het zeker niet. Misschien heb je dit al geprobeerd.
Ook zullen er vast meer manieren zijn om de cirkel te doorbreken, mogelijk hebben andere nog een idee. Of zitten jullie niet in die cirkel, het is in ieder geval wat mij te binnenschoot toen ik je verhaal las. Succes!
4 maanden geleden
Hoelang is dit al zo? Bij ons gaat het op het moment precies hetzelfde. Heb borstvoeding opgegeven dat was geen doen. Ik kolf nu fulltime en geef het uit de fles dat gaat wel beter maar net vandaag ook 30cc eerst efficiënt drinken en daarna is t maar wat getutter voor de rest maar dit is bij ons in fases en vooral in de avond maar net vandaag hele dag zo. Andere dagen gaat het soms weer beter en drinkt ze wel goed. Hier groeit ze wel goed.
4 maanden geleden
Reactie op Roobergen
Hoelang is dit al zo? Bij ons gaat het op het moment precies hetzelfde. Heb ...
Heb trouwens lactatiedeskundige mee laten kijken die gaf als advies tongriempje knippen en dat is gedaan. Heb nu afspraak met logopediste gemaakt maar die hebben helaas pas begin aug tijd wegens vakantie.
4 maanden geleden
Reactie op Yassmin Younes
Heb je misschien kunstvoeding geprobeerd en soms weigeren baby’s borst of m ...
Ik eet geen kruiden, bonen oid. Ik let op alles wat ik eet. Afgekolfde melk via de fles drinkt ze wel.
Maar dus niet direct via de borst. Het ligt dus niet aan de ‘smaak’ van mijn melk
4 maanden geleden
Reactie op Mybaby1987
Hi!
Allereerst; je doet niets fout! Laat je vooral niet onzeker maken doo ...
Super lief, dankjewel! Het is inderdaad pittig, maar ik doe het met alle liefde voor haar. Ze groeit ook goed, dus dat geeft alleen maar motivatie om door te gaan. Al zijn er wel zulke tegenslagen. Ik ga je tips vandaag proberen. Dankjewel!!
4 maanden geleden
Reactie op wendy0104
Als ik dit lees, denk ik aan een cirkel waar jullie inzitten. Omdat ze wein ...
Ik denk dat je een terecht punt hebt. We komen idd maar niet uit die cirkel. Het moeilijke is dat zij krijst om voeding. Ik ga toch mijn best doen om het te rekken vandaag. Al is het maar 15 min. Ze had tot gisteren speen nr2, we zijn vannacht overgegaan naar speen nr 3. Dat is eigenlijk vanaf 3 maand, maar ze drinkt daar wel beter uit
4 maanden geleden
Reactie op Roobergen
Hoelang is dit al zo? Bij ons gaat het op het moment precies hetzelfde. Heb ...
Ze was nooit een geweldige slaper. Maar sinds een week of 2 gaat het echt super slecht. Heeft ook met haar tweede sprongetje te maken, maar dat heeft ze al weer bijna achter de rug. Hier groeit ze ook goed