30 Reacties

4 maanden geleden

Dit is precies wat ik ook met mijn eerste zoontje heb meegemaakt. En doordat de voedingen dan zo rommelig verlopen gaat het met slapen ook niet goed en blijft je baby continu onrustig. Dit patroon zou ik echt proberen te doorbreken want dit is heel intensief voor jou en je dochter. Maar ik snap helemaal dat dat lastig is. Hier ging het beter toen ik langzaam aan steeds meer tijd tussen de voedingen ging laten. Hoeft niet in 1x, maar probeer het steeds 10 minuten te rekken en echt een beetje op de klok te kijken. Als er minder dan 2 uur tussen zit is het eigenlijk nog gewoon te vroeg voor een nieuwe voeding want die vorige is dan nog niet helemaal verteerd. Hierdoor komt de spijsvertering van je dochter ook niet tot rust en kan je ook meer krampjes en huilen en onrust krijgen. Ook zou ik met het CB overleggen of inbakeren misschien een goede oplossing zou kunnen zijn voor jullie om je dochtertje wat dieper te laten slapen. Het boekje Regelmaat & Inbakeren vond ik echt een super eye opener (tip van het CB). Die schrijfster heeft het overigens wel over baby in slaap laten huilen, dat doe ik zelf niet, maar haar andere tips pas ik wel toe en die helpen hier super goed. Heel veel succes!

4 maanden geleden

Wij hebben dit ook gehad met ons kindje. Ze bleek verborgen reflux te hebben en daardoor zijn wij de balans helemaal kwijtgeraakt. Naast de medicatie werd ons: 'baby in balans' aangeboden vanuit het ziekenhuis. Ik stond daar sceptisch tegenover maar we hebben hierdoor echt helemaal ons ritme terug. Wellicht is dit ook iets voor jou. https://debabyconsulent.nl/ Hopelijk kunnen jullie snel een oplossing vinden, succes mama🥰

4 maanden geleden

Ha mama, Er zijn al veel tips gegeven dus hoop dat het jullie gaat lukken. Borst weigeren herken ik van mijn dochtertje zij deed dit in het begin niet maar begon rond de 10 weken dat ze niet meer live wilde drinken, behalve in nacht. Ik kan er nog steeds geen verklaring voor geven hoe, waarom. Ik wilde wel als tip geven als je de draagzak/draagdoek gaat proberen kan het best zijn dat ze in het begin gaat protesteren, als het lukt probeer dan gewoon te gaan lopen en niet teveel prikkels meer te geven, soms gaan ze huilen om in slaap te komen. En bij speentje als je die nog hebt probeer die aan te bieden, mss weigert ze een keer maar uiteindelijk kan het best zijn dat ze die wel pakt mss, was bij mijn dochtertje nl ook zo🤭. Hoop dat je er wat aan hebt.

4 maanden geleden

Ik gebruikte toen en nu ook weer trouwens de bibs speen

4 maanden geleden

Reactie op Kris23

Wij hebben dit ook gehad met ons kindje. Ze bleek verborgen reflux te hebbe ...
Wij zijn met verborgen reflux ook naar de HA geweest. Maar die zij dat het “normaal” was en stuurde ons weer naar huis. Met hoe veel weken hebben jullie een behandeling gekregen?

4 maanden geleden

Reactie op ss00

Wij zijn met verborgen reflux ook naar de HA geweest. Maar die zij dat het ...
Wat vervelend dat je HA zo reageert, meeste HA’s weten heul weinig van baby’s en sturen dan ook meestal door naar de kinderarts. Als je het niet vertrouwd, zou ik daar ook om vragen. Verder lijkt mij geen ritme met 9 weken nog helemaal niet erg. Ik heb een hele makkelijke baby hierin, wij hebben wel een ‘ritme’, maar ik heb hier totaal niks extra voor gedaan. Natuurlijk wijkt het wel eens een uurtje af. Ik heb het idee dat we door sociale media allemaal vinden dat het normaal is dat je baby na 2 weken doorslaapt en elke 4u 180ml drinkt. Ik wil voor de vorm wel ons ‘ritueel’ delen, maar houd je er niet teveel aan vast. 21:00u: om de dag in bad + kleine rug massage als ze op haar buik ligt - schone luier - pyjama + slaapzakje aan - fles + boeren - in de co sleeper in een donkere kamer, nachtlampje aan - boekje lezen + plaatjes kijken - speen in - kus van papa en mama, licht uit en slapen. Ze ligt dus helemaal in een donkere kamer. Ze komt nog 1 tot 2x miepen om de speen, die doe ik terug in, aai over bolletje en loop weer weg. Ik heb gemerkt dat ze overdag nu ook liever slaapt in een donkere kamer, dus dan doe ik dat ook (er komt wel wat licht langs de zijkanten van het rolgordijn doorheen). Ik laat haar dan niet zo lang slapen als ‘s nachts natuurlijk. Doordat het donker is de kamer wordt ze ook een beetje geforceerd om haar ogen dicht te doen, dat helpt bij ons. Over dag maak ik haar ook wel eens ‘moe’. Elke dag een paar keer een paar minuten ‘tummy time’, vandaag hebben we gedanst door de woonkamer op muziek, we wandelen veel buiten ivm met de honden, waar ze lekker mee kan kijken door zijkant van de kinderwagen. Hier helpt dit allemaal goed, wellicht gaat ze als ze beter slaapt, ook beter drinken. Ik hoop het voor jullie 🍀

4 maanden geleden

Reactie op ss00

Meteen! Voet bij stuk houden en zeggen dat je het niet meer volhoud! Ik werd meteen naar de kinderarts doorgestuurd en die wilde me ook naar huis sturen. Wederom voet bij stuk gehouden en zeggen dat ik niet meer naar huis ga zonder dat ik iets weet. Toen hebben ze haar opgenomen en heeft ze een week in het ziekenhuis gelegen. Ik kreeg daar meteen andere voeding omdat ze reageerde op de melk en na 3 dagen medicatie tegen de reflux. Toen die combinatie goed ging mochten we weer naar huis. Nu hebben we een heel rustig, tevreden meisje. Je moet jezelf echt niet weg laten sturen, voet bij stuk houden. Je moedergevoel klopt altijd!❤️

4 maanden geleden

Reactie op ss00

PS. Om nog even antwoord te geven op jou vraag. Ik ben met 4 weken naar de huisarts gegaan. Met 5 weken werd ze opgenomen in het ziekenhuis en met 5 weken en 3 dagen kreeg ze de reflux medicatie daar. Met 6 weken waren we thuis met een tevreden rustig baby'tje!

3 maanden geleden

Hoe gaat het nu?

3 maanden geleden

Reactie op ss00

Ja ze groeit goed. Ze komt meer dan genoeg aan en plast en poept goed.. lac ...
Ik herken me hier helemaal in. Mijn dochter is ook 9 weken. Geen ritme in voeding, wel in slaap. Ze kan echt uren slapen en niet om voeding vragen. In de nacht geef ik daarom als ze slaapt want dan drinkt ze het snelste. Heel frustrerend want borstvoeding ging hartsikke goed tot aan week 5. Ik ben de laatste 4 weken alleenmaar bezig met kolfen doodvermoeiend. Bij mij huilt ze ook al als ze de borst ziet, fles drinkt ze kleine beetjes. Ik doe er dan echt heel veel moeite voor en achteraf vind ik het ook zonde van de afgekolfte melk die daarna weggegooid moet worden. Alleen als ik droomvoeding geef dan gaat er wel 120 cc binnen. Maat als ze wakker is is dit vaak tussen de 30 en 70 cc. Lactatiekundige heeft meegekeken maar die zegt dat ze dan gewoon vol is van 30cc terwijl de laatste voeding 4/5 uur geleden was. Ze groeit wel goed, maar dat kommecht omdat ik een uur lang met een fles achter haar aan ga. Iemand tips. Heeft er iemand tips?