27 Reacties
3 maanden geleden
Heb je hem al op zijn buik laten slapen? Onder toezicht, overdag, is dat geen probleem!
3 maanden geleden
Hey hey hier hetzelfde probleem ongeveer, ik heb onze kleine dame nu overdag id draagzak zitten als ze moet slapen zodat ik in elk geval mn handen vrij heb voor onze peuter van 22mnd. Daarnaast is hier ook het enige wat helpt overdag (beetje 50/50) om dr in slaap weg te leggen op dr buik. Het werkt niet altijd maar inmiddels lukt iig 1 slaapje overdag van 2-3 uur in dr eigen bedje
3 maanden geleden
Reactie op soofffje
Hé!, ander onderwerp maar ik wilde deze reactie ook geven- en toevallig ben ...
Haha blijkbaar hebben die Sophies goede ideeën 😝
3 maanden geleden
Hi hi, Onze kleine had precies hetzelfde probleem. Op zijn buik leggen bleek te helpen, na heel actief bezig te zijn viel hij vanzelf in slaap. Of wanneer hij net in slaap is gevallen legden wij hem op zijn zij in zijn bedje. Op zijn rug wordt hij namelijk snel wakker door zijn zwaaiende armpjes. Nadat hij wat dieper in slaap is draaien we hem op zijn rug, merkt hij niks van en hij slaapt lekker door
3 maanden geleden
Hoi! Zwaar.. Probeer even zoveel mogelijk te laten slapen. Op jou of draagzak. Even zorgen dat hij niet meer oververmoeid is. Probeer daarna eens wakkertijden voor zijn leeftijd aan te houden, dat is 90 minuten ongeveer en evt icm buikslapen. Ritme op deze manier geeft jullie beide rust en werkt bij mijn beide kindjes 😊
3 maanden geleden
Hier hetzelfde probleem. Ook een topic geopend en geen enkele tip werkte!
Ik heb hem wel 1x in slaap gekregen overdag. Toen sliep hij in de swaddle up en had ik mijn pink een half uur in zijn mond, want een speentje werkte inderdaad niet. Het ging een beetje op en af met huilen maar uiteindelijk viel hij weg. Dit was helaas eenmalig. Hij slaapt overdag altijd in de draagzak. Ook dit duurt soms even voordat hij weg valt, maar ik probeer nu te kijken naar zijn slaapsignalen en hem dan pas erin te leggen. Ik heb de yogabal nog en daar bouncen we dan op haha. Lopen of zitten op de bank werkt dan helaas niet. Ik word er zelf ook echt niet goed van en het is funest voor je rug, maar als hij slaapt, ben ik al blij zat.
Ik zou iig even proberen of je pink een optie is! Hopen dat het een (lange) fase is. Verder probeer ik 's ochtends vanaf een uur of 6/7 de voedingen op mijn zij te geven. Dan valt hij daarna vaak nog wel weg en kan ik hem opnieuw in de cosleeper leggen.
Op hoop van zegen dat er iets werkt voor jullie en jullie weer kunnen bijkomen 🙏🏻
3 maanden geleden
Je hebt ook de Fedde en Kees slaapzak. Daarmee zet je de armpjes ietwat vast maar niet zo sterk als net inbakeren. Dar hielp bij die van ons enorm. Ze staan veel op vinted.
Wij laten ons kindje vanaf de geboorte al op z'n zij in slaappillen en dat gaat stukken beter dan op z'n rug. Hij rolt vanzelf naar zn rug.
Overdag slaapt hij op z'n buik trouwens het beste en het langste dus dat kun je ook nog proberen. Misschien eerst wat protest of hoofd omhoog maar daarna valt hij vaak diep in slaap.
3 maanden geleden
Wat vervelend zeg. Ik eeet niet of je hier wat aan hebt maar...Mijn zoontje (13 weken) lag altijd heel onrustig. zwaaide steeds met zijn armpjes en trappelde met zijn beentjes. Nu 2x fysio gehad en hij kan veel beter ontspannen. Wij moeten iets onder zijn beentjes leggen zodat die wat hoger liggen. Zo ontspannen zijn spieren in de rug.
3 maanden geleden
Dit hebben wij ook een periode gehad. Met inbakeren echt even doorzetten, het verzet is normaal! Misschien kan je voor overdag een draagzak gebruiken zodat je iets kan doen met je baby bij je. En voor in bed een babynestje tussen jullie in zodat je baby het gevoel heeft toch dicht bij jullie te zijn?
3 maanden geleden
Bij ons heeft overdag de Moonboom uitkomst geboden 👍 die kan je ook per maand huren dus dan kan je proberen of het werkt. En overdag heeft onze baby veel op de buik/zij geslapen, op zijn rug wordt hij elke 10 minuten wakker. S nachts bakeren we hem heel strak in anders wordt hij ook wakker. Ik moet wel zeggen dat hij laatste weken overdag en in de vroege ochtend ook nog vaak op mij slaapt..
3 maanden geleden
Zoals al eerder gezegd: houdt het inbakeren vol! Puckababy piep of Swaddle up werkt vaak goed. Kan echt dat ze even boos worden, maar vaak kan je kindje wel beter slapen!
Verder was week 9 hier ook het dieptepunt qua slaapjes overdag (veel huilen bij het wegleggen en extreem korte slaapjes) en heb nu bij 11 weken het idee dat het echt veel beter gaat. Dus houdt vol!! Het wordt echt beter :)
3 maanden geleden
Iedereen super bedankt voor de reacties!
Aangezien heel veel van jullie als tip gaven: "op de buik slapen" dit uitgeprobeerd overdag in de box. Helaas vind hij het helemaal niets, tot huilen aan toe.
We hebben ook op zn zij geprobeerd in een zijslaapkussen, ook dat geen succes.
Iets onder zijn beentjes leggen hadden wij ook als tip van de fysio gehad, ook dat maakt geen verschil.
Die moonboon is wel interessant, daar kan ik nog weleens naar gaan kijken!
Iedereen super bedankt voor de tips. Uiteraard als er nog meer tips zijn zijn deze meer dan welkom! 🥰
3 maanden geleden
Hi, beetje vergelijkbaar met de Moon boon maar nog iets geavanceerder: wij hebben de Snoo wieg gehuurd via mylittletopia (https://mylittletopia.nl/). Je kan je kindje inbakeren met armen eruit of erin en wiegt je baby vanzelf in slaap en speelt white noise/hartslag. Gaat ook automatisch harder als je baby huilt of onrustig is. Bij ons geen moeilijke slaper dus weet niet of t voor jullie werkt, maar als ze een keer jengelig is maar wel moe gaat ie op t hoogste niveau en dan is ze binnen 5 minuten weg! Veel Amerikanen zweren bij dit wiegje voor moeilijke slapers.
3 maanden geleden
Hoe laat leg je hem in bedje ‘s avonds? Hier was ze echt gaan doorslapen toen we de bedtijd vervroegden. Misschien dat je dat nog eens kan proberen? Dat hij eigenlijk nu te vermoeid is?
Ik ben soms alsnog een lange tijd bezig haar in bed te krijgen en te laten slapen.. maar begin echt om 19 uur. Ze wordt wel voor 6 uur al wakker maar dat vind ik dan niet zo erg