Hoihoi,
Sinds een weekje zijn wij begonnen om ons zoontje van 4,5 maand overdag in bed te leggen met als doel dat hij 1 slaapje per dag in bed zou doen zodat ik eens per dag langer dan 30 min voor mezelf even tijd zou hebben. Hij deed op zichzelf namelijk alleen maar hazenslaapjes van 30 min.
Nu hebben wij dus het schema uit de slaapgids (ongeveer) aangehouden wat resulteert in dat hij niet meer bij mij beneden op de bank in slaap kan vallen en nu dus 3x per dag in bed ligt te slapen..
Veel ouders zouden het fantastisch vinden maar ik merk dat ik het vreselijk vind.. Ik heb ‘s avonds niet het gevoel dat ik lekker een dagje met z’n zoontje ben geweest en weet mijn god niet wat ik moet doen in de tijd dat hij slaapt (meestal ochtend 1,5 uur en middag 1,5 tot 2 uur en dan namiddag dutje 45/60 min). Ik heb constant het gevoel dat ik niet genoeg met hem gedaan heb..
Zijn er meer moeders die dit hebben? Het zit me gewoon echt niet lekker. Maar goed uit eindelijk is zijn slaap het belangrijkst en als dat in bed is dan is dat voor hem de beste keus..
Eventueel tips om hier beter mee om te gaan of om toch 1 dutje lekker bij mij te kunnen doen zijn meer dan welkom!!