11 Reacties
16 dagen geleden
Onze oudste is een keer geduwd en is toen gevallen tegen een tak aan die uitstak. Hij had een enorm ei op zijn hoofd zitten die er weken over heeft gedaan om te verdwijnen. Mijn partner wou dat ik ging vragen welk kindje dat had gedaan (ik breng en haal namelijk). Maar dat vond ik zo'n onzin. Elk kindje doet dat wel eens. Nu was hij geduwd en een paar weken later heeft hij een ander kindje geduwd. Daar ga ik echt niet moeilijk over doen. Die kindjes doen het dan echt nog niet om pijn te doen. Ons nichtje gaat naar dezelfde opvang en bijt en grijpt geregeld een ander kindje. Die hou ik wel in de gaten bij ons thuis maar alsnog mogen mijn kinderen wel naar de opvang als zij er ook is.
Ik denk dat je even door de emoties heen gaat, maar hopelijk zie je al snel dat het heel overdreven is om hem niet heen te brengen. Misschien kan je dan later wel lachen om het feit dat je zo'n goede mamabeer bent
16 dagen geleden
Het is niet fijn om je kindje zo te zien maar echt dit hou je als leidster, oma of zelfs als moeder niet tegen. Deze dingen gebeuren in een flits en Ja leuk is anders maar het hoort er bij.
Namen noemen ze niet ivm privacy. Als jouw kind een fase heeft met bijten bijvoorbeeld wil je ook niet dat die verhalen met naam van je kind door de opvang gaat.
Week thuis houden vind ik persoonlijk een beetje overdreven.
15 dagen geleden
Het blijft jouw kindje he, een ander kan jouw gevoel niet bepalen. In Nederland gaan we best wel pragmatisch met baby's om, dat is niet overal zo.
De pedagogisch medewerkers hadden jou of je partner/mede opvoeder best wel even kunnen inlichten voordat je hem/haar zou halen.
Laat het even bezinken.
Mag ik even klagen? Volgens de nieuwe wet mag een pedagogisch medewerker 3 baby's onder haar hoede hebben. Dat klinkt goed, maar wat je dan toch vaak ziet is een volle groep met 3 of 4 leidsters en wat (lompe) dreumesen erbij. Dan is het idee van rust voor de baby ook weer weg.
Dan gaat het toch weer om winst maken
15 dagen geleden
Je reageert helemaal niet overdreven! Wat vervelend zeg. Je moet hierin echt echt echt je eigen gevoel volgen, het is jou kind. Jij bent absoluut geen slechte moeder hierdoor. Jij vertrouwt erop dat iemand anders je kind net zo goed beschermd als dat jij dat zou doen en het is enorm teleurstellend dat dat niet gebeurd. Blijf bij jezelf en vergeet niet dat jij hier niks aan kan doen behalve al je liefde geven aan je kindje.
15 dagen geleden
Reactie op Barbara mama
Het blijft jouw kindje he, een ander kan jouw gevoel niet bepalen. In Neder ...
1 leidster mag 3 babys van 0 opvangen,
Je kan toch niet verwachten dat ze daarmee een opvang draaiende kunnen houden en buiten dat ligt het toch ook aan hoe de groep doorschuift. 5 dreumesen van 1 jaar etc. Ze worden allemaal ouder en sommige komen pas later. Heeft niet altijd met kosten te maken maar vaak met een heel totaal plaatje
15 dagen geleden
Ongelukjes zitten in kleine hoekjes. Dit soort dingen gebeuren vaak in een fractie van een seconde en kan lang niet altijd voorkomen worden. Je kan moeilijk van een leidster vragen dat ze als een havik elke seconde naar je kind kijkt. Dan moet je je kindje helemaal niet naar het kdv brengen, maar dan later ook niet naar peuterspeelzaal en als het kan thuis onderwijzen. Wat ik bedoel te zeggen; het gaat maar om een kras. Ze krijgen in hun verdere leventje nog wel hevigere dingen te verduren. Ik weet niet hoe groot de krasjes waren, maar ik gok dat je er als mama zijnde meer last van hebt dan je kleintje 😉. Die van mij had laatste een te harde kus gekregen van een ander kindje, ze had letterlijk een kleine zuigzoen op haar wang 🤣.
15 dagen geleden
Ja mijn baby is een keer in zijn rug gebeten door een ander kindje tot bloedens toe, echt sneetjes waren het. Kan er nu 5 jaar later nog misselijk van worden en om huilen, echt vreselijk. Wij hebben een gesprek gehad met de leidsters en dat ze dat kindje nu apart van de groep gingen houden, gezien het vaker was voorgekomen.
Ik snap je gevoel en zou het met de leidsters bespreken, alles voorkomen kunnen ze niet maar je misschien wel gerust stellen? Hier zitten baby’s tot 6 maanden apart en niet bij kindjes die lopen etc, misschien is zo’n groep iets.
14 dagen geleden
Wat naar zeg! Bij iedereen zal dit een ander gevoel oproepen, niks is daarin overdreven, want het gaat om de veiligheid van jouw kleintje. Mocht je dat gevoel van veiligheid missen of het geen prettig idee vinden om je baby daar heen te brengen, dan kun je ook eens nagaan of een gastouder iets voor jullie is. Ik ben er in ieder geval zo enorm blij mee, omdat ze maximaal 4 kindjes heeft waarvan 1 baby.
8 dagen geleden
Ben toch van mening, als het kan hou je baby thuis of kijk voor een betrouwbare oppas aan huis.
Als je kijkt naar alle kinderopvang toeslag gedupeerden en leest dat deskundige vinden dat de Nederlandse kinderopvang niet kan bieden aan een baby nodig heeft.
De meeste leidsters zijn toppers maar de meeste organisaties vinden geld belangrijker dan kinderen en hun ouders.