17 Reacties

4 maanden geleden

Mijn dochter had ook op een gegeven moment dat ze niet veel vastgehouden wilde worden, weet alleen de precieze leeftijd niet meer. Ik denk dat het kwam omdat ze altijd alles wilde zien en doen, alles was veel te interessant. Nu wordt ze volgende week 2 en komt ze heel vaak lekker knuffelen, maar ze heeft echt maanden lang gehad dat het totaal geen knuffel baby was

4 maanden geleden

Kan het zijn dat ze ergens pijn heeft? Dat Wnr jij haar vasthoudt dat het zeer doet? Vlgs mij vinden baby’s het altijd fijn om vast gehouden te worden.

4 maanden geleden

Maakt je baby oogcontact met je? Het zou een heel vroeg symptoom van autisme kunnen zijn. Maar goed het kan ook nog 1000 andere dingen zijn gezien je meisje nog zo enorm jong is! Ik zou het wel blijven aanbieden het knuffelen en gezellig proberen te maken (liedjes zingen, iets vertellen, dat soort dingen).

4 maanden geleden

Reactie op Joevf

Kan het zijn dat ze ergens pijn heeft? Dat Wnr jij haar vasthoudt dat het z ...
Als ze pijn heeft zou ze toch ook moeten huilen als we haar vast houden voor de fles en daarna? Morgen moeten we naar CB, dus kaart het daar sowieso aan

4 maanden geleden

Reactie op Nathaliiieee

Mijn dochter had ook op een gegeven moment dat ze niet veel vastgehouden wi ...
Ja ze vindt alles wel heel interresant, maar als je met haar bijv bij de tv staat vindt ze het 10 sec leuk en dan weer huilen.. wanneer ze op de bank ligt(tussen mn benen) kijkt ze ook graag naar buiten.

4 maanden geleden

Reactie op Manuelle24

Maakt je baby oogcontact met je? Het zou een heel vroeg symptoom van autism ...
Ja ze maakt wel oogcontact! En volgt ook wel knuffeltjes etc. Blijf het zeker aanbieden, want kan zo genieten van die momentjes♡ maar krijg soms het gevoel dat de hechting vanuit haar moeizaam gaat.

4 maanden geleden

Reactie op Joevf

Kan het zijn dat ze ergens pijn heeft? Dat Wnr jij haar vasthoudt dat het z ...
Hier denk ik ook aan. Bezoekje aan de Osteopaat?

4 maanden geleden

Ah lieve mama! Geen zorgen hoor 💛 Je doet het hartstikke goed!! En hechting ontstaat niet alleen door vasthouden maar door nog veeel meer dingen (lief tegen haar praten, voorzichtig verschonen, masseren met olie etc.) Mijn oudste was en is nog steeds minder knuffelig dan onze (plakband) baby nu. Ik ben zelf ook minder fysiek ingesteld dan bijvoorbeeld mijn man. Onze peuter kon toen al niet op ons slapen en dat kan ze nog steeds niet. Ik vind dat ook afschuwelijk, dus herken dat ook! Heeft je dochter het op alle mogelijke manieren als je haar vast hebt? Of vooral 1 positie? Soms kan er ook een nekwervel niet helemaal goed staan waardoor het pijnlijk is bijvoorbeeld. Een osteopaat kan dat checken ☺️ Mijn oudste had dat bijvoorbeeld en wilde absoluut niet in de maxi cosi daardoor. Toen we bij de osteopaat waren geweest ging het stukken beter. Je doet het goed! 💛

4 maanden geleden

Reactie op wensvoornummer2

Ah lieve mama! Geen zorgen hoor 💛 Je doet het hartstikke goed!! En hechtin ...
Lief berichtje ♡ Slapen op ons/mij doet ze wel, het is echt alleen als ze wakker is.. En ik doe in haar wakkertijd ook al die leuke dingetjes met haar, alleen dan niet vasthoudend. Maar kan ook zijn dat ze gewoon geen knuffelbaby is! We zijn al wel 2x bij de osteopaat geweest, maar die is meer bezig geweest met haar voorkeurshouding en krampjes. Heeft volgens mij niet naar de nekwervels gekeken. Ze krijst het telkens wel uit als ze in de maxicosi gaat, maar zodra je 1x gas geeft met de auto is ze stil en gaat ze slapen 😅 lastig om de vinger erop te leggen, konden ze maar praten he! Morgenvroeg moeten we nog naar het CB. Ga het daar ook nog even voorleggen 😊

4 maanden geleden

Reactie op Jessara

Hier denk ik ook aan. Bezoekje aan de Osteopaat?
Zijn we al wel 2x gewesst voor voorkeurshouding en krampjes. Ga het morgen ook bij het CB bespreken, misschien toch nog een afspraak gericht op mogelijke pijn.

4 maanden geleden

Elk kind is anders en vind iets anders prettig. Dat ze vastgehouden worden niet fijn vindt kan gewoon voorkeur zijn, of een andere oorzaak hebben wat anderen al gezegd hebben, maar ik denk 100% niet dat het aan de hechting ligt. Dat gaat niet mis op dit soort dingen, echt niet. Zolang je wel positief contact met haar maakt door oogcontact, positief te reageren op gepruttel en lief tegen haar doet bij verschonen en de fles e.d. zit je gewoon goed hoor!! Bij mn 1e zoontje speelde er ook iets waarbij steeds de "hechting" werd aangehaald, en die is nu 3,5, onwijs lief sociaal en knuffelig en zit het liefst lekker bij mama. Dus al dat gepraat over hechting... ik vind het in de meeste gevallen maar bangmakerij.

4 maanden geleden

Reactie op Marenne

Elk kind is anders en vind iets anders prettig. Dat ze vastgehouden worden ...
Ik denk dat ze gewoon geen knuffelbaby is. Bij het CB ook aangekaart en die zeiden hetzelfde. Pijn is het gelukkig niet!

4 maanden geleden

Mijn dochter had dit ook hoor als ze zo oud was en eigenlijk tot haar 2 jaar zelfs. En nu knuffelt ze plots heel graag, vooral ‘s avonds in bedje :) niets mis met hechting, gewoon geen knuffelbaby ;)

4 maanden geleden

Mijn ventje (9w) kan best wel kieskeurig zijn hoe hij vast gehouden wil worden. De ene keer vind hij het wel fijn ommet zijn buik op mijn borst aan te liggen op de bank, de andere keer niet. Soms als hij met zn buik niet wil, draai ik hem zo dat hij op zn zij ligt wat dat wel prima is. En andere keren zit hij tegen mijn bovenbenen aan of geef ik hem aan papa die met hem door de kamer waggelt en is alles weer goed. 😅 Ben je ook al met de kleine onder de douche geweest? Dat kan ook een mooi huid-op-huid hechtingsmomentje zijn…

4 maanden geleden

Mijn dochtertje wilde alleen maar vastgehouden worden. Mijn zoontje nu heeft het minder die raakt snel overprikkeld. Mijn moeder zei dat ik ook een baby was die echt niet op schoot wilde enz maar heeft echt niets met de hechting te maken die is echt goed bij ons maar ik was en ben altijd graag lekker op mezelf, nog steeds

4 maanden geleden

Reactie op RB1995

Ik denk dat ze gewoon geen knuffelbaby is. Bij het CB ook aangekaart en die ...
Hey lieve mama. Zoals gezegd je doet het super goed! Ik was zelf vroeger net als jouw dochter. Mijn moeder had er veel moeite mee, maar ik wilde ook echt niet vast gehouden worden. Ook nu houd ik er niet van. Ik wilde nooit tussen mijn ouders in slapen en nu ik zelf moeder ben wil ik geen draai peuter naast me 😅 ik hou niet van gefriemel aan me. Dat is gewoon mijn persoonlijkheid en voorkeur en dat zat er als baby dus al in! Ik ben ook zeker niet autistisch en ik zie mijn moeder bijna elke dag en we delen alles met elkaar, dus met die hechting zit het wel goed. 🤍 Je dametje heeft gewoon al echt haar eigen persoonlijkheid. Prachtig toch. 😘

4 maanden geleden

Mijn oudste was een heerlijke knuffelkont. Liet zich super goed troosten en deed de beste dutjes op schoot. Had ernstig last van FOMO (fear of missing out) en nog steeds. Maakte haar niet uit hoe druk het om haar heen was, zolang ze maar niet alleen ergens neer gelegd was vond ze het goed. Ze lijkt op mijn man😁 Mijn jongste, nu 8 weken, is echt totaal anders. Ligt nu wel op schoot te slapen, maar ik durf bijna niet te bewegen of haar aan te raken, want dan wordt ze wakker🙈 Ze is soms niet te troosten en als ik haar dan neer leg is ze stil... Ik heb het idee dat ze nogal gevoelig is voor prikkels en ze komt het best tot rust in een rustige, stille omgeving. Heel handig met een peuter van 3😂 Ik schijn zelf ook zo geweest te zijn en nog steeds kan ik heel goed op mezelf zijn en ben ik niet heel aanhankelijk. Heb ook echt moeten wennen aan mijn oudste en ik kan er inmiddels ook wel van genieten, maar ik heb ook behoefte aan momenten zonder polonaise aan mijn lijf.