7 Reacties
4 maanden geleden
Hoi, ik herken het deels. Ons zoontje is 7,5 week nu en huilt ook weinig. Hij is ook meer van het kreunen en wild bewegen, bijvoorbeeld als hij erg moe is. Ik dacht eerst dat hij dan krampjes had, maar het lijkt vaker vermoeidheid te zijn en niet in slaap kunnen komen.
Als hij honger heeft huilt hij wel een beetje, maar stelt weinig voor. Als je hem pakt dan is het ook weer over. Alleen gisteren heeft hij een paar keer flink gehuild met volume, dat kwam denk ik door krampjes van de rota-vaccinatie. Ik let vooral op zijn lichaamstaal en op wat logisch is als hij moppert. Hij doet zijn handje naar zijn mond als hij honger heeft, maar soms ook als hij moe is. Maar dat is net iets anders. Denk dat het een kwestie is van elkaar leren kennen.
Maakt ze verder wel contact met je? Lacht ze regelmatig? Dan zou ik me niet teveel zorgen maken.
4 maanden geleden
Hier precies hetzelfde!! Ik herken honger/zuigbehoefte aan smakken of met zn tongetje naar binnen en buiten steeds opnieuw. Als hij dan zn speen pakt was het zuigbehoefte, als hij de speen weer uitspuugt heeft hij honger. Andere ongemakken beginnen vaak met sneller ademen en met zn armen en beentjes flink bewegen, maar zodra ik hem dan bij me neem is hij eigelijk gelijk alweer tevreden. Verder ligt hij 90% van de dag lekker te slapen of tevreden om zich heen te kijken. Als je baby niet huilt herken je de signalen dus blijkbaar prima en reageer je adequaat. Als ze niet tevreden was zou ze dat wel laten merken. 😀
4 maanden geleden
Ik herken het ook wel hoor. Al huilt mijn dochter af en toe echt wel en dan ook hard. Vooral als ze alleen is en dat haar niet zint 😅. Heb jij ook het idee dat je mogelijk een sprong of regeldag hebt gemist? Wat dat heb ik wel met haar. Misschien ben ik er ook minder op gefocust omdat het mijn tweede is?