16 Reacties
4 maanden geleden
Hier ook een ontevreden meisje (woensdag is ze 8 weken). Ze is erg geplaagd door allerlei ongemakken: krampjes, reflux, spruw. Ze kan soms wel even tevreden liggen, maar het is ook vaak huilen en dan weet ik eigenlijk niet zo goed wat er dan aan de hand is. Ook gewoon lekker bij me houden helpt dan niet.
Met 6 weken kwam het eerste voorzichtige lachje pas, terwijl haar grote zus op die leeftijd echt al een lachebekje was en met 4 weken al breeduit aan het glimlachen was. Ik merk dat het nu langzaamaan steeds wat beter wordt.
De huilpiek ligt rond 6 weken, dus dat klopt dan wel dat het nu beter gaat.
4 maanden geleden
Herken dit precies. Ons meisje is 6 weken en als ze wakker is dan is ze eigenlijk alleen maar ontevreden. Alleen liggen en lekker rond kijken doet ze niet, ik heb ook geen idee wat dan wel goed voor haar is. Merk wel dat het sinds een paar dagen veel meer gehuil is dan voorheen.. ik hoop oprecht dat dit de piek is en dat het beter gaat worden. Maar ergens ben ik bang dat we gewoon een heel ontevreden kindje hebben🙈.
Ik herken dit overigens niet van mijn eerste kindje, vandaar dat ik het extra moeilijk vind.
4 maanden geleden
Verschilt per dag, maar ze chillt zeker wel als ze wakker is (8 weken nu). Dit was de weken hiervoor wel iets minder maar ook wel. Beetje om zich heen kijken of knuffelen. Er waren ook dagen dat ze erg ontevreden was maar zeker niet elke dag.. Misschien is de osteopaat een idee?
4 maanden geleden
Reactie op Taurus1994
Verschilt per dag, maar ze chillt zeker wel als ze wakker is (8 weken nu). ...
Toevallig vandaag geweest! Ze heeft vandaag heel veel geslapen, maar nog weinig veranderingen op momenten dat ze wakker was. Nu gaf de osteopaat wel aan dat het de eerste 24/48 uur juist kan verergeren/ze juist erg huilerig en hangerig is alvorens verbetering wordt gezien
4 maanden geleden
Wij hebben ook een meisje wat vaak huilt als ze wakker is. Slapen lukt overdag ook moeizaam. Alleen in de draagzak.. ik hoop ook dat het snel voorbij is.
4 maanden geleden
Reactie op Mrn1992
Wij donderdag ook osteopaat, ben heel benieuwd. Wat kwam 'eruit' bij julli ...
Ik moet zeggen dat ik nog maar moet zien of het echt wat heeft gedaan, voor je gevoel doen ze qua bewegingen erg weinig. Hij had het in iedergeval erover dat haar lijfje veel ‘in stress’ is, dat het haar niet lukt te ontspannen (heupje en nekje zou vast zitten). Moeten over 3 weken terug maar twijfel eerlijk gezegd of we gaan, eerst maar eens kijken of dit uberhaupt iets van verbetering gaat opleveren… hij kwam wel over als iemand met veel verstand van zaken en staat ook goed aangeschreven, maar ik kan me niet voorstellen dat zo’n behandeling zo’n goed effect kan hebben (wat ik van sommige dus wel lees)…
4 maanden geleden
Reactie op Mrn1992
Hoe oud is je dochtertje? Hier vandaag ook weer alleen de draagzak🙈.
Bij m ...
Dat vind ik al knap. Mijne slaapt overdag alleen op mij of op mijn vriend, of in de draagzak 😅. Snachts gaat het cosleepertje wel beter. Maar overdag nog nooit gelukt..
4 maanden geleden
Reactie op Taurus1994
Dat vind ik al knap. Mijne slaapt overdag alleen op mij of op mijn vriend, ...
Ja wij zijn er dan ook echt vanaf week 6 actief mee bezig. We proberen nu 1 slaapje per dag, als het na 25 min ofzo niet lukt dan gaat ze weer in draagzak om haar toch te laten slapen. Vandaag had ze weer 2 uurtjes in dr bedje geslapen🙏. Nu proberen we het meerdere slaapjes aan te bieden. Maar het kost wel echt mega veel geduld 🙈
4 maanden geleden
Ik had precies ook deze vraag. Tot ongeveer vorige week (6 weken) hadden wij dit ook. Nu kan onze jongen (vandaag 7 weken) wel gezellig wakker blijven, maar zodra je hem niet vermaakt, of hij ziet jou niet begint hij wel te mekkeren en brabbelen