13 Reacties

4 maanden geleden

Kan het zijn dat je kindje misschien teveel drinkt, overvoed raakt? Met bv is dat lastig natuurlijk, dat kan je bijna niet teveel geven, maar het kan wel. Hoe vaak drinkt je kindje per dag? Misschien contact opnemen met je huisarts voor de zekerheid? Of je baby genoeg drinkt kun je makkelijk monitoren door de plasluiers te controleren. Heb je zes goede plas luiers per dag dan drinkt ze genoeg! ☺️

4 maanden geleden

Reactie op ikwordmoederx

Kan het zijn dat je kindje misschien teveel drinkt, overvoed raakt? Met bv ...
Vandaag heeft ze 5x gedronken tot nu toe. Dus ik verwacht dat we op 6x uit gaan komen. Meestal is het 6 a 7x per 24 uur. De plas luiers zien er vooralsnog goed uit. Ik vroeg me ook al af of ze teveel binnen krijgt. Ze drinkt enorm gulzig. Binnen 5-8 minuten drinkt ze een volle borst helemaal soepel. Als we met een flesje oefenen dan gebruiken we ook p-speen omdat ze anders 130ml in onder 5 minuten wegwerkt.

4 maanden geleden

Reactie op Jessara

Vandaag heeft ze 5x gedronken tot nu toe. Dus ik verwacht dat we op 6x uit ...
Gulzig drinken kan ook pijn aan buikje veroorzaken. Je kan proberen pauzes te laten nemen tijdens het drinken! Het is even sneu maar gewoon de tepel eruit halen en dan weer opnieuw aanbieden. Kan best zijn dat ze door te gulzig drinken meer last krijgt van boertjes en/of krampjes. Ook belangrijk is goed laten boeren na de voeding! Het kan best zo zijn dat ze na die ene borst vol zit en dat ze de tweede niet nodig heeft. Het is wat dat betreft echt zoeken wat werkt voor je kindje. Je zou kunnen proberen om 1 borst aan te bieden en als de tweede borst onrustig gaat, dat je die dan niet aanbied. Een baby die honger heeft die hoor je wel hoor haha dus wees niet bang dat ze te weinig zal binnenkrijgen. Ook de plasluiers goed in de gaten blijven houden. Je doet het super goed mama! Komt goed ☺️

4 maanden geleden

Reactie op ikwordmoederx

Gulzig drinken kan ook pijn aan buikje veroorzaken. Je kan proberen pauzes ...
Dankjewel voor je uitgebreide reacties. Super lief!

4 maanden geleden

Ik herken dit ook bij mijn zoontje van 6 weken oud. Hij spuugt af en toe ineens een voeding eruit en is ook vaker onrustig. De verpleegkundige bij het cb zei dat het ook kan komen door een sterk toeschietreflex. Dan stroomt de melk sneller de maag in en kan het ook sneller omhoog komen. Advies om als je de tsr voelt even los te maken en daarna de baby weer aan te leggen.

4 maanden geleden

Reactie op MamaMM24

Ik herken dit ook bij mijn zoontje van 6 weken oud. Hij spuugt af en toe in ...
Ik voel geen tsr. Althans, is me nooit opgevallen haha. Ik ga er op letten! Hoe voelt dat?

4 maanden geleden

Reactie op Jessara

Ik voel geen tsr. Althans, is me nooit opgevallen haha. Ik ga er op letten! ...
Ik voel dan een druk/pijn vaak als de baby net aan het drinken is, dan spuit de melk er echt uit.

4 maanden geleden

Klinkt inderdaad alsof het te snel gaat aan de rechterkant. Probeer rechts eens op een andere manier te voeden. Ga zelf ver achterover hangen. Leg haar aan de borst op jou met haar buik en haar lichaam (benen) recht naar beneden. Denk er wel om dat haar neusje een beetje vrij is. Zo moet ze tegen de stroom indrinken, dit kost iets meer moeite waardoor het niet te snel gaat en het loopt rustiger haar buikje in. Na de voeding niet te veel met haar omtillen/bewegen en niet te snel plat neerleggen. Werkt hier goed en heb hetzelfde bij 1 borst🙈

4 maanden geleden

Mijn baby van 5 weken heeft dit ook ineens (en krijgt al flinke tijd zelfde hoeveelheid melk). Voorheen ook nooit, ineens een klein krijsje na de voeding en melk wat terugkomt. Niet enorm veel, maar zeker een mondje en dit had zr voorheen nooit

4 maanden geleden

Reactie op 2021babynovember<3

Mijn baby van 5 weken heeft dit ook ineens (en krijgt al flinke tijd zelfde ...
Vandaag heeft ze amper gespuugd en amper gehuild. En ik heb niks anders gedaan. Misschien een paar daagjes niet lekker? Hopelijk voelt jouw baby zich ook snel beter

4 maanden geleden

Hier hadden we een vergelijkbare situatie. De borst plots snel (na ongeveer 6/7 minuten) loslaten en daarna wel onrustig blijven happen en huilen alsof hij nog honger had, maar dan continu opnieuw loslaten. Vervolgens niet willen slapen en veel spugen. Uiteindelijk uit het gesprek met de lactatiekundige kwam naar voren dat hij mogelijk te veel binnenkrijgt waardoor het hem dwars zit, hij veel spuugt en hierdoor ook niet goed kan slapen. Het loslaten van de borst was eigenlijk het grootste teken, en zou bij jou dus ook zo kunnen zijn dat ze daarom de tweede borst steeds loslaat. Bij ons hielp in ieder geval een kortere voedingstijd aan beide borsten. Met als resultaat weinig spugen (soms klein mondje terug) en een rustigere baby.

4 maanden geleden

Reactie op JL16

Hier hadden we een vergelijkbare situatie. De borst plots snel (na ongeveer ...
Haal je de baby dan van de eerste borst zelf af of wacht je tot hij zelf loslaat?

4 maanden geleden

Reactie op Jessara

Haal je de baby dan van de eerste borst zelf af of wacht je tot hij zelf lo ...
Meestal laat hij zelf los. Als hij echt langer dan 10 min aan één borst zit dan laat hij de andere vaak al na een paar minuten los heb ik gemerkt. Dus dan een beetje kijken hoe lang hij totaal drinkt en dat verdelen over de twee borsten, in het geval hij niet zelf loslaat.