13 Reacties
één dag geleden
Dit is mij pas gebeurd! De moeder van een vriendin zag mijn dochter voor de eerste keer en kuste haar ineens op de wang. Daar voelde ik me echt niet prettig bij. Maar om het vantevoren bij iedereen aan te geven vind ik ook weer niet nodig. Meeste mensen snappen dat wel 😅 oma's kussen haar wel en dat vind ik wel leuk 🥰
één dag geleden
Alleen het gezin en grootouders. Mogen van mij ook op de mond geven, maar niet als ze verkouden zijn! Ze gaat ook naar de opvang, dus voorkomen doe ik het toch niet.
één dag geleden
Ik werk zelf op een babygroep en merk dat ik het soms toch onbewust doe bij kindjes.
Zelf vind ik het niet erg als ze het op het kdv van m’n dochter doen, als mensen inderdaad maar niet ziek zijn of wat dan ook.
Verder onbekenden natuurlijk niet 😂
één dag geleden
Reactie op KleineFreek24
Ik werk zelf op een babygroep en merk dat ik het soms toch onbewust doe bij ...
Eerlijk gezegd zou ik dit echt niet fijn vinden als ze dat bij de kinderopvang van mijn dochter bij haar zouden doen. Ik heb dit niet aangegeven of zo, maar ga er vanuit dat ze het niet zomaar doen eigenlijk. Oma en opa en tante, oom en nichtje/neefje doen het wel en dat vind ik prima!
één dag geleden
Reactie op amswo
Het liefst alleen op bolletje, niet in het gezichtje of handjes ( die stopt ...
Hier hetzelfde!
Ik leg gewoon uit waarom ik het niet wil.
Heeft even geduurd voor ik dit "durfde". Maar het is mijn kind dus ik(wij) bepalen en als iemand daar moeite mee heeft dan is dat jammer
19 uur geleden
Wij geven aan het niet te willen.. Ik vind het zelf geen prettig idee als andere mensen mijn baby kusjes geven. Ook niet op het bolletje. Dit heb ik al vanaf mn zwangerschap, dat ik dat een heel vervelend idee vind als andere mensen dat zouden doen. Ik vind kusjes iets dat je enkel als ouders bij je kindje doet, zeker als baby zijnde - als ze ouder zijn kunnen ze zelf aangeven of ze dat van anderen (binnen de familie, vreemde mensen natuurlijk sowieso niet) willen en toelaten.
Ook opa’s en oma’s geef ik aan dat ik het niet prettig vind en of ze daar rekening mee kunnen houden. En daar zijn de meningen over verdeeld, ik heb op dit forum in het verleden flinke reacties gekregen over het feit dat ik ook bij opa’s en oma’s dit aangeef dat ik dat eigenlijk niet fijn vind. Ik volg mijn eigen gevoel hierin en adviseer jou, TS, om dit ook te doen. Het is jouw baby, jij beslist. Voelt het goed - dan is dat goed. Voelt het niet goed - dan mag je dit ook aangeven!
En ja, ik zie het alsnog af en toe gebeuren. Ik heb er laatst opnieuw wat over gezegd en heb dit luchtig gehouden - gewoon aangegeven dat ik er moeite mee heb als andere mensen dat doen, en of daar rekening kan worden gehouden. 😊
19 uur geleden
Reactie op KleineFreek24
Ik werk zelf op een babygroep en merk dat ik het soms toch onbewust doe bij ...
Onlangs ging ik mijn dochter ophalen bij kdv en toen lag ze nog in bed. De leidster pakte het rustig op en gaf haar een kus op de zijkant van haar hoofd. Je zag dat ze t ook soort van onbewust deed.
Eerst dacht ik echt. Wat doe jij nou?? Maar toen realiseerde ik me, als ze dit onbewust zo doet. Dan doet ze haar werk en de zorg voor mijn kind met heel veel liefde.
Uiteindelijk zag ik het dus meer als een geruststelling. En het was maar op het hoofdje 🤷🏻♀️
17 uur geleden
Reactie op Debs14
Hier hetzelfde!
Ik leg gewoon uit waarom ik het niet wil.
Heeft even geduur ...
Jaa klopt!
Ik dacht zelf dat ik het bij familie (opa oma tante oom neefjes nichtjes) minder erg zou vinden. Maar schoonmoeder heeft geregeld koortslip en neefje nichtje van 6 en 9 geregeld en snotneus. Ik voel me er dan toch ongemakkelijk bij. Ook al vaker vriendelink verzocht om alleen op het bolletje te kussen maar het blijft toch (miss onbewust) gebeuren. En snap dat ik me gezegend moet voelen met de liefde van anderen voor ons kleintje en kan me ook voorstellen dat anderen mij overdreven zouden vinden.
Wie weet wordt het minder als het je tweede of derde kindje is?