18 Reacties

2 maanden geleden

hier bij 2,5 maand voor het eerst bij oma en opa geslapen. ze vond het gek dat we weggingen maar heeft het heel goed gedaan. de zelfde tijden geslapen als thuis. vond het zelf ook erg spannend maar ik breng haar liever een nachtje naar opa en oma dan een onbekende oppas. gewoon doen waar je je goed bij voelt.

2 maanden geleden

Vorige week is mijn zoontje een weekje bij mijn eigen moeder gebleven. Ik had er niet veel moeite mee omdat ik wist dat hij in goede handen was..

2 maanden geleden

Wij hebben ze eerst een dag laten oppassen en in diezelfde week is ze daar ook een nachtje blijven slapen. Hebben hier nog 1 van 10 jaar (bonuszoon) en die verdiende ook wat qualitytime in de vakantie. Ze deden het super, en ons meisje ook. Dat ze rond half 5 smorgens voor de fles kwam, vonden ze geen probleem! Vond het zelf wel lastig, maar ze stuurden af en toe een foto of een filmpje wat me weer geruststelde. Ik dacht maar zo; hun hebben het al 2x eerder gedaan (heb nog een broertje), dus ze weten echt wel wat ze doen 😊 Heb, om mezelf wat gerust te stellen, wel even een kleine handleiding meegegeven (benoemd) toen we haar wegbrachten 😊

2 maanden geleden

Mijn kleine man heeft al een paar keer bij opa en oma geslapen. Ik weet dat hij in hele goede handen is en misschien daar nog wel meer aandacht krijgt als bij mij 😉. Ik doe het alleen, dus zo kan ik af en toe even op adem komen en een nacht goed slapen.

2 maanden geleden

Hier ook al een paar nachten bij opa en oma geweest. Die zijn dol op hun kleinkind dus dat was voor baby en opa en oma een groot feest 😁

2 maanden geleden

Met 4 weken heeft ze al een nachtje geslapen bij opa en oma, dit ging helemaal goed ookal ging ze wat later de nacht in dan bij ons maar das prima. En volgend weekend gaat ze weer 2 nachtjes uit logeren

2 maanden geleden

Mijn dochter is met 2 weken al uit logeren geweest bij opa en oma. Nu 4 maanden en al zeker 6x logeren geweest (op 3 verschillende plekken) ging allemaal helemaal goed. Goed geslapen en erg vrolijk

2 maanden geleden

Hier 4 maanden en nog nergens gaan logeren of oppassen

2 maanden geleden

Reactie op Lovebaby1

Hier 4 maanden en nog nergens gaan logeren of oppassen
Hier hetzelfde!

2 maanden geleden

Zelf ben ik van mening dat kinderen onder de 1 niets hebben aan logeren. Je zou het dus enkel voor jezelf en/of je ouders doen. De oudste is dan ook niet weesten logeren voor hij 1 was. Hij heeft wel eens bij mijn moeder of mijn vader geslapen in die tijd, maar dan sliepen wij ook altijd daar (wonen 45 min van ons af). Ondertussen is hij 2 en vraagt hij of hij bij een can de oma's of opa mag logeren en dan regelen we dat ook graag. Nu geniet zowel kind als opa/oma er van. De jongste nu ga ik het "helaas" niet redden tot 1 jaar, maar tot een maand of 8 zeker. Met 10 maanden heeft mijn man mij een weekend weg zonder kids cadeau gedaan, dus ik moet wel 😅. Oppassen doen we ook alleen hier in huis. Ook structureel overigens met de oppasdagen van de oma's. Hier thuis is zijn/hun veilige haven. Belangrijkste is doen wat voor jou goed voelt. En jouw grens kan veel later liggen dan die van je man. Maar heel eerlijk heeft die geen idee van die "onzichtbate" navelstreng die er momenteel nog is tussen jouw en je kindje en hoeveel tijd en moeite het kost om daar wat meer in los te laten.

2 maanden geleden

Hier 3.5 maand maar nog niet uit logeren geweest. Wel 1 keer overdag bij opa en oma geweest en opa en oma keer bij ons thuis opgepast. Ik vind het loslaten nog wel lastig en logeren ook nog niet nodig ☺️

2 maanden geleden

Mijn oudste is met ruim 1,5 jaar voor het eerst gaan logeren. En dat was enkel ter voorbereiding op noodzakelijk logeren rondom geboorte van de tweede. De baby nu is nog nooit gaan logeren en ook nog nooit iemand laten oppassen ofzo. Zie logeren zelf nog lang niet gebeuren.

2 maanden geleden

Hier zouden ze vanavond logeren bij opa en oma. Helaas heeft opa de griep dus het ging niet door. Ik merk wel dat ik met de 2e veel makkelijker ben dan met de 1e. Onze oudste zoon ging pas na een half jaar logeren. Ook omdat hij toen de nachten pas door sliep. Wel heb ik altijd gezegd als het niet goed gaat dan moeten jullie bellen al is het midden in de nacht. Ze wonen 3 min van ons af dus we zijn er ook zo. 1 keer hebben ze ‘s avonds gebeld van hoe krijg ik je zoon stil😅 even snel langs geweest en toen was het goed en heeft hij daar heerlijk geslapen. Dit heeft ons ook veel vertrouwen gegeven en dat had ik toen zelf ook nodig. Volgende maand dan blijven ze beide voor het eerst 2 nachten bij opa en oma slapen en dat vind ik wel een ding. Meer voor mijn eigen gevoel om de jongens 2 dagen te missen🙈

2 maanden geleden

Hier een baby met koemelkallergie en reflux echt heel intens, al een aantal keer een nachtje bij mijn ouders geweest.. konden wij even op adem komen en wat slaap proberen te pakken. Mijn moeder zei ook voor mij een nachtje minder slaap is niet erg. Zo fijn, binnekort gaat hij elke week een nachtje als ik weer moet werken en trauma therapie ga krijgen voor de bevalling en babytijd. Ook al 2x een ziekenhuisopname met hem gehad. Zeg al zou het liefst het eerste jaar even doorspoelen🫢

2 maanden geleden

Onze dochter gaat vanavond voor het eerst uit logeren bij mijn beste vriendin. Wij vinden het voor onze ouders intens om haar daar te laten slapen, ze hebben wel al keer paar uurtjes overdag opgepast. Onze theorie is dat mijn vriendin meer in de kinderen zit dan onze ouders (vriendin heeft zoontje van 5 jaar, ouders zijn er al ruim 30 jaar uit). Ik weet zeker dat ik haar ga missen en had niet verwacht dat ik het best spannend vind. Vooral omdat ze op dit moment beetje in de slaapregressie zit ( nu 16 weken oud). Ze valt wat moeilijker is slaap en is meer gefocust op ons voor het slapen. Ze slaapt eigenlijk altijd door, dus hoop komende nacht ook, zou het vervelend vinden als ze onrustig is daar, gun hun ook hun nachtrust. Wij gaan met z’n tweeën naar een concert en dan blijven we daar slapen in een hotel. Moet zeggen kijk daar ook naar uit, even tijd voor elkaar. Dat is ook belangrijk, je leven is toch veranderd de afgelopen maanden en je relatie ook, ineens ben je papa en mama.

2 maanden geleden

Onze zoon is vorige week met 14 weken een nachtje gaan logeren bij opa en oma ivm een bruiloft. Nog midden in een sprong dus slechter slapen maar mijn moeder heb ik bij jou en je broertje ook zo vaak gedaan. En hij heeft daar uiteindelijk bijna alleen maar geslapen maar opa en oma hebben weer volop kunnen genieten van hun kleinzoon!

2 maanden geleden

Ons zoontje is met 13 weken een nachtje gaan logeren bij mijn ouders, ging heel goed! We gaan volgend weekend trouwen en tijdens de huwelijksnacht logeert hij ook daar, dus ik wilde graag een keertje oefenen 😉 blij dat ik dat gedaan heb, ben er nu al een stuk geruster op!