Hi mama’s
Ik heb echt even jullie advies / mening nodig!!
Wij hebben onze dochter de eerste 6 weken door niemand vast laten houden.
Nu is ze 4 maanden, en het voelt eigenlijk nogsteeds niet fijn.
Ik ging eerst altijd heel graag een bak koffie drinken bij bijvoorbeeld mijn moeder of oma. Maar ik merk dat het me tegenhoudt omdat ze telkens vragen om haar vast te mogen houden. Ik laat het dan wel toe , uit fatsoen natuurlijk. Het is dan geen 5 minuutjes , maar echt lang.
Kort gezegd , voelt het alsof elke keer ( ook al is het 3x per week ) als ik daar ben , ze gelijk af moet geven.
Wat ik bijvoorbeeld niet fijn vind :
Mijn oma houd mijn dochter vaak op haar borst. Zo ligt ze bij mij niet eens.
Mijn dochtertje was verkouden en ik vroeg mijn oma haar handen even goed te wassen voor ze erop af vloog. “Ik heb m’n handen net ingesmeerd hoor”. Sorry, maar was ze gewoon?
Ik was mijn dochter even op tafel aan het verschonen, en mijn oma kwam langs me zitten om haar handje te kriebelen.
Ik zeg hier allemaal niks van maar ben echt gefrustreerd.
Mijn moeder zegt dat ze het jammer vind dat ze haar bijvoorbeeld niet eens even uit de maxi cosi mag tillen , of een flesje mag geven.
En ik heb met haar proberen te praten maar zij zegt :
“Jullie hebben hiervoor gekozen, dan is dit de consequentie”
Ik voel me echt verplicht inmiddels en begin er tegenop te zien om er naartoe te gaan.
Ik weet dat ik misschien té beschermend ben, ik kan het gevoel gewoon niet uitleggen.
Ik ben 24/7 voor mijn dochter aan het zorgen , ik werk vanuit huis en wil haar het liefst altijd om mij heen hebben. Het voelt gewoon echt niet fijn als ze bij iemand anders in de armen ligt.
Wat zouden jullie doen?
Mijn oma is van de “oude” stempel en vind het normaal haar altijd bij haar op schoot te hebben.
Mijn moeder zegt dat ze een bepaalde “afstand” heeft genomen omdat ze er boos om is