31 Reacties

één maand geleden

Oohja voor luiers gebruik in pampers maat 2

één maand geleden

Ook niet toe aan een grotere maat luier? Kan het proberen waard zijn

één maand geleden

Mijn zoontje lekt ook vaker door sinds hij op zijn buik slaapt. Maatje groter wilt idd nog wel eens helpen. Maar volgens mij komt het meer doordat de urine dan horizontaal uitspreid, i.p.v. dat de zwaartekracht het in de luier houdt?

één maand geleden

Mijn tante is gastouder en raadde aan om boven de luier, een luierbroekje te doen. Hierdoor lekken de meeste baby's niet meer door. Het is het proberen waard!

één maand geleden

2 luiers over elkaar doet wonderen

één maand geleden

De luier omgekeerd aan doen misschien

één maand geleden

Maat 2 lijkt me wat klein. Ik zou eerst al eens overstappen op maat 3. Onze dochter is klein (5.5 kg) maar hebben we al wel maat 3 aan gedaan. Ze is nou nooit doorgelekt.

één maand geleden

Mijn tips: - randje aan de voorzijde omvouwen, dat onder de navel - piemeltje omlaag in de luier - maatje 3 voor de nacht - je zou ook eens een andere luier dan pamper kunnen gebruiken, wij gebruiken gewoon Kruidvat/DM en dat werkt prima. Zou houden wij 95% van de nachten droog. Nu met deze zoon pas 1x gebeurt maar mijn andere zoon was ook een buikslaper en dan gebeurde het eens in de zoveel tijd een keer. Wakker maken zou ik ook zeker niet doen. Onze zoon krijgt een schone luier tussen 19-20u en dan als hij wakker is om 7-8u. Bij zijn droomvoeding verschoon ik hem niet. Soms zit er dan wel al wat in de luier en soms niet.

één maand geleden

Tip voor molton heb ik niet. Ikzelf heb altijd een katoenen molton/matje op het matrasje dat ik dan op 60 graden was. Ik hou niet van dat plastic, dat lijkt me zo zweterig. Dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur.

één maand geleden

Bij mn eerste had ik dit ook en wij kregen de tip. Piemel omlaag, de luier achterste voren aandoen of 2 luiers over elkaar, evt maatje groter er overheen, dan is de rand hoger 😊

één maand geleden

Ik lees hier overal over grotere luiers, maar bij ons zoontje die al sinds 8 weken op zijn buik slaapt is een grotere rompermaat de uitvinding! Hij heeft nu net maatje 62 en voor de nacht doen we hem een romper 62/68. Sindsdien geen doorlek luiers meer! Hij is 5200 gram, 60 cm en 16 weken oud 🌞

één maand geleden

Reactie op ssabel97

Ik lees hier overal over grotere luiers, maar bij ons zoontje die al sinds ...
Oh ja, hij slaapt van 22.00-7.00 en heeft een maatje 2 luier om, maar zonder door te lekken nu!

één maand geleden

Reactie op ssabel97

Ik lees hier overal over grotere luiers, maar bij ons zoontje die al sinds ...
Buiten evt grotere luiermaat, dit ook inderdaad! Een romper aan de kleine kant drukt alles naar buiten zeg maar.

één maand geleden

Mijn zoontje slaapt al sinds hij 2 maanden is op zijn buik en is nog nooit doorgelekt. Wij gebruiken maat 3 soms kruidvat soms pampers!

één maand geleden

Reactie op Iris-bloemetje

Mijn tips: - randje aan de voorzijde omvouwen, dat onder de navel - piemelt ...
Kruidvat ben ik vanaf gestapt want daarmee had ik altijd doorlekkende luiers en niet alleen met plas helaas. Dankjewel voor de andere tips

één maand geleden

Reactie op Cinniexxx

Kruidvat ben ik vanaf gestapt want daarmee had ik altijd doorlekkende luier ...
Toch gek hè, dat voor de een een bepaalde luier wel werkt en voor de ander niet. Als nou iedereen dezelfde luier slecht vond was het nog enigszins logisch.. succes, op naar een droge nacht!

één maand geleden

Reactie op Iris-bloemetje

Toch gek hè, dat voor de een een bepaalde luier wel werkt en voor de ander ...
Ja is ook vreemd. Heb wel de newborn luiers maat 1 van kruidvat gebruikt, die waren prima. Tot ik naar maat 2 ging werd het ellende 😅

één maand geleden

Mijn dochter lekt nu vaak door omdat ze diaree heeft ( buikgriep) ik doe snachts 2 luiers over elkaar en helpt wel

één maand geleden

Iedereen bedankt voor de tips!

één maand geleden

Oudste was een buikslaper in slaapzak (met dekbed ineens niet meer) en daarbij hielp s nachts een romper en pyjamabroek maatje groter. Het moet ook uit kunnen zetten aan de voorkant. Voor nu kun je proberen luier achterstevoren?