12 Reacties
2 maanden geleden
Bv en poept altijd een paar keer per dag. Ontlasting ziet er goed uit
2 maanden geleden
Mijn baby is ook 14 weken en krijgt borstvoeding, ik had in het begin vitamine d en k druppels van de kruidvat, maar ik merkte dat ze toen erg veel krampjes kreeg en was ik daar een paar dagen mee gestopt, toen had ze ook geen krampjes meer. Toen heb ik maar die van laveen gekocht en daar heeft ze ook geen krampjes meer van gekregen.
2 maanden geleden
En ze had ook wel eens moeite met poepen maar als ik dan haar buikje met de klok rond ging masseren, de voetjes masseren en even fietsen met der beentjes en dan zachtjes de benen op der buik drukken hielp dat enorm. Ook even de heupen ronddraaien kan werken.
2 maanden geleden
Wat hier goed heeft geholpen is om hem na de fles even in een soort poep-houding te zetten. Ik zet mijn knieen dan omhoog, de baby met zijn rug tegen mijn bovenbenen zodat je recht tegenover elkaar zit. Zijn bovenbenen til ik dan iets omhoog zodat zijn billen echt het laagste punt zijn. Vaak begon hij dan al binnen een paar minuten te persen met resultaat. Na een paar weken was dit niet meer nodig en nu 'kan' hij het zelf.
2 maanden geleden
Reactie op MissLeonie
Bv en poept altijd een paar keer per dag. Ontlasting ziet er goed uit
Wow! De vraag namelijk, mijn kindje krijgt ook bv en poept soms 8/9 dagen niet (is normaal zegt consultatiebureau en hij lijkt er geen last van te hebben)
Gebruik je zoals hierboven al was gevraagd druppels van de Kruidvat?
2 maanden geleden
Reactie op Duplofiets
Wat hier goed heeft geholpen is om hem na de fles even in een soort poep-ho ...
dit doe ik ook precies zo na elke voeding nu. Vaak werkt het. En met grote aanmoediging en enthousiasme van mama ;) Vanmorgen had hij het voor het eerst uit zichzelf gedaan in zijn bedje! Dus ik hoop dat hij het nu leert.
Had al met CB gebeld maar koemelk allergie heeft het niet de symptomen van. Als hij gewoon poept zijn er namelijk ook geen krampen.. hij moet het dus alleen ‘leren’ te ontspannen en aan te spannen tegelijkertijd. En het gewoon te doen ook tussendoor en niet alleen met de voeding…
Ik heb inderdaad wel de vitamine D druppels van Kruidvat. Hoor van andere dat hun babies juist van deze geen krampjes hadden.. lastig hoor
2 maanden geleden
Leren poepen vind ik erg gek voor een baby, helemaal als je aangeeft dat hij pijn heeft. Ik herken je klachten daarnaast helemaal, mijn dochter (geboren op 9 mei) had precies deze klachten. Enorm lang ontroostbaar huilen, overstrekken en niet willen drinken. Ze had harde ontlasting en moest echt persen als ze poepte. Hoorde van de huisarts en bij de huisartsenpost dat dit erbij hoorde. Ik vertrouwde het niet en nam contact op met het consultatiebureau. Ze was afgevallen en we moesten meteen naar de spoedeisende hulp. Haar darmen werken niet goed en geven haar nu chronisch een medicijn (forlax). Sindsdien toen ze 2 maanden was een hele andere baby en de pijn en huilbuien verdwenen.
2 maanden geleden
Mijn meisje had dit ook, en wij zijn daarom naar de osteopaat gegaan. Die voelde inderdaad wat spanning in haar lijfje en heeft dat losgemaakt. Het gaat nu een stuk beter (ze huilt niet meer bij het poepen!). Maarrrr dat kan ook toeval zijn natuurlijk. Ik had er in ieder geval wel een erg goed gevoel bij!
2 maanden geleden
Ik hoorde toen mijn zoontje opgenomen was in het ziekenhuis vrijdag doordat hij verstopt zat dat kinderen pas echt bewust gaan poepen zodra ze zindelijk zouden kunnen worden. Daarvoor doen ze het een beetje op aandrang. Maar dat het voor baby’s echt anders werkt. Hier hebben ze hem met een slangetje geleegd en we hebben nu forlax door de fles eerst 4 gram maar doet nog te weinig is nu verhoogd naar 6 (hij is 6kilo) . Hij heeft koemelkallergie en reflux maar poepen lukt hem dus ook slecht. Evenals drinken slecht drinken is weinig vocht en doet de ontlasting hier ook geen goed
2 maanden geleden
Hoi, hier werkt johannesbroodpitmeel heel goed, 3 kindjes en alle 3 slechte poepers..
Inmiddels noemen wij het “ Johannesbroodshitmeel “ 😅
Let wel op, het kan ook juist averechts werken.. dit verschilt per kind natuurlijk!
Wat ik ook wel eens deed als zo perste en boos werden, even de thermometer erin.. dan stroomde het er zo uit. Dit deed ik alleen uit pure noodzaak want is natuurlijk niet de juiste manier.