22 Reacties
21 dagen geleden
Wat vervelend! Eerste wat bij mij te binnen schiet: drupje olijfolie?
21 dagen geleden
Even naar de huisarts. Wij hebben lactulose gehad. En meneer poept weer goed. Komt door oefenhapjes. Bij het een aantal dagen niet geven poept hij ook gewoon normaal
21 dagen geleden
Wij hadden zakjes forlax. Vaak word die alleen door het ziekenhuis uitgeschreven. Dit zorgt dat er meer vocht bij de ontlasting komt waardoor het er makkelijker uit komt
21 dagen geleden
Hier ook KMA en Neocate. Sinds de oefenhapjes niet meer dagelijks ontlasting en ook vaak moeite om de ontlasting eruit te krijgen. De ontlasting is hier geen blokjes, wel zacht maar niet meer zo dun als toen ze enkel Neocate kreeg.
21 dagen geleden
Bedankt voor jullie adviezen! Wij komen net bij de huisarts vandaan, die zei de verhouding van de flesjes aanpassen naar 10%meer water. En dat even aankijken of werkt
21 dagen geleden
Ik zou eens via de huisarts je doorlaten verwijzen naar de kinderarts. Hebben wij met Loys ook gedaan. Alleen bij Loys is het darm probleem door de zware voorkeurshouding die ze heeft gehad. Het gaat nu beter door fysio. Maar de darmen nog niet. En haar hoofdje is erg plat. Dus daar zit het probleem bij ons. Wel zakjes mee gekregen voor de ontlasting. Dus je kunt het eventueel overwegen in overleg met de arts.
21 dagen geleden
Reactie op miSzMama
Ik zou eens via de huisarts je doorlaten verwijzen naar de kinderarts. Hebb ...
Ah jeetje klinkt ook heffie.
Wij staan al sinds 23 augustus op de wachtlijst voor de kinderarts…
21 dagen geleden
Reactie op miSzMama
Ik zou eens via de huisarts je doorlaten verwijzen naar de kinderarts. Hebb ...
Zijn dat iets van vezel zakjes?
21 dagen geleden
Mijn zoontje had ook moeite met poepen, poepte soms heel de week niet. Ik ben naar osteopaat geweest en hij heb daarna gelijk 3 x gepoept in een paar dagen tijd
21 dagen geleden
Reactie op JenenMilena
Zijn dat iets van vezel zakjes?
Nee dat is een drankje. Kun je gewoon door de voeding doen
21 dagen geleden
Reactie op miSzMama
Nee. Dat zijn zakjes die moet je oplossen in water en geven met spuitje
Ik heb een flacon gehad met een siroop. Speciaal voor babys
21 dagen geleden
Reactie op Kimberley287
Mijn zoontje had ook moeite met poepen, poepte soms heel de week niet. Ik b ...
Hier zit ik dus ook wel is aan te denken. Maar twijfel steeds omdat we inmiddels al zoveel afspraken en dokters met der hebben en der heenslepen ..
21 dagen geleden
Reactie op JenenMilena
Hier zit ik dus ook wel is aan te denken. Maar twijfel steeds omdat we inmi ...
Snap ik, maar als je een goede osteopaat weet dan is het echt de moeite waard! Vaak is het binnen 1/2 afspraken al gedaan en je bent er meestal ook meerendeels voor verzekerd! Meerdere vriendinnen zijn met hun kindjes gegaan en alleen maar positieve verhalen
20 dagen geleden
Lactose = siroopje/vloeibaar, forlax is inderdaad zakje poeder.
Wij zijn ook bij de osteopaat geweest, in eerste instantie omdat ze zoveel huilde en slecht sliep. Bleek door voorkeurshouding veel spierspanning ook in het buikje te hebben en daardoor obstipatie. Eén keer bij osteopaat geweest en oefeningen meegekregen. Ontlasting is nog steeds niet zoals ze zou verwachten bij kv, maar wel dagelijks en geen last meer. Ook was vrij snel daarna het huilen een stuk minder en sliep ze ook beter.