18 Reacties
één maand geleden
Bij ons is het nu de tweede nacht dat ze op haar eigen kamertje ligt. Is van 3/6. Gaat best goed, deze twee nachten wel veel op de babyfoon gekregen of alles goed ging haha.. maar het is wel heerlijk om gewoon je eigen slaapkamer weer terug te hebben!
één maand geleden
Mijn oudste is met 7 maanden naar haar eigen kamer gegaan, maar gaan nu waarschijnlijk binnenkort (4 maanden) al doen. Ik heb ook het idee dat hij veel wakker wordt van ons, vooral mijn vriend. Wordt wel heel toevallig minder vaak wakker als hij nachtdienst werkt 🫣. Ik hoop dat hij beter zal doorslapen dan 🤞🏻
één maand geleden
Precies zelfde situatie hier. Ik heb besloten dat het 2 weken geleden tijd werd om naar haar eigen kamer tr gaan. En sinds dien slaapt ze dus door! Ik werd daarvoor snachts idd wakker door haar waardoor ik haar denk ik te snel pakte voor een voeding. Nu slaapt ze heerlijk door tot 7 elke ochtend 😅😁
één maand geleden
Ik zit met precies hetzelfde dilemma. Dacht ook dat hij wakker werd van ons, maar ook zonder ons op de kamer wordt hij al geregeld wakker dus dat was het niet. Wel weet ik dat ik te snel ingrijp soms, maar das wel de manier om snel weer verder te slapen. Ik twijfel nog zo, omdat ik bang ben dat hij straks m’n dochtertje ook gaat wakker maken in de nacht. Andere kant moet het toch een keer gebeuren, maar ik kan het nog niet helemaal aan merk ik haha. Lees dus graag mee met de ervaring en meningen van anderen.
één maand geleden
Toevallig wou ik hier ook een topic over maken. Alleen onze dochter is bijna 4 maanden en slaapt gewoon door, ik vind het zelf vooral heel ongezellig als ze niet meer bij ons zou slapen😅. Alleen weet ik niet of je ook een baby te lang bij je op de kamer kan hebben, straks wilt ze ‘s nachts niet meer zonder ons slapen 🥲
één maand geleden
Reactie op Maanlicht
Hier het plan om haar tot 1 jaar bij ons op de kamer te houden
Hier hetzelfde 💖
één maand geleden
Bij ons is ze van de kamer gegaan toen de wieg te klein werd, i.c.m. dat peuter (die halverwege de nacht bij ons komt liggen) wakker van haar werd. Ze slaapt er prima en we horen haar toch wel, maar de peuter slaapt beter door nu. Toen peuter een baby was hebben we hem na 1 maand naar zijn kamer gedaan omdat we alledrie elkaar wakker hielden van gekuch, gekreun, geboer, vanalles. Ik zou het gewoon proberen.
één maand geleden
Reactie op ourfamilyTRV
Toevallig wou ik hier ook een topic over maken. Alleen onze dochter is bijn ...
Ik denk het niet. Ze raden een jaar aan. Dus zou gewoon je gevoel volgen 🤍. Uiteindelijk gaan ze altijd wel naar een eigen kamer. Misschien duurt het wat langer, maar dat is ook een fase denk ik dan
één maand geleden
Precies om deze reden is mijn zoontje met twee maanden naar zijn eigen kamer gegaan. Wij reageerden te snel op hem en maakten hem daarmee onnodig wakker. Kort nadat hij op eigen kamer lag stopte hij met nachtvoedingen vragen en ging hij de nacht door trekken. We slapen nu beter en worden minder vaak vakker. Nadeel is wel dat als je er dan uit moet, het wel een stukje verder is. Door het bewegen/uit bed gaan/temperatuur verschil word je iets meer 'wakker', waardoor daarna weer inslapen soms lastiger gaat (bij mij althans). Maar toch erg blij met deze keuze
één maand geleden
Ik was echt heel zeker dat ze minimaal 6 maanden bij ons moest slapen geen discussie mogelijk😂 Nu is ze 4 maand slaapt nu 2 dagen eigenkamer en ze slaapt nu heerlijk door heb t idee dat we elkaar echt wakker maakte en ik haalde haar te snel uit bed voor en voeding 🫣 Maar ga gewoon op je gevoel af voor iedereen is dat anders. En je kan het gewoon proberen lukt het niet kan je kindje zo weer terug op je kamer
één maand geleden
Die van ons slaapt de tweede helft van de nacht ook op haar eigen kamertje. Had ook het idee dat we elkaar wakker hielden 🫠. Ook ik grijp te snel in met speentje of voeding. Vannacht een paar keer gekeken of ze zonder speentje of voeding verder sliep en blijkbaar doet ze dat al binnen een half minuutje en heeft ze haar ogen gewoon dicht. Dus wellicht is het bij ons ook tijd om haar te verhuizen 😭