11 Reacties
12 dagen geleden
Ik zou doen waar je je zelf goed bij voelt. Als dat tot een jaar bij jou op de kamer is dan is dat toch goed. Zolang jullie allebei goed slapen. Bij ons slaapt ons zoontje al vanaf 5 weken op zijn eigen kamer maar dat komt omdat we dan allemaal beter slapen dan wanneer hij bij ons op de kamer ligt. Ik had hem graag nog even bij ons op de kamer gehad maar dat werkt voor ons niet. Dus kijk vooral wat werkt voor jullie.
12 dagen geleden
Onze dochter van 5,5 maand ligt al vanaf 6 weken oud op eigen kamer. De eerste 2/3 nachten waren moeilijk voor mij maar zij had nergens last van. Ze heeft een bedje van 140x70 en kan lekker alle kanten op draaien en rollen en zoveel geluid maken als ze wil. Wanneer ze bij ons sliep was iedereen in diepe slaap behalve ik.
Ik vindt het heerlijk! Ook als ze uit logeren gaat heeft ze daar haar eigen kamertje bij opa en oma’s zonder probleem.
Ik snap je dilemma en je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt’
12 dagen geleden
Ik had dit ook enorm. Heb het rustig afgebouwd. Eerst haar s avonds naar haar eigen bedje gebracht en pas naar onze kamer gehaald dat ze wakker werd voor een voeding. Na een tijdje heb ik de voeding op haar kamer gedaan en haar daar weer terug gelegd. Enorm om moeten huilen ook de eerste avonden. Maar nu is het ok. Mis haar nog steeds maar dat blijft nog wel even denk ik ❤️ daarnaast vind ik ook dat je je moederhart moet volgen. Als je er niet klaar voor bent en je kindje ook niet dan hoef je je echt niet door anderen over te laten halen omdat zij dat wel allang hebben gedaan dat is grote onzin. Jij bent zijn moeder en vooral met borstvoeding snap ik het helemaal !
12 dagen geleden
Ik geef geen borstvoeding dus daar kan ik niet over mee praten. En we hebben een appartement gelijk vloers. Dus heel makkelijk. Maar na de geboorte van ons mannetje heeft hij 1 week in onze slaapkamer gestaan. Daar wilde hij absoluut niet slapen. Hij heeft 3 weken in de woonkamer gestaan sliep als een blok. En eigenlijk de 2de maand hebben we heb hem in zijn eigen kamer gelegd. En ik vond het spannend de eerste weken maar gewoon prima. De baby phone staat naast mij. Als er wat is wordt ik altijd wakker. Slapen bij ons in bed heeft hij nooit echt gedaan en kunnen doen. Was een speelparadijs. Nou doe je dan zelf ook geen oog dicht.
Maar je moet doen wat goed voelt. Zolang hij nog even in de cosleeper past kun je het gewoon een paar nachten proberen. Voelt het niet goed leg je hem weer naast je. En kun je nog even over een bedje na denken.
Succes.
12 dagen geleden
Vooral je gevoel volgen! Wij zelfde dilemma hier, baby ook uit co-sleeper gegroeid. Maar ik mis hem als ‘ie op z’n eigen kamertje slaapt en uit bed komen voor nachtvoedingen vind ik zo’n gedoe (geef ook borstvoeding).
We hebben nu een middenweg hier: hebben een ledikantje kunnen lenen van familie, die staat bij ons op de slaapkamer. Hij begint de nacht op z’n eigen kamer en na de eerste nachtvoeding slaapt ‘ie verder op onze slaapkamer in de ledikant.
Voor nu werkt dit prima en kunnen we er rustig aan werken. Hopelijk over een tijdje minder nachtvoedingen en hoef ik hem dus niet meer te verplaatsen, haha.
Succes!
12 dagen geleden
Ik heb het ledikant omgebouwd naar een soort cosleeper. Ik ga haar ook bij mij houden tot 1 jaar denk ik. Ze komt nog 1 a 2x in de nacht voor borstvoeding en ik ga echt niet in de kou naar een andere kamer lopen midden in de nacht 😂. Jij doet de nacht toch? Dan lijkt het mij ook dat jij mag bepalen waar de baby slaapt ipv je vriend haha
12 dagen geleden
Lekker naar je gevoel luisteren! Mijn zoon heeft ruim 1,5 jaar bij ons op de kamer geslapen. Hebben hem toen verhuisd omdat de tweede bijna geboren werd. Ben van plan mijn dochter minstens net zo lang bij ons te houden. En misschien zometeen wel met zijn viertjes samen te gaan slapen, want ik mis mijn zoon op de kamer (is nu lastig met wakker worden van nachtvoedingen van de baby). Ze zijn maar zo kort klein, heerlijk toch, al die geborgenheid. En ze geven het vanzelf wel aan als ze het niet meer willen of nodig hebben.