Mijn zoontje (5,5 maand) slaapt nog in de cosleeper naast mij. Nu groeit hij er alleen bijna uit en is het dus tijd om op zoek te gaan naar een alternatief.
Ik heb mij vanaf het begin voorgenomen dat ik graag wil dat hij tot 1 jaar bij ons op de kamer ligt (daar zit verder geen reden achter), dus leek het mij een goede oplossing een extra ledikantje aan te schaffen en deze naast ons bed te zetten. Dan hoef ik savonds alleen het matrasje te verplaatsen. (Zijn dutjes doet hij namelijk al wel in zijn eigen kamer in zijn ledikant)
Nu vindt mijn vriend dat ons zoontje al prima naar zijn eigen kamer kan, hij heeft ook vrienden met babys en die lagen allemaal al voor 6 mnd in hun eigen kamer en daardoor ben ik gaan twijfelen of ik er wel goed aan doe.
ik denk ergens ook dat ik ons zoontje dit prima zou doen op zijn eigen kamer & ik ben ook een beetje bang dat de leeftijd van 1 jaar moeilijker is om te wennen aan alleen slapen.
Alleeeeen schreeuwt alles in mij dat ik dit zelf niet wil.. ik vind het nog veel te fijn om hem dicht bij mij te hebben en alleen het idee dat hij snachts op zijn eigen kamer zou liggen maakt mij emo..🙈 ook geef ik borstvoeding en komt hij vaak nog 1-2 x in de nacht.
Ik wil alleen wel het beste voor mijn zoontje, want daar draait het natuurlijk om. Daarom twijfel ik nu heel erg wat ik moet doen?
Mijn eigen gevoel opzij zetten en hem naar zijn eigen kamer doen of toch een alternatief voor de cosleeper. Hoe kijken jullie hier naar?💕 tips & ervaringen zijn meer dan welkom!
Oh en komt er een moment dat het voor jezelf ‘goed’ voelt om je kindje naar zijn/haar eigen kamer te doen??? Nu ben ik ook bang dat ik het met 1 jaar nog moeilijk vind. Ik kan me er nu nog niks bij voorstellen namelijk 🥲