20 Reacties
4 maanden geleden
Hee, ik heb precies hetzelfde. Misschien is ze een zij of buikslaper? Wat heb je allemaal al geprobeerd? Dan kan ik je evt tips geven.
4 maanden geleden
Reactie op Eva van Baardwijk
Hee, ik heb precies hetzelfde. Misschien is ze een zij of buikslaper? Wat h ...
Zij slapen heb ik geprobeerd. Vindt ze soms fijn dan rol ik een doek op.
Inbakeren doe ik, auto rijden, wandelen, wiegen, white noise, baarmoeder geluiden met knuffel en ik ben twee x naar de oestheopaat geweest…
4 maanden geleden
Hier ook hetzelfde. Is dus heel normaal. Het is mijn 2e. Het gaat over echt. Ze zijn nog zo klein. De wereld is totaal vreemd voor ze. Ze zoeken jou. Jij bent het enige dat ze kennen. ❤️
4 maanden geleden
Hier ook hetzelfde! Ons kindje is nu 8 weken en het slapen overdag gaat steeds slechter… zelfs in mijn armen slaapt ze nu overdag maar een paar minuten. Ze is dus ook constant helemaal op. Ik lees overal dat kindjes van deze leeftijd om de 1,5 uur 1,5 uur moeten slapen… dan mist ze zo ontzettend veel slaap! Vind het lastig om me daar niet druk om te maken (naast nergens meer aan toe kunnen komen). Vanaf een uur of 23.30 gaat bij haar (sinds de geboorte) het licht uit. Ik kan me moeilijk voorstellen dat zij binnen een aantal maanden van 19 tot 07 gaat slapen EN ook nog uren achter elkaar overdag.
4 maanden geleden
Reactie op Milanani
Zij slapen heb ik geprobeerd. Vindt ze soms fijn dan rol ik een doek op.
I ...
Oké dan heb je inderdaad echt veel geprobeerd. Dit heb ik ook allemaal gedaan. Geef je borstvoeding? Ik heb nu om 20.00 hem gevoed, verschoond, andere borst gevoed en hem wakker in z’n bedje gelegd. Na 30 min wiegen en sst is hij nu is slaap gevallen. Rond hoelaat ga jij met haar naar bed?
4 maanden geleden
Reactie op Sara321
Hoe lang is het bij jou gebleven bij de eerste ?
3 maanden. Toen ze naar de opvang ging sliep ze daar beter dan thuis. Dus daar zou ik me geen zorgen over maken. Maar bij 3 maanden maken ze een soort ontwikkeling door en werd t beter
4 maanden geleden
Ik heb dit ook gehad tot vandaag hoop ik hihi. Ik heb de kleine vandaag 4x 2 uur kunnen laten slapen. Ik heb iedere keer hetzelfde ritme aan proberen te houden. Wakker eten boeren rust verschonen boeren rust daarna n kwartiertje spelen in de box en wanneer z’n oogjes bijna dicht waren heb ik z’n swaddle up voor t eerst aangedaan en m in z’n kinderwagen laten slapen. Heb de randen van de kinderwagen n beetje omhoog gemaakt door gerolde doeken onder t matrasje voor t geborgen gevoel. Hoop dat dit de succesformule wordt voor de toekomst…. Eindelijk iets in t huis kunnen doen en op de bank kunnen relaxen
4 maanden geleden
Mijn dochtertje wilde dit ook nooit. Sowieso tot 5 weken neerleggen in de box was helemaal niets. Slapen na een lange wandeling deed we wel verder eigenlijk altijd op schoot en bij hoge uitzondering in een diepe slaap neer kunnen leggen. Vanaf 6 weken tot 7 weken en nu nog af en toe urenlang alleen maar huilen. Ook uiteindelijk als ik haar vast had, ik werd gierend gek. Toch is er een paar dagen geleden iets veranderd , ze observeert meer, probeert te brabbelen en lacht vaker, ook vermaakt ze zichzelf ongeveer 10 minuten in de box met de mobiel en een spiegeltje. Ze pikt nu ook 1 dutje per dag in haar wieg. Tussen deze momenten in nog steeds veelal onrustig, maar wat ik wil zeggen is dat het tijd nodig heeft. Nu nog heeft ze een hysterisch huil uurtje vaak begin van de avond. Maar er is vooruitgang. Het duurt niet voor altijd, ze gaan het leren en je doet precies wat je moet doen want het is jouw kindje en jullie zijn hun hele wereld.
4 maanden geleden
Hier nu 6 weken oud en dit speelt sinds een week. Ze hebben rond deze periode ook een sprong en regendag.
Veel onrust hier, darmkrampen, huilen, niet even weg kunnen leggen. Amper slapen.
Ik herken het van mijn 1e kindje.
Het komt echt goed lieve mama's. Het is een fase en je kunt weinig anders doen dan eraan toe geven.
Hier heb ik weer de draagzak gepakt, zo kan ik toch wat dingen doen.
4 maanden geleden
Reactie op Sara321
Ik lees dat veel mama’s hier ook last van hebben. Huilen ze bij jullie ook ...
Wisselt. Het ene moment is ze vrolijk en het andere moment ontevreden en hangerig. Er zijn ook dagen dat ze duidelijk heel moe is(rode oogleden en veel gapen, soms zelfs wallen) maar dan huilt ze heel weinig…
4 maanden geleden
Ik had dit met ons eerste kindje ook.. je wil dit waarschijnlijk niet horen maar bij ons ging het pas na 3.5/4 maanden wat beter. En na de 4e sprong was hij ineens niet meer aanhankelijk! Dit is echt heel normaal newborn gedrag ♥️ Oftewel: het vierde trimester. Lekker aan toegeven, het komt écht goed! En als je je handen vrij moet hebben: draagzak. Enige wat hier hielp. Het is meeeega pittig -vooral snachts- maar you got this powermama 🥰