9 Reacties

3 maanden geleden

Overdag maken wij hier altijd wakker. Dan worden de flessen overdag gedronken en gaat hij het hier niet snachts inhalen. Dat vele spugen en weinig drinken herken ik wel hier al een ruime week gaande, zit ook in sprong 2. Vandaag hazenslaapjes terwijl het laatste tijd juist zo goed ging

3 maanden geleden

Wij voeden op verzoek (kv) en maken hem eigenlijk nooit wakker, maar vandaag toevallig wel een keertje. Merk hier dat zijn volgende slaapje dan wat korter is of dat hij in de avond zijn flesjes iets vaker korter op elkaar wilt. Aan het eind van de dag heeft hij bijna altijd wel de hoeveelheid binnen, die hij altijd ongeveer drinkt. We volgen hem daarin maar gewoon. Wel vervelend dat vele spugen!

3 maanden geleden

Wij maken ons kindje niet wakker. Hij slaapt goed en drinkt vervolgens ook goed. Wakker maken kan er juist voor zorgen dat ie niet voldoende wakker is om te drinken of dat je hem uit z’n slaap haalt en hij daardoor slecht gaat drinken.

3 maanden geleden

Mijn zoontje heeft de afgelopen 3 dagen ook erg veel gespuugd. Hij ligt nu nog te slapen vanaf vanmorgen 11.15 uur (10.30uur zijn fles gehad). Ik ga hem zo wel wakker maken voor zijn fles anders slaapt hij ‘s nachts niet door.

3 maanden geleden

Nee, wij maken hem niet wakker. Die van ons slaapt nu eigenlijk ook al de hele dag, vanmorgen in de wagen en nu buiten. Dat is niks voor hem. Ik laat hem maar lekker, denk dat het vanwege de warmte is. Ik geef normaalgesproken flessen van 150+5 maar met deze warmte doe ik 160+5 zodat hij wat meer water binnenkrijgt en dus inderdaad goed drinkt. Is dat een idee misschien?

3 maanden geleden

Reactie op aardbeitje4

Nee, wij maken hem niet wakker. Die van ons slaapt nu eigenlijk ook al de h ...
Ja dit zou ik ook willen proberen, alleen krijgt ze haar normale flesjes al niet meer op door de warmte.. en spuugt na de fles, dus als ik haar nog meer ga geven dan gaat ze denk ik nog meer spugen..

3 maanden geleden

Reactie op Claudia.

Mijn zoontje heeft de afgelopen 3 dagen ook erg veel gespuugd. Hij ligt nu ...
Ja bij mij slaapt ze nu al paar nachten ineens niet meer door. Of dit aan de warmte ligt of aan de sprong of combinatie van weet ik niet!

3 maanden geleden

Ik maak mijn meisje wel wakker na maximaal 3 uur slaap of als ze tegen de 4 uur na de laatste voeding loopt. Als ze slecht heeft geslapen en ze slaapt op dat tijdstip, laat ik haar in ieder geval 1 slaapcyclus slapen. Dit zodat ze in ieder geval overdag voldoende voeding en blootstelling aan daglicht krijgt, zodat ze haar dag en nachtritme niet gaat omdraaien en ‘s nachts goed blijft slapen. NB: overdag slaapjes zijn hier over het algemeen hazenslaapjes, dus ben blij als ze de nacht in ieder geval goed slaapt. Een keer laten doorslapen zal niet rampzalig zijn, maar de slaaperioden overdag moeten niet structureel langer worden dan in de nacht.

3 maanden geleden

Nee wij maken hem nooit wakker❤️