12 Reacties

4 maanden geleden

Het ligt er vooral aan of je baby borstvoeding of flesvoeding krijgt. Met borstvoeding kan de ontlasting namelijk best een aantal dagen, soms meer dan een week uit blijven. Zolang ze maar goed plassen is dat niet erg (vertelde de kraamzorg mij)

4 maanden geleden

Borstvoeding? Mijn dochtertje had soms 10 dagen geen ontlasting! Om de 3 dagen moesten we een glycerinestopje steken van de kinderarts.

4 maanden geleden

Ik weet niet of ze kunstvoeding of borstvoeding krijgt? Bij borstvoeding is alles tussen 10x per dag en 1 x per 10 dagen normaal aldus mijn verloskundige. Kunstvoeding weet ik niet

4 maanden geleden

Heeft mijn meisje ook, ook 8 weken. Geef je borstvoeding? Had de ha gebeld en schijnt normaal te zijn met borstvoeding ( mag tot 10 dagen duren is mij verteld ) Kijk wel uit; na een paar dagen niet poepen heeft ze straks een hele volle poepluier wat aan alle kanten er uit gaat😂😂

4 maanden geleden

Ik geef kv en baby poept heel wisselend. Soms elke dag, soms dagen niet. Laatst zat er een week tussen. Maar geen last gehad oid. Meestal zitten er 2 dagen tussen

4 maanden geleden

Buikje masseren met warme olijfolie. En anders van achteren een oorwatje met olijfolie erin steken.

4 maanden geleden

Bij borstvoeding is dat heel normaal. Hier laatst ook 6 dagen niks gehad, ook geen enkel krampje. Toen het er uit kwam was het wel echt een flink volle luier 🫣. Geen idee hoe het met kunstvoeding zit, heb ik nooit gegeven

4 maanden geleden

Als je bv geeft kan dit heel normaal zijn. Er zitten niet veel afvalstoffen in en de baby gebruikt alles, is niet zorgelijk!

4 maanden geleden

Ik heb een keer dat het heel lang duurde en ze er ook last van had een theelepeltje van de vette melk uit een afgekolft zakje gegeven aan m'n dochtertje. Een uurtje later had ze een volle luier :). Geen idee of het tijd was of dat het de vette melk was maar het is het proberen waard als je borstvoeding geeft :D

4 maanden geleden

Inderdaad, met borstvoeding kan ontlasting echt een paar dagen tot Max 10 dagen uitblijven. Zolang ze voldoende plassen is dat prima. Ik heb me ooit laten vertellen dat ze alle voedingstoffen dan goed kunnen gebruiken. Dus opzich ook een goed teken dat deze goed worden opgenomen :).

4 maanden geleden

Mijn dochter poept ook amper, laatst ook een week tussen en ze krijgt kunstvoeding. Toen lactulose gekregen van de HA had ze wel gepoept maar ze kreeg veel meer krampen. Dus ook daar gelijk mee gestopt. Gisteren bij de osteopaat geweest ivm krampjes en slechte ontlasting en er schijnt een spier in de nek te zitten die in verbinding staat met de darmen. Die zat dus helemaal vast bij me dochter waardoor de darmen trager gaan werken. Deze heeft ze losgemaakt en gelijk vanochtend een volle broek! Ook op haar advies overgegaan op kunstvoeding geit ipv hero.

4 maanden geleden

Reactie op Nathaliiieee

Bij borstvoeding is dat heel normaal. Hier laatst ook 6 dagen niks gehad, o ...
de broek zat vanochtend inderdaad goed vol🫢