21 Reacties
één maand geleden
Ach wat sneu, voor jullie allemaal!
Misschien eerst de baby wat meer aan papa laten wennen overdag? Ik vul het even in voor je natuurlijk misschien is jou partner er wel veel overdag.. dat weet ik niet
Mijn partner is 5 dagen in de week weg en ik ben meer thuis, maar onze baby doet hetzelfde tegen mij als tegen zn papa.
Ik denk dat het misschien ook een soort eenkennigheid is bij jou baby. In kleine stapjes laten wennen. Misschien samen op bed leggen dat hij jou ziet en dat papa het doet?
Het gaat sowieso over!! Maar lastig is het wel.. en ook moeilijk voor de papa lijkt me.
één maand geleden
Sorry dat ik het zeg maar waarom probeer je het dan nog?! Neem het gewoon weer zelf over en wacht tot je kindje wat ouder is voordat papa het weer gaat doen. Dit voor papa en kind super stressvol om zo naar bed te gaan. Je baby gaat in survival mode als je hem zo lang laat huilen!!
één maand geleden
Reactie op Quinty Wijnschenk
Sorry dat ik het zeg maar waarom probeer je het dan nog?! Neem het gewoon w ...
En super sorry is het onaardig overkomt, dat is helemaal niet de bedoeling!! 🫶
één maand geleden
Reactie op Quinty Wijnschenk
Sorry dat ik het zeg maar waarom probeer je het dan nog?! Neem het gewoon w ...
Nou omdat er ook dagen komen dat ik niet thuis ben en ik wil ook graag mijn peuter op bed kunnen leggen. Daarnaast wil mijn partner ook gewoon z'n zoon naar bed kunnen brengen. Wij vinden het ook vreselijk hoe het nu gaat, vandaar dat ik om advies vraag.
Over afwachten hebben we het ook gehad, maar we hebben het gevoel dat ze dan beide niet kunnen oefenen en dat dat ook niet gaat helpen. Denk je van wel? (Ook oprechte vraag en geen snauw)
één maand geleden
Super vervelend maarrr ik vind 45minuten laten schreeuwen echt lang voor zo'n kleintje 😞
één maand geleden
wat je nog kan proberen is om iemand anders het te laten doen bijv een zus,vriendin of weet ik veel wie
Om te kijken of je babytje dan ook zo huilt
Zoja dan is het echt eenkennigheid en wilt tie bij jou zijn.
Zo niet dan moet je babytje echt meer wennen aan de papa, of aan mannen uberhaupt?
één maand geleden
Reactie op carmenflower
wat je nog kan proberen is om iemand anders het te laten doen bijv een zus, ...
Oja dat kunnen we idd wel proberen.
Vader is opzich veel thuis en met baby bezig, overdag zijn ze echt goed samen, alleen om 18.30 gaat de knop om..
Dank voor je antwoorden!
één maand geleden
Reactie op Anoniem19900991
Super vervelend maarrr ik vind 45minuten laten schreeuwen echt lang voor zo ...
Klopt dit was ook veel te lang, willen we noooooit meer. Hij had dus wel ook rustige momenten tussendoor, waardoor we dan dachten dat het goed kwam. Maar geen excuses, dat was veel te lang en te heftig voor iedereen, doen we nooit weer. Heb je nog tips hoe we dit kunnen veranderen?
één maand geleden
Onze dochter heeft precies hetzelfde gehad bij 3 maanden. We hadden het geluk dat papa daarna 5 weken vrij was en veel quality time kon hebben. Ik moet eerlijk zeggen dat dat heel veel heeft verander tussen die twee. Mijn doxhter laat nu alles toe. Troosten en in de avond naar bed brengen. Moet er wel bij zeggen dat als ze echt een keer overstuur is ( in een sprong) anders nooit eigenlijk dan lukt het alleen even bij mama.
Dus enige advies wat ik kan geven vanuit hier. Zorg dat papa 1 op 1 momenten heeft overdag en dan komt de rest daarna vanzelf wel...
één maand geleden
Reactie op Tokki
Klopt dit was ook veel te lang, willen we noooooit meer. Hij had dus wel oo ...
Is het alleen bij je man of ook bij anderen mensen/mannen.
Ook al zal je zoontje er dan overdag ook last van moeten hebben lijkt mij.
Zal beginnen met overdag meer oefenen en misschien voor de fles in bad laten doen door je man, chilmomentje en dan de rest wat volgt en richting bed.
Een vriendin van mij heeft dit ook maar al is ze uit zicht dan gaat het wel goed.
één maand geleden
Reactie op Tokki
Nou omdat er ook dagen komen dat ik niet thuis ben en ik wil ook graag mijn ...
Tuurlijk het is ook super vervelend dat papa zijn zoon niet op bed kan leggen omdat hij dan zo gaat huilen, maar misschien heeft jullie zoon juist bij het naar bed brengen echt jou even nodig voor comfort. Het kan dat hij even niet zo lekker in z’n velletje zit en hoe vervelend ook voor papa echt even mama nodig heeft en dat het gewoon voor even is, dat bedoelde ik eigenlijk ook te zeggen. Ik hoop echt oprecht dat jullie iets vinden dat werkt voor jullie.
En nogmaals het was echt niet vervelend bedoeld, ik snap ook dat papa die kleine gewoon naar bed wil kunnen doen en jij jullie peuter.
Als het bij ons sommige momenten iets minder gaat bedenk ik me altijd dit; stel je voor dat je 80 jaar oud ben en je mag één keer terug in de tijd naar dit moment zou je je dan druk maken om schema’s of andere zaken of zou je je kindje nog één keer vasthouden en het zo fijn mogelijk hebben. Dus ik haal even diep adem en houd dat altijd in mijn hoofd.
één maand geleden
Mijn peuter dochter gaat rond 19u naar bed en rond dat tijdstip gaat mijn kleine man ook, dus ik leg ze vaak samen in mijn dochtertje bed lees voor, dan gaat dochterlief slapen en ga ik naar de slaapkamer van de kleine en daar krijgt hij zijn flesje en gaat naar bed. Zo zou je het ook eventueel kunnen combineren dat je ook bij je peuter bent en de baby blij en tevreden naar bed kan. Ik zou evt daarna samen de baby doen.
één maand geleden
Reactie op Marenne
Samen doen!! Werkt bij ons goed. Zo kan de baby wennen aan bedrijd met papa ...
Marenne, ik vind jou altijd zo top he!!
één maand geleden
Hi, wij hebben hier precies hetzelfde, al vermoed ik dat borstvoeding bij ons "de boosdoener" is. Onze dochter heeft haar avondshot verse moedermelk echt nodig om in slaap te vallen. Wij hebben ook 2 kinderen. Na een paar weken aanmodderen met een huilende baby, doen wij nu het volgende: we wisselen kinderen naar bed brengen af. Ene avond ik de baby en m'n vriend onze zoon, andere avond ik onze zoon en gaat mijn vriend terwijl ik bezig ben buiten lopen met de baby. Zo heb ik alle tijd en aandacht om onze oudste naar bed te brengen en leg ik daarna onze dochter op bed. Ja het betekent dat ik al bijna 5 maanden bijna elke avond thuis ben (op een bruiloft na), maar ik heb me er maar bij neergelegd en weet dat de tijd van 's avonds iets doen ooit wel weer komt. Succes, het is niet makkelijk 🩷