Oké, ik heb advies nodig. Heel verhaal.
Mijn zoon van 3,5 maand wil absoluut niet door z'n vader op bed gelegd worden voor de nacht. Alle andere slaapjes prima, nachtvoedingen ook, maar om 18.30u krijst hij echt moord en brand als z'n vader hem helpt. Hij is dan ook zo overstuur dat ie z'n fles niet meer drinkt en dus niet gaat slapen.
Bij mij krijst ie nooit op die manier, ondanks dat we precies hetzelfde ritueel hanteren.
Nou willen we graag dat hij ook went aan bedtijd met z'n vader dus oefenen we dit om de 2 dagen. Meestal grijp ik in of vraagt vader me om hulp. Laatst een keer niet gedaan en toen viel baby na 45 minuten schreeuwen (soms pauze van 2-3 minuten) in slaap.
Het voelt vreselijk dat m'n baby zo krijst en dat ik weet dat ie rustig wordt als ik hem pak, maar dat dat niet altijd kan. We hebben namelijk ook een peuter met dezelfde bedtijd en ik zou graag een keer een avondje weg rondom die tijd..
We hebben nu de afspraak dat vader het 20 minuten probeert en dat ik het dan overneem, dan zijn zowel vader als baby ook helemaal dol van het gekrijs. Maar dit lijkt geen verbetering te brengen.
Hebben jullie nog tips hoe we dit kunnen aanpakken?
Alvast dank (vanuit de stoel op de babykamer met een slapende, maar nasnikkende baby op schoot)