25 Reacties

één maand geleden

Ik stresste er ook over :) maar sinds ik Zachte Nachten heb gelezen, ben ik wat meer ontspannen. Ze hebben onze nabijheid nodig en de borst werkt erg regulerend. Wat handig is, is dat je meerdere slaap associaties gebruikt. Dus bijvoorbeeld borst en eventueel een liedje. Of klopjes op de billen. Zo kunnen andere verzorgers, die slaapassociaties gebruiken. Mijn dochter start maandag op de opvang en valt ook niet zelfstandig in slaap. Ik ga ervan uit dat ze tijd nodig gaat hebben om te wennen. En dat we samen met de opvang tot een fijne manier van slapen/werken komen

één maand geleden

Hier hetzelfde met onze zoon van 31 mei 🙈 vrijdag wennen op de opvang is hij wel met speen in slaap gevallen, terwijl hij thuis nooit een speen wil. Bij mijn ouders gaat het ook goed. Het enige waar ik me nu zorgen om maak is op de dag dat mijn man voor hem zorgt. Hij gaf altijd ‘s avonds al voor het slapen een fles en ging hij makkelijk slapen, de laatste tijd moet ik hem toch ineens vaak aan de borst is slaap brengen.

één maand geleden

Mijn dochter van 4,5 mnd valt 's avonds niet zonder borst in slaap, overdag wel (ook door anderen dan ik). Ik heb eens gelezen dat er 's avonds melatonine in moedermelk zit, dus waarschijnlijk heeft ze dit nodig om te gaan slapen. Bijzonder toch, wat onze lichamen kunnen en hoe het is afgesteld op onze kindjes? Ik voel me er wel eens benauwd door en ik heb weinig tijd voor mezelf, maar tegelijkertijd weet ik dat het tijdelijk is en over gaat. Mijn vriend en moeder krijgen haar overdag wel in slaap, wel moet ze dan geholpen worden door sussen, wiegen. Op een opvang is daar minder tijd voor, maar van m'n oudste weet ik nog dat hij vaak mega gesloopt was door alle drukte en indrukken op de dag.

één maand geleden

Reactie op ElmH

Ik stresste er ook over :) maar sinds ik Zachte Nachten heb gelezen, ben ik ...
Zo’n aanrader dat boek!!

één maand geleden

Ik laat haar ook altijd in slaap vallen aan de borst, ik denk dat ze andere manieren vinden bij andere mensen!

één maand geleden

Reactie op ElmH

Dank voor je reactie! Ik ga het boek ook lezen. Mocht je nog kunnen laten weten hoe het maandag gaat? Die van mij gaat woensdag voor het eerst. Succes ermee 🥰

één maand geleden

Reactie op 💁🏻‍♀️

Hier hetzelfde met onze zoon van 31 mei 🙈 vrijdag wennen op de opvang is h ...
Dat geeft me ook hoop, bedankt voor je reactie!!

één maand geleden

Reactie op jdyjngrdn

Mijn dochter van 4,5 mnd valt 's avonds niet zonder borst in slaap, overdag ...
Absoluut bijzonder, en voor ons werkt het ook gewoon zo goed en ik wil er ook niet perse mee stoppen maar meer de stress van hoe ze dat op de opvang doen. Maar ik ga er maar van uit dat de professionals op de opvang daar raad mee weten 🙏🏻

één maand geleden

Same! Overdag alleen maar in dr draagzak en ‘snachts aan de borst in slaap vallen. De speen wordt uit uitgespuugd, vindt hij sowieso niet zo boeiend. En nu ook ‘snachts zo’n beetje elke 1.5 wakker…. Pfoe! Ik leef met je mee!

één maand geleden

Reactie op aj205a

Same! Overdag alleen maar in dr draagzak en ‘snachts aan de borst in slaap ...
Precies dit! Ik denk dat we het maar moeten accepteren. En blijf herhalen dat alles tijdelijk is 🙈❤️

één maand geleden

Reactie op mumofA24

Dank voor je reactie! Ik ga het boek ook lezen. Mocht je nog kunnen laten w ...
Doe ik! Ik vind het best even spannend 😅 het wennen was semi goed gegaan. Ze kwam moeilijk in slaap

één maand geleden

Reactie op ElmH

Mooie tips, dankjewel

één maand geleden

Ze zijn op de opvang heel erg goed in een manier vinden om die kleintjes in slaap te krijgen. Daar proberen ze vaak van alles uit, van wiegen tot in de kinderwagen duwen, tot ze per baby uitgevogeld hebben wat het beste werkt. Daarnaast zijn er zoveel indrukken dat de babies ook net wat sneller in slaap vallen :)

één maand geleden

Ik heb haar vandaag eerder opgehaald. Ze bleek erg huilerig te zijn en korte slaapjes te doen. Ze heeft in het bedje geslapen, maar volgens mij ging daar wel klein beetje mopperen aan vooraf. Het is natuurlijk enorm wennen, maar ik vond het wel wat moeilijk te horen.

één maand geleden

Reactie op ElmH

Ik heb haar vandaag eerder opgehaald. Ze bleek erg huilerig te zijn en kort ...
Dat is balen. Dit is natuurlijk alles wat je niet wilde. Hopelijk gaat het de volgende keer wat beter en had ze gewoon haar dagje niet. Die van mij mag woensdag, ik zal je laten weten hoe het verloopt. Bedankt dat je dit wil delen 🙏🏻

één maand geleden

Mijn zoontje is gisteren wat langer geweest (5 uurtjes). Hij heeft er 2 keer geslapen. Ze hebben daar een kinderwagen waar hij dan in slaapt. Vannacht heeft hij voor het eerst gelogeerd bij mijn ouders. Heeft ie ook wel even gebruld 🙈 maar toen ook in de kinderwagen eerst in slaap gevallen en daarna verplaatst naar zijn ledikantje. Heeft daarna langer geslapen dan ie thuis doet haha. Hopelijk geeft je dat wat hoop!

één maand geleden

Reactie op 💁🏻‍♀️

Mijn zoontje is gisteren wat langer geweest (5 uurtjes). Hij heeft er 2 kee ...
Bedankt voor het delen! Absoluut geeft het me wat hoop 🙏🏻. Laten we hopen dat het morgen ook goed gaat 🙈😭

één maand geleden

Hi ladies, vandaag mijn zoontje voor het eerst gebracht (5 uurtjes) en het ging heel goed. Ja er waren wat tranen (vooral bij mama 😂) maar over het algemeen ging het goed. Hij vond het allemaal interessant en kon 3 keer kort in de hangwieg slapen (bed was geen succes). Ook z’n voedingen gingen er prima in. Ze zeiden wel dat de eerste dag meestal goed gaat dus hopelijk betekend dit niet dat de komende dagen ellendig zullen zijn 😅. Hopelijk gaat het bij jullie ook goed de volgende keren!

één maand geleden

Reactie op mumofA24

Hi ladies, vandaag mijn zoontje voor het eerst gebracht (5 uurtjes) en het ...
Wat fijn! Duimen dat het inderdaad goed blijft gaan. 🙏🏼

één maand geleden

Hi mamas, inmiddels de derde week opvang en het is helaas niet goed gebleven. Na de eerste perfecte week ging het al minder. Flesjes drinkt hij niet leeg en slapen is een drama. Ik heb ook het idee dat de leidsters hem nogal vermoeiend vinden omdat het allemaal niet loopt volgens het boekje. Ze adviseerde me aan slaap training te doen omdat hij niet in bed kan slapen en kort slaapt. Ben hier erg gepikeerd over aangezien ze wel erg hoge verwachtingen hebben van een baby van 4 maanden die in een slaap regressie zit. Dus morgen zal ik hem met lood in m’n schoenen moeten brengen.. hopelijk gaat het bij jullie wat beter 🙏🏻