25 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op frummeltje1

Lukt het bij jullie om na het wiegen neer te leggen? Bij ons lopen/wiegen 1 ...
Ja lukt niet altijd hoor. Ik pak haar dan vaak weer even op, wiegen, totdat de oogjes weer dicht zijn en wacht dan 5 minuten… daarna lukt het vaak wel. Eerst beentjes, billetjes en dan hoofdje voorzichtig neerleggen… nog even hand op de buik houden.. succes!

4 maanden geleden

Reactie op Neline89

Hier idem dito hoor. Alle slaapjes in m'n draagdoek. Probeer vaak 1 a 2 sla ...
Fijn om te horen dat het 'goed' komt. Ergens weet ik het ook wel dat dit niet eeuwig zo zal zijn, maar als je er zo middin in zit dan is het lastig soms te relativeren. Mijn oudste van 3 is zo'n makkelijke slaper, die sliep altijd zonder moeite in zijn eigen bedje. Nooit een draagzak gebruikt of zoveel tijd moeten investeren in 'leren slapen'. Maar die legde ik vanaf de kraamweek ook gewoon elke keer wakker in bed zonder daar over na te denken. Nu denk ik, wat heb ik verkeerd gedaan.. maar het zijn 2 verschillende kinderen en kan ze niet vergelijken. Maar fijn om herkenning te hebben dat ik niet de enige ben🙈 en soms wil je gewoon even horen dat het echt wel goed komt op dn duur!

4 maanden geleden

Reactie op greenriri

En even met haar lopen bedoel ik mee zeker 5-10 minuten in de donkere kamer ...
Ja deed in de eerste weken ook net zolang wiegen totdat oogjes dicht waren en toen wegleggen, ging goed maar koste veel energie! Besloten toen om het 'los' te laten en meer te sturen op go with the flow. Maar dat resulteert nu op alleen slapen in de draagzak🙈. Komende week rustig weer oefenen voor 1 slaapje, hopelijk geeft ze zelf aan wanneer ze er meer aantoe is!