Hi mama’s,
Onze kleine meid is nu 6 weken en slaapt vanaf het begin de eerste helft van de nacht al redelijk door (nu 5-6 uurtjes na laatste voeding). De afgelopen paar nachten hebben we de wekker 6 uur na de laatste voeding gezet, omdat ik merk dat ze anders super hongerig is. Ze trekt die fles dan echt in 10 minuten leeg, waar ze anders 20-30 minuten over doet. Het lijkt wel alsof ze door haar eigen honger heen slaapt? Ik hoor haar tijdens de nacht af en toe wel wat mopperen, maar geen duidelijke hongersignalen. Ik kan namelijk ook prima nog een keer haar speentje geven en dan slaapt ze weer voor 15-30 minuten. Zodra we haar echt wakker maken zet ze het meteen op een krijsen. Er lijkt ook wel geen wakkere fase tussen te zitten waarbij ze op haar handjes sabbelt of de bekende geluidjes maakt die passen bij honger. Omdat zodra ze wakker is meteen die fles leeg drinkt heel snel en zodra ze de fles ziet ook meteen gaat sabbelen op die handjes, zie ik wel dat ze echt honger heeft.
Zijn er meer mama’s die dit herkennen van hun kindjes? Twijfel nu een beetje of ik haar toch niet eerder wakker moet maken.. Aan de andere kant heeft ze vannacht ook maar 65cc gedronken ipv haar normale 85cc. En heeft daarna weer een blokje van ruim 3 uur geslapen. Dus ze lijkt ook niet de volledige voeding nodig te hebben.