6 Reacties
4 maanden geleden
Hoi, hier eentje die vaan voor1 dutje wel weg te leggen is maar tussendoor vaak aan ons vastgeplakt zit. Dit komt mede doordat we al een dreumes hebben rondlopen en nu niet veel tijd hebben om heel lang bezig te zijn om de baby te laten slapen. Een draagzak werkt heel erg goed om in elk geval wat rust te geven aan de baby. Op de arm valt hij eigenlijk niet echt meer in slaap, maar in de draagzak wel. Ik denk dat dit komt omdat er minder prikkels zijn en dat hij geborgenheid heeft bij mij. En het komt goed uit dat je dan wel de handen wat vrij hebt.
4 maanden geleden
Ik had dit 2 weken geleden ook. Was er zo klaar mee, zeker met nog een peuter die rondloopt. Merk dat mijn zoontje na driekwartier wakker zijn echt weer toe is aan zn volgende dutje. Dus dat zijn we elke keer voor. Soms na 1 cyclus moeten we hem weer even helpen met in slaap te komen door bijv. Te wandelen of van bed naar wagen of draagzak/schoot en soms slaapt hij 3uurtjes achter elkaar. We gebruiken witte ruis en wikkelen hem in zn dekentje zodat hij niet zoveel met zn armen slaat. Misschien iets om te proberen? Blijft lastig, hopelijk word t snel beter bij jullie
4 maanden geleden
Ons dametje heeft hier ook een handje van (mijn eerste). Snachts laat ze er 3 uurtjes tussen (met uitzondering 4 uurtjes).
Overdag vecht ze echt om wakker te blijven tot ze niet meer kan en doet dan hazeslaapjes van 15/30 minuten.
Na de fles valt ze weleens op mij in slaap, maar dit is niet langer dan een half uurtje en wegleggen is echt niet mogelijk. Dan wordt ze gelijk wakker. Ook als ze wakker is, heeft ze me graag in de buurt anders laat ze van zich horen.
Het lastige; ik heb ook nog een kleintje die niet graag vastgehouden wordt..
Vanmiddag was ze helemaal op (na een matige nacht). Heb haar meegenomen naar onze slaapkamer (donker en stil), heb haar nestje op bed gelegd en ben er zelf naast gaan liggen. Na even struggelen heeft ze 3 kwartier geslapen, dronk toen een fles leeg (doet ze normaliter overdag nooit..) en sliep daarna nog eens 1,5u. Toen ze na de fles weer sliep ben ik naar beneden gepiept.
Ik wist niet wat me overkwam.. maar weet wel dat ik dit wat vaker ga proberen nu! Ons meisje is trouwens 9 wk.
4 maanden geleden
Herkenbaar hier, bij de 1e en nu 2e ook weer.
Ik zou je als tip geven de wakkertijden aan te gaan houden en het ritme fles, wakker/spelen, slapen.
Ik ben erg geholpen met de routine gids van slaaptipsvoorbabys
https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/
4 maanden geleden
Hier ook last van gehad. Tot een week geleden was ik er zo klaar mee. Ik ben ieder slaapje in bed gaan proberen en heel goed letten op vermoeidheid/wakkertijden.
Soms lukte het wel, soms niet maar nu gaat het steeds beter. Meestal eind van de middag en onder etenstijd nog een slaapje in de draagzak.
4 maanden geleden
Hey! Ik had dit ook precies rond 7 weken. Het was zo opvallend dat ze ineens de hele dag klaarwakker kon zijn leek het wel, terwijl ze wel af en toe flink aan het gapen was. Het enige wat ze deed was hazenslaapjes op ons, en inderdaad, zodra we haar in de box wilden leggen was het huilen.
Nu pakte ik voor het eerst Het Baby Slaap Boek erbij. Hierin staat dat baby’s rond de 8 weken hun eigen melatonine aan moeten gaan maken. Het is dus belangrijk om, ook overdag, een donker kamertje te maken en slaapassociaties te gebruiken. Ik deed dit eerst dus alleen in de avond. Nu maak ik overdag ook een donker kamertje, doe ik haar slaapzakje aan en zet ik wat white noise op. Nu slaapt ze wel, zelfstandig, overdag!