11 Reacties

één dag geleden

Ik volg.

één dag geleden

Wij hebben een periode gehad waarin mijn zoontjes bij de dutjes alleen met wiegen in slaap viel. Wat wij steeds deden was sws eerst in zijn bed leggen en niet wiegen. Hij ging dan eigenlijk standaard meteen als we de kamer uitgingen huilen. Dan gingen we terug en probeerde we hem eerst te kalmeren en probeerden we hem in slaap te helpen (over zijn neusje wrijven) soms herhaalde we deze 2 stappen een aantal keer. Als dit dan echt niet lukte gingen we hem in slaap wiegen. Nu sinds een week ongeveer kunnen we hem in bed leggen. Hij gaat dan vaak eerst mopperen als wij de kamer uitlopen. Vaak wachten we even en kunnen we aan het geluid horen of hij echt gaat huilen of dat het een beetje mopperend blijft. Als hij richting echt huilen gaat gaan we naar hem toe en troosten we hem in bed. We pakken hem niet meer op, (tenzij hij echt heel erg huilt en niet te troosten is in bed). Vaak valt hij daarna in slaap. Door hem steeds in zijn bed te leggen voordat we meteen gingen wiegen is het denk ik gelukt om het te kunnen afbouwen. Ik hoop dat je hier wat mee kunt. Wij hebben een schommelstoel wat echt heel fijn is voor het in slaap wiegen.

één dag geleden

Mijn dochtertje valt alleen in slaap met haar flesje en dan kan ik haat wegleggen in haar eigen bed.

één dag geleden

Wij wiegen het ledikant met onze zoon erin (6maand) 😅. Tillen de achterkant een beetje op en neer terwijl we slaapliedjes zingen. Hopelijk kunnen de liedjes het snel alleen doen… 😂 nog niet de oplossing gevonden helaas

18 uur geleden

Mijn zoontje moest ook bij ieder slaapje gewiegd worden, zowel overdag als in de avond. Ik was het op een gegeven moment echt zat omdat ik hem soms een halfuur moest wiegen voor een slaapje van 3 kwartier. Op een gegeven moment merkten we dat het wiegen steeds korter nodig was en van de een op de andere dag konden we hem wakker wegleggen. Soms moeten ze het ook gewoon nog leren en komt het uiteindelijk goed

16 uur geleden

Reactie op ennasil94

Mijn zoontje moest ook bij ieder slaapje gewiegd worden, zowel overdag als ...
Ja hier gaf ons kindje het ook vanzelf aan, soms geef je juist die hulpmiddelen en geborgenheid zodat ze het straks zelf kunnen en durven! Ik zou blijven proberen af en toe zonder wiegen, of je kan een campingbedje proberen. Onze middelste sliep super goed daarin omdat het dus veel meer beweegt als een normaal bedje haha

12 uur geleden

Boek zachte nachten is een aanrader. Oplossing: slaap associaties toevoegen. Bijv white noise of sussen, of handje vasthouden. Als je het ritueel uitbreid dan kan je makkelijker een element weghalen 😊

11 uur geleden

Wij zaten hier tot enkele dagen geleden met hetzelfde. Sinds de tips van het CB niet meer, dus die kopieer ik even! Wat je kan proberen is het volgende: Het is verstandig om eerst het ochtend slaapje goed te krijgen en vanuit daar verder uit te breiden. Direct alle slaapjes goed kunnen we niet van haar verwachten (; De middag slaap en eind van de middag slaap is dan ook goed om die nog op de manier te doen waarbij ze het beste slaapt (kinderwagen/ draagzak/ of in je armen) om oververmoeidheid te voorkomen want dat helpt niet mee aan het beter slapen (: Bij het eerste slaapje: wanneer de wakkertijd bijna om is starten met het vaste bedritueel, om haar vervolgens in bed te leggen. Het liefst eerst op haar zij, waarbij je haar vast houdt met een hand uiteraard. Je kan daarbij dan sussende geluiden maken of white noise op je telefoon aanzetten. Als je dan met je andere hand kloppende bewegingen maakt bij haar onderrug/ boven kant billen zal je merken dat ze inslaap zal vallen. Dit kan kort, maar soms ook wat langer duren (verschilt heel erg per kindje). Wanneer ze in slaap is gevallen kan je haar rustig terug draaien naar haar rug. Vervolgens wanneer dit goed gaat kan je het kloppen weglaten en alleen even op haar zij en white noise aan zetten. Vervolgens hoef je alleen nog white noise en in bed te leggen en daarmee kan je steeds wakkerder in bed leggen. Daarna kan je dit uitbreiden naar het middagslaapje. Eind van de middag zou ik zelf in de kinderwagen of draagzak blijven doen. Dit is vaak het lastigste slaapje + deze zal er aankomende maanden vanaf gaan waardoor investeren in deze je meer energie zal kosten dan dat het nog op gaat brengen. Het kost wel even wat dagen voordat je ze het door heeft en onder de knie heeft, maar weet dat deze dagen investeren het waard is voor de toekomst (; (Het terugdraaien op de rug blijkt trouwens alleen nodig te zijn als je kindje nog niet goed kan rollen, dat laten wij dus achterwegen) Succes! ❤️

Reactie op Jils1990

Wij zaten hier tot enkele dagen geleden met hetzelfde. Sinds de tips van he ...
Overzichtelijk! Hoe ging/ ga je om met huilen als je haar zo in bed legt?

één uur geleden

Reactie op BloeiendeSprankel259755

Overzichtelijk! Hoe ging/ ga je om met huilen als je haar zo in bed legt?
Dat heb ik dus nog niet meegemaakt! Maar als ze dat zou doen zou ik haar wel oppakken en troosten. Zodra ze rustig is proberen haar nogmaals weg te leggen. Dat zou, als ik er nu zo over nadenk, mijn plan zijn

één uur geleden

Wiegen.. sommige kindjes hebben dat nodig om met een geborgen gevoel in slaap te kunnen vallen. Gaat vanzelf over, is bij ons bij beiden kindjes zo gegaan. Zoontje heeft het soms nog nodig. Zo verwerken ze makkelijker ook de prikkels. Hoe oud is je kindje? Vaak verandert er veel betreft slaap na de 6/8 maanden. Je kunt dan wiegen gaan afbouwen, ziet vanzelf wat beste bij jullie past.