Hallo allemaal,
Zoals de titel al zegt valt mijn baby alleen wiegend in slaap.
Vanaf een paar weken oud zijn we heel flexibel met hem omgegaan en hebben hem overal mee naartoe genomen. Vanwege reflux sliep hij voornamelijk in de draagzak bij ons.
Omdat ik zelf ook veel op pad ga werden die dutjes uiteindelijk uitgebreid in de kinderwagen en af en toe in zijn eigen bed.
Het positieve aan dit verhaal is dat mijn kind overal in slaap valt, als het maar in iemands armen of in een wiebelende kinderwagen is😂
Het negatieve van dit verhaal is dat het hem écht niet lukt om zonder wiebelen in slaap te vallen. Het geluk is nu dat er wieltjes onder onze co-sleeper zitten. Dus deze kunnen we heen en weer rijden, zodat hij in slaap valt.
Maar als hij hier te groot voor wordt (wat niet heel lang meer duurt) zullen we toch overmoeten naar een ledikant. Om hier nou ook wieltjes onder te gaan zetten wil ik eigenlijk voorkomen, haha.
Hebben mensen tips om het wiegen af te bouwen?
Of ervaring met kinderen die dit ook hadden en waar het uiteindelijk vanzelf beter ging?
Het kost namelijk best veel tranen om het wiegen af te bouwen op dit moment, waardoor ik dan toch weer zwicht en ga wiegen. Maar als ik weet dat hij hier niet perse aan gaat wennen en het uiteindelijk ook zonder kan, doe ik nu gewoon wat werkt.
Als het uiteindelijk alleen maar moeilijker wordt om af te bouwen, moet ik misschien toch nu maar even doorzetten 😬