20 Reacties
2 jaar geleden
Hier ook. Begon met 12/13 weken en het is niet meer gestopt. Ook in frequentie niet. Het getrappel gaat qua kracht alleen maar harder worden, dus ik bereid me weer voor op een bont/blauw en beurs gevoel van binnen. Bij onze eerste ging het net zo.
Bizar dat het bij iedereen zo anders gaat.
2 jaar geleden
Deze zwangerschap voel ik nog niet veel, maar gekeken naar mijn vorige zwangerschappen;
De eerste voelde ik weinig, maar wel duidelijk. Dat was/is ook een heel rustig kind geworden.
De tweede voelde ik bijna de hele dag door wel bewegen en dat was/is ook een veel drukker kind geworden.
Dus de hoeveelheid beweging kan nu wel degelijk al wat over de baby zeggen. Ik hoor dit ook wel van andere moeders met meerdere kinderen. Nu is 19 weken nog wel vroeg, maar als dit zo blijft dan kan je jezelf al vast voorbereiden op een lekker actief kindje! 😋
2 jaar geleden
Reactie op Sanney2
Yes, heb ik ook. Nu 19+5 en al een ruime week zijn het duidelijke schopjes, ...
Wat leuk. Ik ben echt precies zo ver als jij en voel de baby nu ook een ruime week!
2 jaar geleden
Ik ben bijna 17wk en voel de baby ook de hele dag (en nacht) door. Dat ik mij afvraag wanneer hij slaapt. Was bij mijn 1e ook zo, is niet perse een superdruk kind, maar is wel altijd bezig.
Je baby heeft nu nog heeeel veel ruimte vergeleken met straks. Dus niet gek dat als je het nu veel voelt. - aldus mijn verloskundige.
2 jaar geleden
Ja hier ook een heel druk kindje. Ik voelde haar voor het eerst met 16.5 en sindsdien iedere dag. Het begon met een paar keer per dag en nu is het de hele dag door wel. Het was ook al direct te voelen en te zien.
Vanmorgen de 20-weken echo gehad en ze lag geen moment stil. Het was nogal een uitdaging alles goed in beeld te krijgen, ik heb daar gewoon een uur gelegen. En toen voelde ik niet veel hè, terwijl ze echt als een gek aan het springen was.
Mijn dochter voelde ik veel minder, maar die lag heel vaak met haar rug naar mijn buik en dan voel je die schopjes dus niet.
2 jaar geleden
Reactie op Sanney2
🥰☺️ ook 1 mei uitgerekend dan? Van een jongetje of een meisje? Fijne actie ...
Ja ook 1 mei! Van een meisje 🥰
2 jaar geleden
Mijn eerste (jongen was mega druk in de buik en is dat nog steeds(inmiddels bijna 4)😅, mijn tweede (meisje) was een stuk rustiger en is dat ook echt. Nu nummer 3 (jongen) weer zeer druk in de buik. De echo's zijn een uitdaging haha.
De eerste was zelfs zo erg dat ik met regelmaat tijdens een controle moest blijven omdat de hartslag te hoog was omdat hij zo druk aan het bewegen was. Ze wilden dan ook graag zien dat hij ook rustig kon zijn.
Uiteindelijk zijn verloskundigen nagenoeg altijd blij met drukke bewegende baby's.
2 jaar geleden
Reactie op Babyboy15
Ik ben nu bijna 17 wk en denk dat ik gister de baby voor het eerst gevoeld ...
Bij mij voelt het echt als een plopje. in het begin heel erg laag onder de rand van m'n ondergoed. Heb het zelf niet ervaren als iets wat heen en weer ging😊. Maar is voor iedereen anders.