14 Reacties

11 dagen geleden

Jawel maar ik zou er op dit moment niet te veel achter zoeken, als je bijv kiekeboe doet, kijkt ze dan niet ofzo? Eigenlijk weet ik niet perse of ik oog aan oog zit met mijn zoon maar weet wel dat hij me gewoon soort van kan aankijken

11 dagen geleden

Volgens mij zijn baby's zoveel andere interessante dingen gebeuren als je tegen ze praat, dat ze daar naar kijken: bewegende mond, haren die bewegen, etc. Lekker genieten van die puurheid☺️

10 dagen geleden

Ik heb ook een bewegelijke kleine, waarvan ik niet altijd de focus krijg. Stiekem maak ik me wel een beetje zorgen soms, omdat er ook autisme in onze familie voor komt. Hij vind het wel fijn als ik hem vast hou maar hij is ondertussen ook met andere dingen bezig. Mijn man weet dan weer net de juiste grapjes te maken dus hij krijgt soms meer de aandacht;) Ik denk dat hij gewend is aan mijn gezicht. Voor de rest wel een vrolijke baby

VRIEND

10 dagen geleden

Hi, Ik vind het heel dubbel, zal je vertellen wat er bij mij gebeurt is. Ik had voor mn zoontje 1jr werd aan de bel getrokken (cb) omdat hij meerdere dingen niet deed waaronder oogcontact en niet op zn naam reageren. Uiteindelijk hulp gezocht en nu hij 4 jaar oud is krijgt hij de juiste zorg. Ik ken ook mensen die zeiden " ach het komt wel" die staan nu in de wachtrij van 1,5 a 3jr. Ik heb er geen spijt van dat ik hulp voor hem gezocht heb. Nu krijgt hij de zorg die hij moet hebben en geloof me wij hebben ook vaak op een lijst gestaan. Ga op je gevoel af! Mijn tip als kindje 1 is en loopt op veel dingen achter, kan je beter alvast op de lijst zetten voor hulp, want die is erg lang. Je kan er altijd nog vannaf halen

10 dagen geleden

Reactie op Baarn

Hi, Ik vind het heel dubbel, zal je vertellen wat er bij mij gebeurt is. ...
Keek je baby je wel aan (zonder in je ogen te kijken)? Vanaf welke leeftijd merkte je dat hij bepaalde dingen niet deed?

10 dagen geleden

Hier juist heel goed oogcontact, ook al een beste tijd. Maar krijg ook altijd te horen dat hij zo serieus en wijs kijkt wat ik ook vind dus weet ook niet of hij juist op de andere manier er wat anders in is. Geen oogcontact maken kan ook een van de vroegste tekens zijn van autisme die een kind kan vertonen. Daar is niks mis mee maar dan kan je er misschien in de toekomst wat meer op bedacht zijn. En als je je zorgen maakt kan je het cb vragen in hoeverre dit wel/niet een reden is voor zorgen

10 dagen geleden

Bij ons viel dit ons ook op bij ons zoontje. Hij maakt wel oogcontact tijdens het (druk) spelen, maar als ik hem gewoon op schoot heb en een liedje zing bv, kijkt hij vooral langs mij heen. Ik weet niet of hij het vermijdt of dat hij gewoon erg geïnteresseerd is in andere dingen: mijn haar, oorbellen, iets op de achtergrond e.d. Onze gezichten zijn zo bekend en de rest van de wereld moet nog ontdekt worden, wie weet dat het daar aan ligt

10 dagen geleden

Hier juist een baby die erg veel oogcontact maakt, maar waarvan ze bij het CB zeiden Goh we maken baby’s niet vaak zó alert mee. Dus de norm ligt misschien in het midden. Je zou het bij je volgende CB bezoek kunnen bespreken/vragen.

10 dagen geleden

Hier wel veel oogcontact en een hele contactgerichte baby. Als je twijfels hebt zou ik het gewoon bij het volgende cb-bezoek bespreken.

VRIEND

9 dagen geleden

Reactie op Saar1705

Keek je baby je wel aan (zonder in je ogen te kijken)? Vanaf welke leeftijd ...
Leek alsof hij dwars door me heen keek en soms zelfs zn best om geen oog contact te maken leek het wel. Viel al vroeg dingen op, bij 6 maanden begon ik er op te letten. En voor zn eerste verjaardag ging ik in actie

9 dagen geleden

Reactie op Mykkie10

Hier juist een baby die erg veel oogcontact maakt, maar waarvan ze bij het ...
Dit bij ons precies hetzelfde (ook al is een alerte baby dus ook niet wenselijk) 😅

9 dagen geleden

Zoon en zijn oudere zus zijn echte diepe diepe oogkijkers. Hij kan wel een of twee minuten zonder te knipperen in mijn ogen staren😮‍💨 zo intens lief, ik dacht echt dat alle babies dit doen haha

9 dagen geleden

Reactie op Baby0429

Bij ons viel dit ons ook op bij ons zoontje. Hij maakt wel oogcontact tijde ...
Ja dat dacht ik in eerste instantie ook want ze vindt alles interessant en is druk aan het ontdekken. Ze kijkt me wel goed aan en lacht veel. Ze vindt mn lange haren en mond bijvoorbeeld heel interessant dus het zou daar inderdaad mee te maken kunnen hebben.