18 Reacties
4 maanden geleden
Nee, wij maken de baby niet wakker voor kraambezoek. Wel leggen we hem vaak beneden in de box te slapen als we bezoek verwachten, dan kunnen ze de slapende baby even bekijken. Helemaal een baby die lastig of weinig slaapt, die maak je toch echt niet blij met nog meer wakker zijn om te knuffelen met wie dan ook!
4 maanden geleden
Pfoe nee. Hij slaapt zowat hele dag, geen beginnen aan. Mijn zoontje ligt ook lekker op z'n kussen. Straks als hij wat meer ritme heeft (nu 3wekem) komt dat vanzelf.
En wat je zegt.. als ze wakker zijn en voeding mogen hebben ze geluk, anders volgende x beter.
4 maanden geleden
Het is toch gewoon de komende tijd niet te plannen. Onze kleine is nu 9 weken maar zelfs daar zit nog nog geen duidelijk slaapritme in hoor.
Als ze wakker is, is ze wakker.
Zo niet dan hebben ze pech. Het is een baby en die slapen veel.
4 maanden geleden
Reactie op letsirkk
Ha, nee zeker niet! Baby slaapt in z’n eigen ritme. Maar wel herkenbaar: mi ...
Mijn schoonmoeder zorgt net zolang ervoor dat ie toch wakker word door m te aaien etc. Ook arghhh. Hongerig kind dus soms blij dat ie slaapt zodat er 3uur tussen de voeding zit haha
4 maanden geleden
Ooh nee! Voor niets of niemand maak ik mijn kind wakker als het niet moet! Ik begrijp niet zo goed dat kraambezoek bepaalde verwachtingen hebben.... de kraamperiode is al vermoeiend genoeg zonder verwachtingen van buitenstaanders... Doe vooral het beste voor je kindje en jezelf! 😘
4 maanden geleden
Pffff die schoon familie word je toch gek van!!!! De oma van m’n vriend die moet en zal m’n zoontje ook elke x vast houden terwijl die dan gwn slaapt of darmkrampjes heeft dat die niet in zn hum is. Met slapen zeg ik er wat van gebeurt echt niet en vorige x met die krampjes wou ik d’r afzeggen maar kon k niet maken en had gezegd weet niet of je met m kan kroelen. Uiteindelijk eiste ze het maar toen die eenmaal in der armen lag begon die keihard te krijsen en toen gaf ze hem snel terug 😂 zou ben echt niet wakker maken voor visite dan hebben ze pech, zeker als die heel slecht slaapt je kan het niet plannen dan moeten ze maar geduld hebben of geluk hebben dat het is gelukt om hem wakker te zien..
4 maanden geleden
HAHAHA. Nee.
Wat een onzin van je schoonmoeder. Je hebt groot gelijk.
VRIEND
4 maanden geleden
Never wake a sleeping baby... Behalve voor voeding als 't nodig is.
Echt geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt haar wakker te maken als dat niet strikt noodzakelijk is (doktersbezoek oid).
4 maanden geleden
Ik heb ook een keer een topic hierover geopend en kreeg toen een reactie van iemand en elke keer met kraambezoek spookt deze op een goede manier door mijn hoofd: “je baby is geen estafettestokje dat aan iedereen gegeven moet worden”.
Ik had hier in het begin ook erg veel moeite mee, maar ik leer steeds meer om voor m’n meisje op te komen! Laat haar ook niet meer door iedereen vasthouden, omdat ze snel overprikkeld is en daarna moeilijk in slaap valt met veel huilen tot gevolg..
4 maanden geleden
Nee absoluut niet. Ik vind de houding ook raar. Wie heeft ooit bedacht dat een pasgeboren baby iemand knuffels verschuldig is? Een pasgeboren baby die nog zo veel nodig heeft en zo kwetsbaar is..
Sorry dat ik zo direct ben hoor maar wij zijn inmiddels een paar weken verder en zijn die "poppetje-toeristen" meer dan zat. Ik had laatst iemand die pakte ongevraagd het meisje uit haar wiegje.. (ja fijn dat was dus m'n eigen moeder en nee die mag niet meer in de kinderkamer komen) Ik heb kraamverzoeken gekregen van mensen die ik in geen jaren gezien heb of zelfs nog nooit gesproken heb (we werken voor hetzelfde bedrijf en het kaartje heeft op het bord gehangen..)
Luister ik begrijp dat zo'n kleintje kei schattig is en ze nieuwsgierig zijn. Maar jouw kleintje en jouw gezin is belangrijker. En ik begrijp dat het een oud gebruik is waar mensen nu pas hun vraagtekens bij beginnen te zetten. Ikzelf ga er mee om door op voorhand al wat regels te stellen. Ik vraag bijvoorbeeld of ze verkouden zijn of koortslip hebben. Dat zet de sfeer meestal al en als ze echt om jullie en jullie kleintje geven dan accepteren ze dat en waarderen ze het zelfs.
En als ze slaapt, dan slaapt ze. En nee ze gaat niet van hand naar hand. Super naar dat je als moeder die net een heel mens uit je lijf vandaan geperst heeft zoveel grenzen moet gaan stellen maar schijnbaar hoort het erbij ofzo.. en mensen die ik bijvoorbeeld al jaren niet gezien heb en overduidelijk alleen maar komen om "het poppetje te knuffelen" die weiger ik gewoon of plan ik weken verder wanneer het kindje een wat robuuster immuunsysteem heeft. Dan komt de boodschap meestal ook wel over trouwens...
Waarschijnlijk "doet iedereek dit zo" in jouw schoonfamilie. Maarja jij bent jouw schoonfamilie niet en in jouw familie doen ze dat anders.
4 maanden geleden
Reactie op Cinniexxx
Je mag daar echt wat van gezegt. Het is jou kind jou regels. Zij hoeft de l ...
Dat doen ze hier ook. Moeder en zus van partner ik word er kriegel van. Dan denk ik hij is net gevoed net rustig en slaapt eindelijk weer. Maar ik durf zelf niet teveel te zeggen want ik sta al niet hoog aangeschreven. 9 maand zwanger geen 1 x bericht gehad hoe het ging. Het is een lang verhaal. Schoonfamilie schaduw over zwangerschap gecreëerd. Omdat schoonzus jaloers is situatie. Als ik er wat van wil zeggen word partner boos zeg maar
4 maanden geleden
Oh alsjeblieft doe het niet. Wij hebben het dus wel gedaan toen onze man 1,5 week oud was. Zodat er een fotootje gemaakt kon worden met mijn oma die al behoorlijk op leeftijd is. Maar wij hebben vervolgens de hele dag met een onrustig kindje gezeten die niet wou slapen en op een gegeven moment dus oververmoeid was 🥲 dus wij doen het nooooit weer.