12 Reacties

4 maanden geleden

Is spruw al uitgesloten?

4 maanden geleden

Reactie op hvw

Is spruw al uitgesloten?
Ik zie niks in haar mondje

4 maanden geleden

Lactatiekundige bellen voor hulp?

4 maanden geleden

Reactie op Jessara

Lactatiekundige bellen voor hulp?
Ga ik morgen gelijk doen!

4 maanden geleden

Misschien een open deur maar heb je geprobeerd met de hand een druppel eruit te kolven en dit op haar lip te smeren met je tepel? Komt vast goed!

4 maanden geleden

Loopt/schiet de melk er snel uit? Zijn je borsten hard als je haat wil aanleggen? Hamburgergreep geprobeerd?☺️

4 maanden geleden

Reactie op Jessara

Misschien een open deur maar heb je geprobeerd met de hand een druppel erui ...
Ook al geprobeerd! Zal het de volgende keer weer doen!

4 maanden geleden

Reactie op Moontje_93

Loopt/schiet de melk er snel uit? Zijn je borsten hard als je haat wil aanl ...
Dat dacht ik in het begin, dus heb het “harde” er uit gekolfd, zo’n 2-3 minuten. Maar ze wil de borst niet eens in haar mond. Hamburger al wel gedaan inderdaad

4 maanden geleden

Geef je regelmatig flesjes? Ik heb dit bij onze oudste gehad, de fles kost vaak minder moeite dan borst. Bij mij hielp het om een prematuurspeen op de fles te doen ipv maat 1, misschien kun je dat proberen?

4 maanden geleden

Ik heb hetzelfde al een week!? 😢 Well heb ik een trucje/tip voor je om haar eventueel toch aan het borst te laten drinken als je een speen gebruikt: als ze de speen heeft en zuigt daarop, dan haal ik die voor mijn tepel eruit en wanneer ze verder wilt zuigen, duw ik snel mijn tepel in haar mondje. Het klinkt heel gek, maar het werkt wel 🙈 aangezien ik nog niet echt elke dag aan het kolven ben. Het is een beetje “manipuleren”. In de nacht of als ze moe is, pakt ze wel gewoon de borst, heel raar. Bij jou ook? Helaas heb ik ook geen idee waar het aan ligt, dus ik lees graag even mee… Lactatiedeskundige geeft aan dat de houding goed moet zijn dus baby met de buik tegen jouw buik. Dan zou ze beter moeten aanhappen, heb dit al meerdere malen geprobeerd

4 maanden geleden

Reactie op LikeTABU

Ik heb hetzelfde al een week!? 😢 Well heb ik een trucje/tip voor je om h ...
Dat ga ik proberen, dankjewel! Ja precies, in de nacht / wanneer ze slaperig is gaat het wel goed, heel bijzonder dat dat bij jou ook zo is!😅 wat bij mij helpt sinds gisteren is haar horizontaal buik op buik leggen, zo rustig wandelen en wiegen door de kamer en dan voorzichtig aanleggen. Dan drinkt ze wel. Beetje gek maar het werkt🙈

4 maanden geleden

Onze dochter (7 weken) ging ook steeds slechter aan de borst drinken. Tot ze afgelopen dinsdags helemaal niet meer dronk. Naar de huisarts geweest en ze bleek spruw te hebben wat nauwelijks zichtbaar was. Sindsdien gaat het weer goed. Hopelijk bij jullie niet het geval maar misschien wel iets om even te controleren?