14 Reacties
3 maanden geleden
Hoi! Mijn dochter heeft dit ook afgelopen week gehad. Ik had ook alles geprobeerd en wist niet meer wat ik moest doen. Ik dacht, misschien ligt het aan het sprongetje waar ze in zat want ze was ook niet helemaal haarzelf. Ik las veel positive berichten over de lansinoh fles, deze heb ik aangeschaft en mijn moeder laten geven. Wonderbaarlijk drinkt ze nu sinds 1,5 dag uit het flesje alleen is ze af en toe nog selectief met wie m mag geven aan der (gisteren mocht alleen papa, vandaag alleen ik) ze is 9 weken. Mocht je die fles nog niet hebben uitgeprobeerd raad ik die dus aan..
3 maanden geleden
Onze dochter van bijna 10 weken pakte de fles ook niet. Bij ons is er een preverbaal logopedist langsgekomen en zij vertelde me dat baby’s die tegen de 3 maanden oud zijn het van de hongerprikkel moeten hebben.
Als onze dochter het flesje niet pakte gaf ik na 5 minuten proberen meteen de borst dus de logopediste zei dat ze dan wist dat ze de borst zou krijgen en ze dat veel fijner vond dus dan zou ze de fles ook niet gaan leren.
Zij gaf me de volgende tips:
-tijdens 2 voedingsmomenten op een dag de fles aanbieden, het liefst een half uur later dan ze normaal de voeding krijgt zodat ze echt honger heeft. Eerst zal ze weigeren en dan moesten we haar weer troosten totdat ze rustig is en dan weer proberen. Als ze de fles dan weer niet pakte dan weer troosten en een half uur later nog een keer proberen, mocht ze de fles dan nog steeds niet pakken dan moesten we dit als een verloren voeding rekenen en het volgende voedingsmoment pas de borst weer geven.
Ze zei dat we dan die uurtjes even door moesten komen als onze dochter honger had dus autorijden of wandelen en troosten.
-die 2 voedingsmomenten samen doen (met partner) zodat je kan afwisselen met fles proberen te geven en troosten.
-tijdens zo’n voedingsmoment de speen van de fles van de wang naar de mond brengen, en dat net zolang totdat ze de fles pakt.
-mocht ze de fles wel pakken dan een aantal voedingsmomenten achter elkaar de fles aanbieden zodat ze het kan blijven oefenen.
-ze zei dat een bepaalde soort fles niet uit moet maken maar wij gebruiken de lansinoh fles gebruikt.
-probeer vooral rustig te blijven en vertrouwen te hebben.
Ik stond eerst echt niet achter de methode om voedingen over te slaan en heb een keer met tranen de fles proberen te geven maar gelukkig heeft onze dochter maar 2 voedingen overgeslagen dus bij ons werkte het wel.
Eerst pakte ze alleen de fles van mij en nu ook van m’n partner, wel alleen als de melk goed warm is :) Wel handig om eerst kleine hoeveelheden moedermelk op te warmen aangezien het anders zonde is om telkens weg te gooien als je dochter het niet gaat drinken..
Wij zijn afgelopen maandagavond hiermee begonnen en vanaf dinsdag pakt ze nu elke dag 2 flessen en afgelopen weekend ook flessen van 110 ml. En anders kun je altijd zelf een preverbaal logopedist inschakelen, verwijzing gaat via de huisarts of consultatiebureau! Misschien dat ze meer persoonlijke tips kan geven op basis van jouw situatie.
Het is een heel verhaal geworden, hopelijk heb je er iets aan en gaat je dochter snel weer uit de fles drinken!
3 maanden geleden
Reactie op SE1996
Onze dochter van bijna 10 weken pakte de fles ook niet. Bij ons is er een p ...
Dankjewel voor je uitgebreide reactie lief dat je zo de tijd neemt.
Ik ga je tips toepassen al vind ik idd die methode ook best wel heftig maar als de ander tips niet blijven helpen ga ik het wel toepassen. Liefs!
3 maanden geleden
Hier drinkt onze zoon ook niet meer uit de fles. We hebben nu ook het Lansinoh flesje besteld 🤞🏻
3 maanden geleden
Mijn dochter wilde nooit een fles. Vanaf 2 weken aangeboden dagelijks maar ze wilde gewoon echt niet. Pre logopedist raadde lansinoh fles aan en haar voeden terwijl ze naar mij kon kijken: dus je voeten ergens opzetten zodat je knieën gebogen zijn en dan je kindje op je benen laten liggen met de voetjes op je buik. Uiteindelijk werkte dit. Ze was toen 3 maanden
3 maanden geleden
Lansinoh flesje werkte helaas ook niet. Zo zielig als hij zo huilt en je dan de borst niet mag geven omdat je het toch echt nog even wil proberen 😭
3 maanden geleden
Onze zoon drinkt de afgelopen dagen eindelijk weer de fles. Zo fijn! Difrax mommy feel fles en gwn veel oefenen en vooral oefenen als hij uitgerust is en niet te honger
3 maanden geleden
Reactie op Manon19966
Onze zoon drinkt de afgelopen dagen eindelijk weer de fles. Zo fijn! Difrax ...
Hoe oud is jullie kindje? Mij 11 weken oude baby heeft nu 3x de fles (2x advent natural speen 1 en 1x Difrax 0mnd) gedronken over een periode van 5 weken maar we zien geen consistentie of progressie :(.
Zojuist mama feel van Difrax gekocht en kleinste spenen van Dr Brown en Hegen gekocht.
LC vertelde dat ze een korte tongriem heeft en dat de oorzaak zou zijn. Kind drinkt onwijs goed aan de borst en groeit als een jekko.
3 maanden geleden
Reactie op Idewit
Mijn dochter zit ook in een sprongetje denk ik. Dankjewel voor de tip, ga h ...
Hoeveel weken is jouw dochter en welk speentje heb je genomen bij de fles?