7 Reacties

4 maanden geleden

Ik las in oei ik groei het hoofdstuk over slapen. En dat je de slaapfasen in de gaten moet houden om te snappen wanneer je je baby wel en niet kunt wegleggen zodat hij in slaap blijft. De test is of je het armpje op kunt tillen en loslaten en of het dan als een pudding omlaag valt ja of nee. Nog een beetje spierspanning? Dan nog niet. Helemaal pudding? Dan wel. Ik heb het net na de nachtvoeding getest en hier werkt het. Succes!

4 maanden geleden

Slaapt jullie dochter als jullie haar halverwege de avond weg leggen alvast in haar bedje? Is ze dan in slaap? Als jullie haar dan wakker maken voor de laatste flesvoeding kan het ook zijn dat ze dan in haar slaapritme gestoord wordt en uit haar ritme wordt gehaald. Dan zou je haar eens kunnen laten slapen en haar zelf laten komen wanneer ze zich meld. Ook kan het zijn dat ze misschien te vroeg naar bed wordt gebracht? Misschien eerst lekker beneden spelen in de box de avond. En echt pas na de laatste flesvoeding in bed stoppen als ze lekker moe is ook van het spelen. Het is wel herkenbaar namelijk en wij zijn zo op deze manier aan het experimenteren geweest! Hopelijk kan je hier wat mee, succes mama!

4 maanden geleden

Hoe slaapt ze overdag? Is het geen omgedraaid dag/nacht ritme?

4 maanden geleden

Geef je die laatste fles op verzoek of maak je haar wakker voor de fles? Als je dat laatste doet zou ik haar gewoon eens laten liggen en kijken wanneer ze zichzelf meldt. Zo hebben wij ons kindje gisteren om 19:00 de laatste fles gegeven en meldde hij zichzelf vannacht om 04:30 pas weer.

4 maanden geleden

Zorgen jullie in de ochtend voor genoeg daglicht? Wat wij doen is na de voeding even de gallerij op en af lopen en genoeg spelen in haar wakkertijd (in daglicht)!

4 maanden geleden

Ritme zal iets omgedraaid zijn zoals ik t hoor T inbakeren was hier ook een kwestie van wennen toen hielp het giga goed! Misschien niet wakker maken voor laattse flesje (als jullie dat doen) Overdag beetje wakker houden en geen hele lange slaapjes laten doen Zal een kwestie van een proces zijn !

4 maanden geleden

Mijn zoontje deed dit ook en ik was voortdurend met hem bezig 's nachts, heel vermoeiend. Toen ging ik meer lezen over 'active sleeping'. Bleek dat hij eigenlijk al in slaap aan het vallen was, maar omdat hij zo druk deed (maaiende armpjes, schoppende beentjes, hoofd heen en weer, veel geluid, ogen open) dacht ik dat hij wakker was. Was niet het geval! Mijn troost en suspogingen maakte hem juist wakker waardoor hij steeds opnieuw door die fase heen moest. Met pijn in het hart ben ik het een avond gaan negeren. Na 15-20 minuten diepe en stille slaap! Nu weet ik inmiddels dat dit er bij mijn zoontje bij hoort. Volgens mij is het een vorn vsn prikkelverwerking. Soms doet hij het ook even midden in de nacht (denk al er een nieuwe slaapcyclus begint). Pas als hij echt gaat huilen dan ga ik met hem aan de slag. We slapen nu beiden een stuk beter. Ik hoop dat dit inzicht jullie ook helpt