29 Reacties

20 dagen geleden

Hier hetzelfde, alleen helpt een speen helaas niet altijd en wordt ze ontroostbaar

20 dagen geleden

Is hij dan echt wakker wakker? Mijn zoontje doet dat soms ook, dan lijkt het of hij wakker is, maar dan is het een soort overgang naar een diepere slaap.

20 dagen geleden

Reactie op Milanani

Hier hetzelfde, alleen helpt een speen helaas niet altijd en wordt ze ontro ...
Nou hier net drama... schreeuwde de hele straat bij elkaar. Uiteindelijk flesje gegeven (terwijl hij normaal doorslaapt vanaf 19.30) en nu is ie weer vrolijk. Snap er helemaal niks van 😅

20 dagen geleden

O hier precies hetzelfde . Ik heb geen idee wat er aan de hand is. Ipv jammeren schreeuwend wakker, speen erin en stil...ik volg

20 dagen geleden

Hier ook pakt alleen geen speen ff bij me houden en neerleggen dan weer op pakken dan weer neer leggen dan weer verder slapen soms 2a 3 x per nacht hij is nu 4,5 maand en die van jullie ?

20 dagen geleden

Reactie op Dream1

Hier ook pakt alleen geen speen ff bij me houden en neerleggen dan weer op ...
Van ons is 5 maanden! Misschien is het toch nog stukje slaapregressie? Vannacht helse nacht, telkens huilen, spartelende beentjes, wilde alleen maar bij ons liggen dus voor het eerst in lange tijd weer het nestje gebruikt. Stiekem genoot ik er ook wel van 🙈

20 dagen geleden

Ik heb gelezen in de oei ik groei app dat ze in sprong 5 last kunnen krijgen van nachtmerries. Misschien is dit het?

20 dagen geleden

Reactie op LisanneSeinen

Ik heb gelezen in de oei ik groei app dat ze in sprong 5 last kunnen krijge ...
Ja daar attendeerde een ander mama mij ook op, zou natuurlijk heel goed kunnen. Had ik niet eens over nagedacht... Hopelijk duurt het niet te lang want wij zijn nu al twee dagen weer elk uur van de klok

20 dagen geleden

Reactie op LisanneSeinen

Ik heb gelezen in de oei ik groei app dat ze in sprong 5 last kunnen krijge ...
Daar lijkt het inderdaad wel op! Ze valt namelijk eerst wel gewoon rustig en zelfstandig aan in slaap en na 30 min ontroostbaar krijsend wakker. Alleen hierna lukt het haar niet meer om in slaap te komen. Is heel moe en valt elke x dicht met haar ogen, draait haar hoofdje opzij en na 1 min weer krijsen dit gaat dan zo de hele avond door. Vannacht viel me alles mee.. alleen een x om 03:00 ff tut in moeten doen

20 dagen geleden

Mijn vriend zag een filmpje voorbij komen, dat dit bij de 5 maanden sprong hoort, en ze adviseren eigenlijk om er niet gelijk heen te gaan en toch even te laten huilen. Omdat wij ze alleen maar verder uit de slaap zullen halen. Maar ik kan het gewoon niet, m’n kind zo laten huilen/krijsen…

20 dagen geleden

Onze dochter doet dit ook sinds kort (is nu 4.5 maand). We zijn er wel achter dat we haar dan beter heel even kunnen laten en dan slaapt ze vaak vanzelf weer verder, anders maken we d’r wakker. Soms heeft ze inderdaad speentje nodig. Maar denk dat dit bij de leeftijd hoort?

20 dagen geleden

Reactie op Babymees

Onze dochter doet dit ook sinds kort (is nu 4.5 maand). We zijn er wel acht ...
En hoelang laat je haar dan ongeveer even?

20 dagen geleden

Jazeker, onze kleine word tegenwoordig ook vaker krijsend en huilend wakker uit zijn slaap. Slaapt soms wakker na z'n speentje en soms niet meer. Bij hem komen nog geen tandjes door maar hij is wel verkouden

20 dagen geleden

Reactie op Milanani

2 minuutjes maximaal denk ik haha, maar vaak hoor ik al aan haar soort huiltje of ze d’r speen wil (dan gaat het over in jammeren) of dat ze echt nog hard aan het huilen is in d’r slaap.

20 dagen geleden

Reactie op Milanani

En het beste met speentje teruggeven werkt bij ons door gewoon snel haar speentje in te doen en knuffeltje tegen dr aan te leggen en dan meteen weer weglopen. Als je te lang bij dr blijft staan dan vindt ze dat te gezellig en gaat ze niet meer slapen 😅

19 dagen geleden

Hier ook! Al een paar avonden op rij nu. Ongeveer een uurtje na het in slaap vallen opeens oorverdovend krijsen uit het niks. Hij heeft geen speen dus ik til hem dan uit zn bedje en als ik hem tegen me aan hou slaapt hij eigenlijk meteen weer verder. Even laten krijsen is geen optie, hebben ook nog een peuter die ik niet wakker wil laten worden. (En kan ik ook niet over mn hart verkrijgen, mn moederhart breekt bijna doormidden als hij opeens zo intens hard schreeuwt/huilt. In 2 traptredes sta ik boven haha)

19 dagen geleden

Reactie op Duplofiets

Hier ook! Al een paar avonden op rij nu. Ongeveer een uurtje na het in slaa ...
Ja precies dit, een uur erna ook inderdaad! Kan de klok er inmiddels op gelijk zetten... vreemd!

19 dagen geleden

Reactie op Babymees

Onze dochter doet dit ook sinds kort (is nu 4.5 maand). We zijn er wel acht ...
Is het bij jou ook echt krijsen? Ik durf hem niet te laten gaan, blij dat we volgende week ergens een vrijstaand huisje zonder buren hebben 😂

19 dagen geleden

Yep! Hier ook heel herkenbaar! Vooral vroeg in de nacht: tussen 23.00-01.00 ergens :) ik schrok er ook van, fijn deze herkenning 🙏🏼

19 dagen geleden

Nou hier ligt ie weer... ben benieuwd wat ie vanavond doet!