19 Reacties
2 jaar geleden
Wij hebben dit aangekaart bij bb zelf en ook gevraagd aan kraamzorg, maar die wisten het ook niet. Heeeel vaag. Wij hebben het andersom trouwens, wij hebben dat er meer water bij komt dan dat hoort in een brown flesje.
2 jaar geleden
Reactie op moedervantweeee
Wij hebben dit aangekaart bij bb zelf en ook gevraagd aan kraamzorg, maar d ...
Welke instelling hebben jullie?
2 jaar geleden
Wij hebben ook kruidvat voeding en met 60 ml moet je de setting op 2 zetten. Dat zijn dan 2 schepjes poeder. Ga je naar 90ml dan doe je setting 3, 3 schepjes poeder. Wij gebruiken m ook voor onze 2 weken oude baby en wát een gemak! Veek plezier ervan en veel geluk met jullie kleine!😊
2 jaar geleden
Welke instelling hebben jullie?
Wij hebben wel Etos voeding trouwens! Ik ga voor je vragen aan mijn man. Ik ben nog van de “ouderwetse” manier van flesjes maken maar mijn man gebruikt de BB😋
2 jaar geleden
Wij hebben wel Etos voeding trouwens! Ik ga voor je vragen aan mijn man. Ik ...
Ik denk dat Etos hetzelfde is. Ik hoor het graag wat jullie ingesteld hebben! Dankje
2 jaar geleden
Reactie op MaritHagenaars
Wij hebben ook kruidvat voeding en met 60 ml moet je de setting op 2 zetten ...
Oh jeetje nu wordt het nog verwarrender hahaha. Ik dacht dat als je de ML ophoogt het apparaat automatisch ook meer schepjes pakt.
2 jaar geleden
Oh jeetje nu wordt het nog verwarrender hahaha. Ik dacht dat als je de ML o ...
Nee niet automatisch! Dat moet je zelf dan een standje hoger instellen.😊
2 jaar geleden
Ik denk dat Etos hetzelfde is. Ik hoor het graag wat jullie ingesteld hebbe ...
Wij hebben hem ook op 4 staan. Wij gebruiken hem alleen voor het water dus geen melk. Die doen wij in van die melk doosjes waar je zelf de melk dan in schept. Omdat er dus zo’n verschil in zit durven wij hem niet met melk te gebruiken, de BB.
2 jaar geleden
Oh jeetje nu wordt het nog verwarrender hahaha. Ik dacht dat als je de ML o ...
Nou bij ons niet hoor! Want 120ml wordt 135 in de fles; dus hij pakt gewoon 4 schepjes. In de gebruiksaanwijzing staat toch ook niets over ook de stand aanpassen? Of heb ik het nou verkeerd?
2 jaar geleden
Reactie op Nienke3061
Nou bij ons niet hoor! Want 120ml wordt 135 in de fles; dus hij pakt gewoon ...
Ik bedoel ; bij ons wel! Wij hoeven dus alleen de ml aan te passen, en niet in de instellingen te rommelen als we een grotere fles maken
2 jaar geleden
Reactie op Nienke3061
Nou bij ons niet hoor! Want 120ml wordt 135 in de fles; dus hij pakt gewoon ...
Klopt! Ik heb heel de ochtend besteed aan uitpluizen en nawegen. Idd in stand 4 past hij zelf de schepjes aan, als je de ML veranderd, je hoeft de setting “4” niet te veranderen!
Het enige wat ik merk is dat het soms iets te veel of iets te weinig is, maar dat heb ik zelf ook als ik het zelf maak.
Daarnaast kwam ik ook tot de ontdekking dat hij sneller een fout maakt qua hoeveelheid water als de tank leeg was, en opnieuw is gevuld, dan mis ik elke keer 10 Ml. Nu als ik opnieuw vul en even 30 Ml laat doorspoelen is dat probleem ook opgelost!
Bedankt alle voor jullie reacties!
2 jaar geleden
Reactie op MaritHagenaars
Wij hebben ook kruidvat voeding en met 60 ml moet je de setting op 2 zetten ...
Dit is niet waar. De setting is per merk anders het heeft niks met het aantal schepjes te maken de setting. Maar het merk wat je gebruikt. Bijvoorbeeld nutrilon moet je op 5 zetten.
2 jaar geleden
Reactie op MamavanNoah40
Dit is niet waar. De setting is per merk anders het heeft niks met het aant ...
Ja klopt voor kruidvat merk, die gebruikt ze als ik het goed begreep.
2 jaar geleden
Klopt! Ik heb heel de ochtend besteed aan uitpluizen en nawegen. Idd in sta ...
Meet je het met de fles of met de maatbeker?
2 jaar geleden
Meet je het met de fles of met de maatbeker?
Met de fles. Brown flessen.
Je kan zelf met een weegschaal meten hoeveel bijv 1 of 2 schepjes wegen. En als je dan een folietje in het machine doet op een bepaalde manier, scheid je het water en de voeding zodat je kan zien of je echt de juiste hoeveel ml en voeding krijgt. De voeding kan je dan dus na wegen.
2 jaar geleden
Naar aanleiding van dit topic heb ik de instellingen nog eens nagelopen.
Wij geven HiPP Combiotic HA en nu blijkt hij op de verkeerde setting te hebben gestaan. Als je de stappen doorloopt en handmatig invoert komt er een andere zetting uit als wanneer je de pot scant. Paar keer gecheckt..
nu op de handmatige zetting staan en de melk mengt veel beter! Ik dacht dat hij gewoon niet zo goed mengde omdat het HA voeding is 😅
Dus tip om dat even na te lopen :)