39 Reacties
3 maanden geleden
Morgen 2 maanden en is 5.8 kilo. Vrijdag weer wegen bij consultatie bureau. Ben benieuwd
3 maanden geleden
Onze kleine man is vandaag precies 14 weken oud. En weegt ook 6,7 kilo en is 64 cm lang. Hij zit volgens het CB heel mooi in zijn groeicurve. De ene baby is nou eenmaal wat groter en daardoor ook wat zwaarder dan andere baby's. Is denk ik niets om je zorgen over te maken. Mijn vriend en ik zijn ook aan de lange kant. 馃槉
3 maanden geleden
Mijn dochtertje was met 8 weken 6355. Ze is nu 11 weken en moeten over 2 weken weer naar het cb voor 3 maanden controle dinges. Denk dat ze dan inmiddels op de 7 zit 馃槀 Ze draagt nu ook al maatje 62. Wij hebben een heerlijke spek baby en ze is ook heel lang (was met de geboorte al 53 cm, wat voor een meid heel lang is), maar haar papa is ook 2 meter. Ik zelf maar 1.63.
3 maanden geleden
Mijne was met 10 weken 6,6 kilo en ik denk nu inmiddels wel 7 kilo. Heerlijke spekbaby!
3 maanden geleden
En geef je borstvoeding? Dan hoef je je niet zo snel zorgen te maken wat het gewicht betreft zeiden ze bij mij. Het is voor borstvoedingsbabys niet gek om vroeg met het gewicht te pieken en dan trekt dan vanzelf bij met de gemiddelde groeicurve.
3 maanden geleden
Mocht je borstvoeding geven dan kun je beter naar de who groeicurve kijken. Daar zal je zien dat kinderen die borstvoeding krijgen eerst snel stijgen en daarna stabiliseren. Bij kunstvoeding is dit andersom.
De curve van de who is alleen gebaseerd op kinderen die borstvoeding, krijgen terwijl de curve van het cb is gebaseerd op een mix van verschillende vormen van voeding.
Borstvoedingskinderen krijgen soms onterecht en stempel dat ze te veel op de +2 zitten in het begin. Dit ligt echter een beetje aan je cb.
3 maanden geleden
Reactie op Meibaby2024
Mijne was met 10 weken 6,6 kilo en ik denk nu inmiddels wel 7 kilo. Heerlij ...
Hier precies hetzelfde. Heerlijk dat spek 馃榾