10 Reacties
2 jaar geleden
Respect. Mijn roots zijn Indiaas, ben er twee keer geweest, maar zou het niet aandurven. Inderdaad vlees vermijden. Mijn ervaring is dat zuid India veel schoner is dan het noorden en hygiënischer. Vermijd te pittig eten zoals madras en vindaloo. Benoem dat je zwanger bent. Verder wens ik je veel plezier en ben ik benieuwd naar je ervaring
2 jaar geleden
Over het eten: ik zou geen enkel risico nemen want je creëert nu de basis van de gezondheid van je kind, en dat is het belangrijkste wat er is. Dus alleen gekookt eten, in goede restaurants, vegetarisch.
Backpacken: mijn advies zou zijn een rugzakje van max 5kg te dragen en de rest van je spullen aan je reispartner te geven.
Ik vind het dapper dat je gaat en iedereen moet doen wat hij zelf wil, dat geloof ik echt. Ik ben echter zelf in India geweest en er zijn zoveel hygiënische problemen, dus ik hoop oprecht dat je niet ziek wordt.
2 jaar geleden
Hi, het klinkt alsof je goed voorbereid bent dus dat is fijn :) Persoonlijk zou ik het niet aandurven in een land als India, maar het scheelt dat je er al eens geweest bent.
Ik heb niet echt tips, maar wilde wel iets zeggen over de band van je backpack en het feit dat je schrijft dat je nu 2kg bent aangekomen. Ik denk dat het er vooral om gaat hoe hard je buik groeit de komende weken en niet zozeer je kilo's 😊 Bij mij is dit m'n 2e zwangerschap en vanaf een week of 18-20 begon mijn buik ineens flink te groeien. Vanaf week 20 komt je baarmoeder tot je navel ongeveer, daarna zit hij erboven. Goed om rekening mee te houden dus! Veel plezier!! En doe voorzichtig 🍀
2 jaar geleden
Hoi! Wat tof dat je dit gaat doen! Ik heb geen soortgelijke ervaring maar wel een andere met mijn vorige zwangerschap. Toen ben ik tot 25 weken door blijven tennissen omdat ik me heel fit voelde en ook dacht dat het allemaal wel kon. Bij 25 weken gestopt omdat ik toch last kreeg van mijn heupen/bekken. Achteraf heb ik spijt dat ik niet eerder ben gestopt want ik heb daar de rest van de zwangerschap en nog 1.5 jaar na de zwangerschap last van gehad. Mijn boodschap is dus vooral: onderschat niet de gevolgen van wat er allemaal in je lijf gebeurt en weet dat je klachten beter kan voorkomen dan genezen (wat bij mij dus niet echt lukte). Zo'n koffer meezeulen is ook zwaar, maar ik zou er in ieder geval voor zorgen dat niet al het gewicht op je heupen komt van de backpack. Veel plezier verder!!
2 jaar geleden
Ik zou die adviezen over het tillen met een korreltje zout nemen. Iedereen die zwanger is een jong kindje heeft, tilt ook de hele dag door. Heb zelf een zoontje van 11,5 kilo dat ik nog rustig in de draagzak op mijn rug draag (mag ook gewoon van verloskundige tot het niet meer prettig voelt). Goed naar je lijf luisteren en ik denk dat ook in India mensen een zwangere vrouw best even willen helpen met tillen als het toch niet meer goed gaat op een gegeven moment.
Met het eten zou ik dan weer wel echt voorzichtig zijn. Tijdens een zwangerschap is het immuunsysteem ook zwakker, dus wat je lijf tijdens je vorige reis misschien nog goed kon oplossen, kan nu wel een probleem worden.
2 jaar geleden
Leuk vooruitzicht! En goed dat je dat gewoon gaat doen.
Ik ben wat sportiever en heb m'n vorige zwangerschap ook lang door gesport. Wat tips voor tillen ed.
- blaas uit op het moment dat je kracht zet, bijv als je je rugzak op de rug zwaait. Dat zorgt ervoor dat je je adem niet vastzet en onnodige druk geeft op de bekkenbodem en core, die het de komende tijd steeds zwaarder gaan krijgen.
- rust genoeg
- stop zo veel mogelijk in de rugzak van je vriend/ man 😋 dan kun je de band rond je buik wellicht ook losser of los doen, omdat het gewicht meevalt
- het advies van tillen tot 5 kilo vind ik een beetje overtrokken, het licht er echt aan hoe je het doet en wat je gewend bent. Ik sport met meiden die erg zwaar kunnen squaten en m'n 80% is hun 30/40% die ze tijdens een zwangerschap aanhouden 😅
Eten zou ik wel wat spannender vinden. Heb ik ook niet zo veel verstand van, dus laat ik me niet verder over uit.
Veel plezier in elk geval!
2 jaar geleden
Hey! Ik zit je berichtje te lezen, omdat ik zelf een reis naar India op de planning heb staan. Toen ik die boekte was ik nog niet zwanger, maar ik heb geen annuleringsverzekering. Ik wil dus gewoon gaan, maar ik word aan alle kanten scheef aangekeken. Mijn verloskundige vraagt zich af hoe de zorg in India is. Stel dat er iets is, hoe veilig is het dan om daar in het ziekenhuis terecht te komen? Weet jij daar misschien meer over, aangezien je al ervaring hebt met het land? Overigens ga ik wel naar een andere regio. (Agra, Fatehpur, Jaipur, Jodhpur, Udaipur)
2 jaar geleden
Ik ben alleen in Noord India geweest maar zou uit hygiëne oogpunt zeker geen trolley pakken. Beter je backpack minder vullen. Kijken inderdaad of je reisgenoot meer kan dragen. Eventueel gebruik maken van taxi, Riksja oid.
Betreft eten. Cook it, peel it or boil it. Dus geen gefrituurd eten, geen ijs, geen ijsklontjes, geen salades. Drinken uitsluitend van gesloten flesjes. Zou ook voor vega kiezen. Dan denk ik dat het wel goed komt!
Als je ziek wordt kan je gewoon naar een prive ziekenhuis en van horen zeggen zijn deze hartstikke prima!
Veel reisplezier!