13 Reacties
4 maanden geleden
Ik had dit bij mn 1e ook hoor. Nu bij de 2e totaal niet. Je hebt er toch geen controle over. Ik heb nu een peuter in huis die ook naar de opvang gaat en van alles meeneemt (lag vorige week nog met koorts en veel spugen). Heb hem uitgelegd dat hij dan ook de baby ziek kan maken als hij aan de baby zit, maar toch geeft hij dan nog kusjes en knuffels als je even de andere kant op kijkt. Baby was 1 dagje onrustig met wat mondjes melk teruggeven en verder niks. Dus totaal niet ziek geweest. (Geef kv trouwens dus geeneens extra antistoffen oid van de bv)
Die lijfjes kunnen meet dan we denken, en ze hebben vanuit de placenta ook een antistoffenbom meegekregen bij de geboorte. 😀
4 maanden geleden
Reactie op Elm0
Ik heb het ook... helaas is mijn kindje nu echt zo ziek dat we moeten opere ...
Heel veel beterschap, sterkte en succes 🤞 🍀 ❤️🩹
3 maanden geleden
Niet om je bang te maken, maar meer om je te laten beseffen dat je er niets aan kan doen. Mijn zoontje was 4 weken, en wij waren extreem voorzichtig. Ondanks dat, een virus opgelopen wat hersenvliesontsteking heeft veroorzaakt. Soms heb je gewoon pech. Hij is overigens weer gezond en heeft er niets aan overgehouden. Het advies van de artsen is juist dat je ze bloot moet stellen om een weerstand te op te bouwen. Makkelijker gezegd als gedaan helaas.
3 maanden geleden
Reactie op Babyboy15
Och wat sneu! Waarom moet je kindje geopereerd worden en hoe gaat het nu?
Hij had een liesbreuk waarbij zijn darmpje in z'n balletje daalde als hij erg moest huilen... tegelijkertijd kreeg hij een blaasontsteking en nierbekkenontsteking dus ook aan de antibiotica. Nu moeten ze onderzoeken of dat geen VUR is. Heel verdrietig vind ik het allemaal voor zo'n klein kindje en zo stressvol voor ons als ouders.
3 maanden geleden
Reactie op Babyboy15
Wat heftig! Hoe herkende je dat het hersenvliesontsteking was?
Hij was nogal prikkelbaar ineens op die dag, iedere keer als ik hem oppakte of neerlegde huilde hij meteen kort - alsof hij pijn had ergens. Niet direct een alarmsignaal. In de loop van de avond ineens koorts 39 graden en toen direct naar de huisartsenpost gegaan. Baby van 4 weken word direct opgenomen. Na fysiek onderzoek (luierpijn, kin op de borst proberen) was er een verdenking van meningitis. Met een ruggenprik nemen ze dan hersenvocht af en bloed. Heeft 36 uur nodig voordat de uitslagen binnen zijn dus in te tussentijd krijgen ze virus remmers en antibiotica voor de zekerheid. Als er dan witte bloedcellen in het hersenvocht gevonden worden (wat na een paar uur al wel bekend is) weten ze dat het meningitis is.