28 Reacties

3 maanden geleden

Ja, dan krijgt hij gewoon om 20:00 de laatste fles. We maken hem sinds de kraamweek al niet meer wakker voor de fles en wachten tot hij zich meldt. Dit betekent dus wel dat wij nog een nachtvoeding hebben. Ze meldt zich vanzelf als ze honger heeft, dus zou daar gewoon op af gaan en kijken hoe dat gaat.

3 maanden geleden

En als je dat laatste flesje als dreamfeed doet? Dan maak je haar niet wakker, je verschoont haar ook niet, zegt niets tegen haar en gaat in een donkere kamer de fles geven? Evt klein lampje om te zien of het goed gaat. Dit deden wij bij onze dochter 4 jaar geleden. Nu momenteel proberen we het ook bij onze zoon te doen.

3 maanden geleden

Ons dochtertje is ook bijna 13 weken. Zij gaat rond 19.00 naar ben. Ze beland dan in haar nacht slaap. Eerder wachtte ik af tot ze daarna kwam dit was om 2.30. Ik ben de laatste dagen begonnen Er droomvoeding. Deze geef ik tussen 22.00/23.00. Daarna komt ze 7 uur later weer. Dus rond 5.00/6.00. Ik vind de droomvoeding erg fijn en ze slaapt daarna ook weer prima verder.

3 maanden geleden

Wij slaan sinds een weekje de voeding van 23:00 over om dezelfde reden (11 weken oud). Zoontje was met veel moeite ‘wakker’ te krijgen dus gingen we is proberen hoe laat hij zich zou melden zonder die voeding. Hij wordt nu vaak rond 05:00/06:00 wakker en slaapt daarna weer verder, helemaal prima!

3 maanden geleden

Reactie op mammabopdik

En als je dat laatste flesje als dreamfeed doet? Dan maak je haar niet wakk ...
Hoe doen jullie dat dan met verschonen? Want ze krijgt haar fles om 19:00 uur en word daarna verschoont en gaat naar bed, dan zou ze tot 07:00 uur geen schone luier hebben gehad..

3 maanden geleden

Hier ook een meisje van 13 weken! Ze krijgt 5 voedingen van 180 over de gehele dag (ze drinkt niet altijd alles helemaal precies op, de ene fles wel de andere niet) en meestal rond 20:00 de laatste fles, even spelen en gaat daarna naar bed en komt rond 06:00 weer voor een flesje. Maar dit zal over een paar weken misschien ook weer anders zijn hoor ivm het ritme als ik weer moet gaan werken en met die 4 maanden slaapregressie

3 maanden geleden

Ons meisje slope vanaf ong week 8 vanaf 20:00 tot 0200/0300 , wij hebben toen de voeding van 2200 al overgeslagen. Nu op dit moment krijgt ze rond 1830 bv en evt een flesje erachteraan en slaapt dan rond 20:30 tot 0500

3 maanden geleden

Ik zou haar graag naar de 0600 willen hebben maar die trekt ze denk ik nog niet met deze warmte. 0500 of 0430 opstaan breekt me wel vaak op einde van de dag...maar we volgen haar in de hoop dat ze straks uurtje langer pakt

3 maanden geleden

Reactie op Maaike1810

Ons meisje slope vanaf ong week 8 vanaf 20:00 tot 0200/0300 , wij hebben to ...
Is die tijd van 3 naar 5 vanzelf opgeschoven of hebben jullie daar iets mee gedaan? Wij hebben nu hetzelfde avond-/nachtritme, flesje tussen 17 en 18 uur en dan komt hij rond 3 a 4 uur weer. Dan weer om 6 a 7 uur.

3 maanden geleden

Reactie op Joan246

Is die tijd van 3 naar 5 vanzelf opgeschoven of hebben jullie daar iets mee ...
Is vanzelf gegaan

3 maanden geleden

Dus ergens denk ik het komt vanzelf wel...

3 maanden geleden

Hi! Onze kanjer is nu bijna 14 weken. Wij hebben hem tot 2 weken geleden steeds wakker gemaakt om 23u voor een fles, waarna hij ook tot 5 a 6 uur sliep. Daarna zijn we gaan kijken wat hij zou doen als we hem na een fles van 20u lieten slapen. Een paar nachtjes is hij daardoor om 4 uur wakker geworden, maar sinds een kleine week slaapt hij van 20u tot 7! Ging eigenlijk vanzelf, maar ik ben me ervan bewust dat we geluk hebben hiermee. Zijn oudere broer is structureel wakker geworden s nachts tot 6 maanden, had vanaf 3 maanden geen nachtvoeding meer nodig overigens. Beetje troosten, kort knuffelen, hem anders neerleggen e.d. was voldoende. En qua luier: de meeste luiers zijn gemaakt om ongeveer 12 uur mee op te kunnen vangen, hier nog geen lekkages of rode billen gehad door het niet verschonen in de nacht.

3 maanden geleden

Hier met 8 weken geen nachtvoeding meer. We merkte vanaf toen dat hij voor de fles van 23uur al heel ver weg was. Werd pas wakker op het verschoon kussen wanneer z’n luier open ging. Dus met 10 weken gewoon bij de fles van 19uur een schepje extra gedaan en kijken wat hij vanaf toen deed met slapen. Hij slaapt nu tot 7/7.30 uur

3 maanden geleden

Ik lees even mee, onze kleine man van 10 weken heeft ook al 2 weken nog maar 5 flessen van 150ml maar we moeten hem voor de fles van 23:00 en 7:00 beide wakker maken. (Wat natuurlijk mega fijn is en we enorm blij mee zijn) maar ik kan idd nu nog niet naar 4 flessen. Dus ben benieuwd hoe andere dit doen🥰

3 maanden geleden

Hier 15 weken en krijgt sinds 2 dagen de laatste fles om half 7 en de eerste weer om half 7. Het wakker maken om half 11 bleef drama en dronk niks. Nu krijgt hij grotere flessen overdag.. en op aanrader van cb ook begonnen met oefen hapjes

3 maanden geleden

Reactie op CélineO

Ik lees even mee, onze kleine man van 10 weken heeft ook al 2 weken nog maa ...
Ben even benieuwd van wie je hem moet wakker maken?

3 maanden geleden

Ons meisje is nu ruim 13 weken. In overleg met CB begonnen met oefenhapjes en dus ook de papfles. Zij krijgt nu 19:00 de papfles leggen haar dan in bed en dan valt ze zelfstandig rond 19:30 in slaap en slaapt door tot 7:00 in de ochtend. En vaak moet ik haar dan nog wakker maken omdat ze dan nog heerlijk slaapt.

3 maanden geleden

Reactie op Verena1999

Ons meisje is nu ruim 13 weken. In overleg met CB begonnen met oefenhapjes ...
Fijn dat ze zo goed slaapt! Naar aanleiding waarvan is besloten om al te beginnen met de oefenhapjes en papfles?

3 maanden geleden

Reactie op Liinseey

Fijn dat ze zo goed slaapt! Naar aanleiding waarvan is besloten om al te be ...
Ze smakte veel als ze eten zag, en volgde het bestek als wij aan het eten waren. Dus ik had aangegeven bij CB dat ik het idee had dat zij er wel aan toe was. Toen kreeg ik groen licht om te beginnen.

3 maanden geleden

Reactie op Maaike1810

Ben even benieuwd van wie je hem moet wakker maken?
Ipc niet specifiek die tijd maar cb bureau geeft aan dat 4 met zijn leeftijd te weinig is. Heb jij hier ervaring mee??