37 Reacties

茅茅n maand geleden

Bij ons was het ook de eerste dag 2 uurtjes en de 2e dag 3 uurtjes. Ondertussen gaat meneertje hele dagen en wat heeft hij het leuk! Alle kindjes willen met hem spelen en de leidsters zijn weg van hem. Hij slaapt daar zelfs beter dan thuis haha! Ik heb een app en kan precies alles zien en ze sturen ook foto's. Wij zorgen ervoor dat hij uiterlijk 09:00 op de opvang is vanwege de start van de dag op de groep, anders verstoren wij die en dat is natuurlijk niet fijn. Hij heeft helemaal niet gehuild toen wij weggingen Het is moeilijk en spannend maar het komt echt goed mama!馃槉

茅茅n maand geleden

Ah ja spannend he! Mijn zoontje gaat nu 3 weken op maandag en dinsdag. Wij staan om half 6 op en om 7 uur brengen we hem weg. (We moeten allebei vroeg beginnen) Het gaat daar super goed, inderdaad ook veel foto's overdag en verhaaltjes over hoe het gaat. Juffen zijn super lief en helemaal gek op hem. Ik laat hem echt met een gerust hart achter!

茅茅n maand geleden

Die van ons gaat nu 1 keer in de week. Heeft twee wenochtendjes gehad. Ik vind het nog wat moeilijk om er echt een succesverhaal van te maken omdat ik het zelf nog moet accepteren dat hy nu nog heel erg wennen is voor onze dochter. Uiteindelijk zal dat wel goed komen. Ik breng haar om 0830. Soms is dat voor haar slaapje en soms er midden in.. Wegbrengen gaat goed maar ophalen is drama. Dan huilt ze alles bijelkaar terwijl zij dit dus verder nooit doet. Ze is echt overprikkeld en vermoord na een dag tot 1630. Ze slaapt en drinkt uiteraard netjes minder goed daar. Dus bij thuiskomst heb ik alleen oog voor haar en doet ze een dutje bij mij. Ze is dan echt heel verdrietig. Schijnt normaal te zijn dat ze als je weggaat er geen last van hebben maar als je dan terugkomt ze opeens besef hebben dat ze je gemist hebben. Ik vind dat tot nu toe nog steeds een moeilijke dag. Ik zie fotos waarop ze lacht en fotos waarop ze huilt hahah... Dus misschien moet je mij nog niet helemaal als referentie kader pakken. Ik houd van an dat het gedurende de tijd beter gaat...en probeer heel erg te accepteren dat het voor nu oke is hoe de dag daar eruitziet.

茅茅n maand geleden

Mijn zoontje gaat vanaf december dan is hij 7 mnd Ik zie er ook tegen op.. maar het schijnt echt goed voor ze te zijn

茅茅n maand geleden

Hoe jonger je ze brengt hoe makkelijker het gaat omdat het besef er nog niet is. Ik heb mijn baby al met 12 weken moeten wegbrengen en zij is nog nooit verdrietig geweest met brengen of halen

茅茅n maand geleden

Hoe eerder hoe beter, heb zelf in de opvang gewerkt. Je maakt het alleen maar moeilijker voor je kindje op hem op latere leeftijd te brengen :(

茅茅n maand geleden

Spannend is het h猫, dat begin van de opvang! Ons zoontje startte met 15 weken. Mijn man brengt hem en onze dochter, ze zijn er dan om 9 en worden zo rond 17 uur weer opgehaald. Hij slaapt daar echt heel slecht (2x een halfuurtje), maar is heel veel aan het lachen en eigenlijk best vrolijk als ik de pm-ers mag geloven. Thuis is hij echt heel erg moe dus doet dan vaak nog een dutje op mij voor hij gaat slapen.

茅茅n maand geleden

Ons kindje gaat sinds hij 8 weken oud is naar het KDV. En leuk dat hij het daar heeft! Hij gaat 2 dagen per week en hij wordt daar met zoveel liefde ontvangen. Je ziet de lol gewoon in zijn ogen, terwijl hij mag spelen in de box en babbelt met de grotere kindjes. Op de terugweg naar huis heeft meneer altijd hele verhalen. Ik vind het fijn voor hem dat we dit kunnen bieden. Het geeft variatie in zijn dagprogramma (hij verveelt zich nogal snel, dus perfect voor een stukje uitdaging)

茅茅n maand geleden

Ik werk zelf in de opvang. Mijn ervaring is dat het kinderen echt goed doet, ze leren zoveel van elkaar en het is ook super voor de sociale ontwikkeling. Sommige kinderen zitten gelijk op hun plek, andere kinderen hebben wat meer moeite met de overgang, maar uiteindelijk wennen ze allemaal! 馃榾 Ondanks dat ik 100% voor opvang ben vond ik het ook heel moeilijk om weer aan het werk te gaan. Die mamahormonen maken het niet makkelijk. 馃

茅茅n maand geleden

Wat vond ik het spannend om onze zoon met 14 weken naar de opvang te brengen. Na een goede intake liet ik hem voor een paar uurtjes achter. Ik haalde een hele vrolijke baby op. Inmiddels gaat hij al 3 weken naar de opvang en begint al te lachen als we binnen lopen. Zodra hij bij de leidster in haar armen ligt krijgt zij een grote glimlach. Hij speelt in de box, drinkt zijn voedingen, slaapt de ene keer beter dan de andere, gaat naar buiten en heeft interactie met de andere kinderen. Hij vind het er fantastisch. Vorige week had hij zelfs een massage gekregen en een badje nadat hij een enorme poepluier had. Meneer wordt dus perfeft verzorgd! Ik sta om 6.15 uur op. Maak mezelf en werkspullen klaar en maak mijn zoontje om 7 uur wakker ( hij krijgt 1 nachtvoeding). Om 7 uur geef ik hem de borst, kleed ik hem aan en is hij rond 8 uur op de opvang. Rond 17.15 uur halen we weer een vrolijk mannetje op , vol verhalen!

茅茅n maand geleden

Reactie op wildekarin

Wat vond ik het spannend om onze zoon met 14 weken naar de opvang te brenge ...
Wauw. Wat fijn zeg鉂わ笍

茅茅n maand geleden

Reactie op Xxxxkusje

Hoe eerder hoe beter, heb zelf in de opvang gewerkt. Je maakt het alleen ma ...
Ja dat geloof ik graag. Maar mijn zoontje gaat pas als die 7 maanden voor het eerst want eerder had ik geen kinderopvang nodig. Ik hoop dat hij alsnog zal wennen.

茅茅n maand geleden

Reactie op Maaike1810

Die van ons gaat nu 1 keer in de week. Heeft twee wenochtendjes gehad. Ik ...
Ik zag dit langs komen op internet vondt het een mooie uitleg

茅茅n maand geleden

Mijn meisje gaat naar de gastouder, dus ik weet niet of dat goed vergelijkingsmateriaal is. Ze gaat sinds drie weken drie dagen per week. De eerste paar dagen was ze super moe daarna en sliep ze als een blok de avond en nacht. Voor ons heeft wat regelmaat juist heel erg goed gedaan, want ons meisje slaap niet erg goed. Momenteel nog 3-4 slaapjes van 30-45 minuten overdag. Bij de gastouder heeft ze op een lieve manier geleerd zelfstandig in slaap te vallen en dat passen wij nu ook toe! Verder zijn daar andere kindjes, dus ik denk dat ze daar meer beleeft dan bij ons thuis met vermoeide ouders 馃ぃ Gastouder oefent ook tummy time met haar, dus echt fijn.

茅茅n maand geleden

Mijn baby is super lief ontvangen, ze hadden zelfs een grote tekening gemaakt met welkom en de naam van mijn zoontje. Ze hebben gedurende de dag berichtjes gestuurd over hoe het ging. Thuis gaat slapen helemaal niet goed, maar hij besloot daar 2 uur aan een stuk te slapen 馃槀 weet nog steeds niet hoe het daar lukte haha maar heb het idee dat hij heel welkom is en er super voor hem wordt gezorgd!

茅茅n maand geleden

Succes verhaal: oudste wilde niet eens dat ik haar kwam op halen die had het zo ontzettend naar haar zin. Ze begon al jong met 9 weken op de opvang. Ze heeft er 4 fantastische jaren gehad met de liefste leidsters en zelfs als ik vrij had wilde ze niet thuis blijven maar naar haar geliefde opvang toe om te spelen. Als baby werd er ook super goed voor haar gezorgd als ze huilerige momenten had werd mij gevraagd haar kinder wagen te laten staan en ging er een leidster met haar wandelen in de rust. Dit is wel allemaal 2008 en weet niet of dit 眉berhaupt nog mag met de regelingen van nu maar de opvang was hier een daverend succes ze heeft zelfs op dit moment nog steeds een vriendin van het kinderdagverblijf.

茅茅n maand geleden

Geen oefendag gehad hier, dit is blijkbaar alleen voor de ouders een ding en niet perse nodig voor baby.. De eerste dag vond ik zelf heel moeilijk, toen ik hem weggebracht had heb ik even een flink potje zitten huilen in de auto. Ik was nog niet op mijn werk en we kregen al een appje; een hele blije vrolijke vent! Hij heeft het super goed gedaan op de opvang die dag, en sindsdien alle dagen. Ook bij thuiskomst is hij niet overprikkeld oid en we krijgen elke dag minimaal 1 foto doorgestuurd. Ons ritme; Mijn wekker om 6 uur. Ik probeer (als hij blijft slapen iig) alles gedaan te hebben voor hij wakker is, zelfs de auto al ingeladen met de tassen. Dan maak ik hem om 7 uur wakker, aankleden, borstvoeding en 20 minuten later zitten we in de auto. De avond ervoor pak ik de tassen zover al in en mijn eigen lunch is al gesmeerd in de koelkast. Voor ons werkt dit perfect !

茅茅n maand geleden

Reactie op Marenne

Ik werk zelf in de opvang. Mijn ervaring is dat het kinderen echt goed doet ...
Is het normaal dat een kindje bij ophalen huilt, vraag ik het maar meteen even breed uit. 馃槢 Die van own huilt bij ophalen alsof alle spanningen eruit moeten. Heeft altijd rode ogen van vermoeidheid.

茅茅n maand geleden

Reactie op Jeanne64

Ik zag dit langs komen op internet vondt het een mooie uitleg
Ja dit dacht ik al. Mooie uitleg, heel erg bedankt. 鉂わ笍

茅茅n maand geleden

Onze oudste vond de opvang vanaf dag 1 geweldig. Hij is nu 2 en vraagt oprecht elke ochtend: strakjes opvang spelen? Als ik hem ophaal dan is het even snel een knuffel en weer door met zijn vriendjes en spel 馃ぃ. De leidsters op zijn opvang hebben oprecht een plekje in mijn hart verdiend. Toen hij als baby zijn dag eens niet had na de prikjes heeft hij de hele dag bij een van hen in de draagzak gezeten. Als ik op de babygroep kijk is er ook altijd wel 1 leidster die met een slapend kind rondloopt 馃槄. De jongste start pas in november, maar ergens had hij van mij nu ook al mogen gaan.